Gå til innhold

Kattene driter i dusjen...


bouvier

Anbefalte innlegg

Lurt triks er å sette en matskål på uønskede steder de går på do.

Puser er fine på det, de går ikke på do der det er mat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det å ha katt.

Motbydelige dyr.

Få deg hund i stedet.

Ja, for hunder kan aldri drite eller spy inne!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min hadde en merkelig periode hvor han fant på at å tisse i sluket i dusjen var topp. Han løftet rett og slett plastikklokket til siden og satt seg skrevs over, hehe. Jeg synes nesten det var søtt. Han gjorde det kanskje i 2 uker også sluttet han med det av seg selv. Han hadde alltid ei ren kasse inne samt at han stort sett gikk på do ute.

Den forrige katten jeg hadde lærte jeg faktisk til å gå på do. (menneske do'n altså).

Jeg flyttet etterhvert kattekassen nærmerer og nærmere do'n og så lagde jeg en kattekasse som jeg festet under doringen. Hun brukte den en stund. Jeg lagde denne mindre og mindre og tilslutt var det ikke lengre noen kasse der, bare den vanlige do'n. Det funka fint faktisk. Så hoppet hun ned fra do'n når hun var ferdig og klorte litt rundt på gulvet for å "gjemme" det hun gjorde fra seg.

Hvis du ikke vil at kattene skal gjøre fra seg i dusjen så må du/dere bare sørge for å holde dem ute fra badet. Samt ha kassen veldig ren. Hvis det er flere katter må de nesten få hver sin kasse da katter ikek liker å dele do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser liksom ikke det helt store problemet her. På badet er det jo lett å gjøre rent etter tissing og bæsjing. Hjemme lærte vi opp kattene til å tisse på sluket. Vi hadde katter som kom og gikk etter eget ønske og hadde tissekasse bare da vi hadde kattunger vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

TS, har du sjekket at vannlåsen under risten faktisk er fylt med vann ?

Jeg tenker på at katten merker lukt som ikke du merker (ennå), og dersom det begynner å bli litt lite vann i vannlåsen så vil etterhvert lukten fra avløpet merkes. Slik sett kan det teoretisk sett være denne lukten katten kjenner, og det lukter do (også for katter) ;)

Prøv å helde godt med vann i sluket (til du er sikker på at vannlåsen er full). Gir ingen garantier, men det kan hjelpe :)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for alle tips!

Har nå prøvd alt fra grønnsåpe,eddik, zalo !

men når vi har 3 katter blir det litt slitsomt, jeg kunne gjerne tenkt meg å hatt 1 i tillegg til at vi har en valp.

Men kjæresten er jo ikke helt med på det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menne over til problemet ditt.. :)

Gjør absolutt dusjen utilgjengelig for kattene. De har god luktesans og vil gå tilbake til de samme stedene de har gjort fra seg før hvis de er misfornøyde med den vanlige plassen sin. Som regel i hvertfall.. Og det ser ut som at det er det som har skjedd i tilfellet ditt..

Du er sikkert flink til å fjerne avføringen fra kattedoen, men jeg ville ha forsøkt å skifte sand og fjerne avøringen oftere som andre foreslår. Mange katter fører til mye avføring.

Har du også sett på muligheten for at de truer hverandre bort fra kattedoen? Det hender at det skjer, og da søker de naturligvis andre plasser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ugh! Den doen ville ikke jeg tisset på.. Tenk hvor ekkelt det lukter hvis katten bommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...