Gå til innhold

Kattene driter i dusjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe jeg ikke skjønner et at kattene mine går alltid på badet eller i dusjen å gjør i fra seg, dem gjør avføring noen ganger i kassen men som oftest på badet eller i dusjen?

Hvorfor gjør dem det? å hva kan jeg gjøre får å få dem til å slutte med dette?

1 Handkatt på 6 år( hatt han i ca 1 måned), 2 jenter som er søsken på 4-5 måneder...

OG alle kattene gjør det.

Og alle er inne katter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende det er lukter som avgjør hvor de legger fra seg. Går vel kanskje an at de lar være å være inne på badet?

Skrevet

En katt jeg hadde da jeg var yngre (utekatt) gjorde alltid fra seg i dusjen, hvis hun gjorde fra seg inne (gjorde det som regel ute). De kattene jeg har nå (innekatter) gjør fra seg andre steder enn i kassa hvis det ligger avføring der fra før av... Kanskje du bare må tømme kassa oftere? :klø:

Skrevet

Sånn er det å ha katt.

Motbydelige dyr.

Få deg hund i stedet.

• Liker 3
Skrevet

Enig med Fanta Exotic, kassa må være gullende rein til enhver tid. Jeg ville nok ringt til veterinæren, de kan hjelpe med alt.

Lykke til!

Gjest BabyBlue
Skrevet

Skift til en bedre kattesand hvis det er problemet? Og gjør dusjen utilgjengelig for pusene?

Skrevet

Hvis du ikke fjerner avføringen hver gang fra kattedoen så begynn med det. Ang. dusjen så går vel alle der fordi det lukter avføring fra tidligere tipper jeg (ikke for deg, men for kattene gjør det nok det). Hva bruker du til å vaske? Noen vaskemidler forsterker bare denne lukten for katter har jeg lest. Mener at det er en god idé å bruke klor for å bli kvitt det.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Salmiak skal visstnok bare gjøre vondt verre... hvorfor vet jeg ikke : p

Skrevet

Her bruker vi god, gammeldags zalo til å vaske bort katteavføring, og det holder det.

Men tror kattene våre må være eksepsjonelle, vi fjerner avføring fra kassa en gang om dagen, og det er kun hvis vi glemmer det en dag at kattene gjør fra seg andre steder... Nå har vi VELDIG god sand da.

Skrevet

sanden er bra den, den koster.

Når jeg vasker bruker jeg grønnsåpe.

Skrevet

Tror det er litt kloakklukt på badet de reagerer på. Hvorfor ikke sette dokassa inn i dusjen, om du vil de skal gjøre fra seg på badet?

Bruk klorvann til å rengjøre. Salmiakk minner om tisselukt, og kattene vil markere/tisse der du har brukt salmiakk.

Om du ikke vil de skal gjøre fra seg der, så steng døra inn til badet. Feliway spray eller til stikkontakt kan berolige katter om problemet er at de føler seg utsatt andre steder enn på badet. Kjøpes på apotek - tror rimeligere enn på dyreklinikker.

Skrevet

Dersom du stenger tilgangen til badet så spørs det jo hvor de gjør fra seg neste gang.

Virker skikkelig ekkelt det her. Man vil jo ikke ha kattepiss og avføring her og der i hjemmet sitt.

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Noe jeg ikke skjønner et at kattene mine går alltid på badet eller i dusjen å gjør i fra seg, dem gjør avføring noen ganger i kassen men som oftest på badet eller i dusjen?

Hvorfor gjør dem det? å hva kan jeg gjøre får å få dem til å slutte med dette?

1 Handkatt på 6 år( hatt han i ca 1 måned), 2 jenter som er søsken på 4-5 måneder...

OG alle kattene gjør det.

Og alle er inne katter.

Kanskje de ser at du går på badet for å drite og nå gjør de det samme? hehehehehe neida.

Har de alltid hatt kattekasse eller har de tidligere gjort fra seg ute og er ikke vant? Hadde en katt som ble operert og med sting i magen fikk hun egentlig ikke lov å gå ut så vi skaffa kattekasse, men den forsto hun seg ikke på siden hun var vant med å gå ut, så da måtte vi slippe henne ut likevel. Hadde hun ikke blitt sluppet ut hadde hun garantert funnet en annen plass enn kattekassa å drite oppi.

Endret av BettyBoop28
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Dersom du stenger tilgangen til badet så spørs det jo hvor de gjør fra seg neste gang.

Virker skikkelig ekkelt det her. Man vil jo ikke ha kattepiss og avføring her og der i hjemmet sitt.

Er bedre at de gjør det i dusjen enn i soffan da

• Liker 1
Skrevet

Prøv å vask med klor i grønnsåpevannen, det er det eneste som nøytraliserer kattepisslukta.

Skrevet

Er bedre at de gjør det i dusjen enn i soffan da

Kanskje, men jeg ville ha syntes det var ekkelt å bruke dusjen etterpå uten å klore mm.

Skrevet

Hadde en gang en katt som tisset på sluket i dusjen jeg, det tror jeg ikke var pga lukt, men at den skjønte at det rant ned i sluket.

Når det gjelder vasking er det sant at salmiakk lukter likt ammoniakk for dyr, og det er det jo i urin og avføring, så da er det greit å enten bruke klor, eller som en veninne av meg som er oppdretter lærte på et kurs zalo for å fjerne lukta. Den gangen lærte hun at zalo faktisk er det som fjerner mest lukt for katte og hundeneser, enda bedre enn klorin faktisk.

Skrevet

Hadde en gang en katt som tisset på sluket i dusjen jeg, det tror jeg ikke var pga lukt, men at den skjønte at det rant ned i sluket.

I utlandet er det jo faktisk veldig vanlig å lære katta å gå på vanlig menneskedo.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Kanskje, men jeg ville ha syntes det var ekkelt å bruke dusjen etterpå uten å klore mm.

Jo det skjønner jeg, men ennå eklere å sette seg i soffan om de driter der hehe.

Hm du får slippe de ut da når de må på do. Er vant til katter som stiller seg forran ytterdøra og remjer når de må på do, vet ikke hvordan innekatter gjør det, om de sier ifra på en måte?

Gjest BettyBoop28
Skrevet

I utlandet er det jo faktisk veldig vanlig å lære katta å gå på vanlig menneskedo.

Jøss går det an? kuult

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...