Gå til innhold

Snike seg ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter hvirkelig nå, jeg og noen venner av meg gjorde no virkelig domt. Jeg innviterte de til å ligge over til meg natt til søndag, noe som vi alle gledet oss til.

Vi snek oss ut kl 02:00 ned til sentrum, vi dro til noen vi kjente der, vi gikk nedover og oppover, vi var hjemme kl 06:30. vi syntes det var veldig morro da, men når det hadde gått en dag ble vi fersket (av en venn som hadde sett oss og sakt det til foreldrene sine).

dette ble det mye styr ut av, jeg har det kjempe vondt nå, rusmidler og alkohol var ikke innblandete, ikke den dagen.

Vi har løyet om alt, men til slutt valgte vi å tilstå om sannheten, men de har nektet meg kontakt med vennene mine i sentrum og jeg får heller ikke ned til sentrum.

Det er utrolig uretferdig, det eneste jeg så fram til før var å komme hjem spise å dra ned til sentrum med vennene mine, jeg får treffe de som låg over til meg, men kum i helgene.

Men de andre har jeg ikke lov til å ha digital kontakt med en gang! Jeg har veldig lyst til å overbevise mamma og pappa om at det er for streng straff, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre å si. jeg har lært, og vi skal aldrig gjøre dette igjenn! :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som er med på leken må tåle steken.

Skrevet

Gjort er gjort, nå må du ta straffen din.

Kjipt er det, men det er strengt tatt meningen med straff også.

Gjest Villrips
Skrevet

Det er ikke urettferdig i det hele tatt. Det føles helt sikkert sånn for deg nå, men du fortjener straffen. Håper du lærer noe slik at du ikke gjør dette igjen :klem:

Skrevet

Hvor gammel er du?

Skrevet

Det er ikke meningen at fjortenåringer skal være ute hele natten. Tenk om det hadde skjedd noe!

Skrevet

Jeg tror ikke på straff. Hvor lenge skal du ha husarrest og blir det bedre da?

Men jeg ville laget en avtale med deg og du måtte holdt innetidene. Nå vet jeg ikke hva foreldrene dine mistenker deg for, men hvis du har et forslag å komme med til rimelige innetider, kan det hende de vil akseptere det.

Lykke til. De handler som de gjør fordi de vil ditt beste. Hvis du driver med dop bør du være ærlig selv om du da må kutte ut bruken.

Skrevet

Hjelpemeg! 14 år gamle jenter skal ikke være ute så sent! Selvfølgelig fortjener du straff for å gå ut så seint, og i tillegg lyve!

Skrevet

Anonym bruker :

Bruker overhode ikke dop eller noe i den duren, det er det siste jeg kunne tenkt meg.

Som jeg har fårstått det vill jeg ikke få møte vennene mine fra sentum i det hele tatt, får heller ikke dra til sentum på et halvt år eller noe sånt, er det noe jeg kunne tenkt meg nå er det å få snakke med vennene mine.

Skrevet

Jeg forstår at du er frustrert.. men foreldrene dine straffer deg så du skal forstå hvor farlig det er for mindreårige å være ute midt på natta. Som mor og far vet man litt mer om hva som foregår ute i den store verden..å den kan være veldig skummel faktiskt.. Jeg gjorde også mange dumme ting da jeg var ung, og når jeg ser tilbake er jeg faktiskt utrolig heldig for at det har gått så bra..!

når man har løyet til foreldrene sine må man forvente at det vil ta litt tid til å gjenoppbygge tilitten. Mitt råd til deg er å være ett "engelbarn" en GOD stund fremover.. da vil kanskje foreldrene dine løsne litt på båndet etterhvert...

Skrevet

Jeg forstår at du er frustrert.. men foreldrene dine straffer deg så du skal forstå hvor farlig det er for mindreårige å være ute midt på natta. Som mor og far vet man litt mer om hva som foregår ute i den store verden..å den kan være veldig skummel faktiskt.. Jeg gjorde også mange dumme ting da jeg var ung, og når jeg ser tilbake er jeg faktiskt utrolig heldig for at det har gått så bra..!

når man har løyet til foreldrene sine må man forvente at det vil ta litt tid til å gjenoppbygge tilitten. Mitt råd til deg er å være ett "engelbarn" en GOD stund fremover.. da vil kanskje foreldrene dine løsne litt på båndet etterhvert...

Tusen takk ,godt å høre at det ikke bare er oss i denne verdene :)

Jeg skal love deg at vi har lært, tårer og krefter har det kostet, men vi har endeli lakt det bak oss, men straffen er med langt i fremtiden.

Skrevet

Jeg ville gitt deg husarrest i åtte år, eller til du flytta ut. Du skriver jo selv at dere ikke rørte dop den natta, og det virket som dere ikke gjorde det fordi det ikke var dop?

Etter åtte år ville du vært tvangsgift med en fetter fra et uland og høygravid.

Skrevet

Jeg ville gitt deg husarrest i åtte år, eller til du flytta ut. Du skriver jo selv at dere ikke rørte dop den natta, og det virket som dere ikke gjorde det fordi det ikke var dop?

Etter åtte år ville du vært tvangsgift med en fetter fra et uland og høygravid.

Hehe, noen som tydelivis ikke har vært ong selv.

Dop har aldrig vært aktuelt, heller ikke folk som driver med det :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Den største straffen her er ikke at de f.eks tar vekk mobil, tv, pc eller gir deg husarrest. Straffen er at foreldrene mister en god del tillit til deg som du aldri kan gjøre helt opp for... Håper du har lært og at du skjønner at du har gjort noe dumt og at du godtar straffen du får. I den alderen du er i må man nesten ha foreldre som stoler på en for å ha et godt forhold, så jeg håper dette var et engangstilfelle :)

Man lærer av sine feil, og jeg håper at du klarer å snakke med foreldrene dine om dette og viser at du angrer på det du har gjort :klemmer:

Noen her har åpenbart aldri vært ung før, for ingen kan forvente at en på 14 skal være perfekt? det viktigste er at tenåring lærer av sine feil og tar ting til seg slik at den samme feilen ikke gjentar seg. Det er ikke nødvendig å låse de inne på rommet over lenger tid: da blir ungen bitter og sint, noe som bare gjør vondt verre.

Kommunikasjon og sammarbeid er løsningen her! : )

Skrevet

Den største straffen her er ikke at de f.eks tar vekk mobil, tv, pc eller gir deg husarrest. Straffen er at foreldrene mister en god del tillit til deg som du aldri kan gjøre helt opp for... Håper du har lært og at du skjønner at du har gjort noe dumt og at du godtar straffen du får. I den alderen du er i må man nesten ha foreldre som stoler på en for å ha et godt forhold, så jeg håper dette var et engangstilfelle :)

Man lærer av sine feil, og jeg håper at du klarer å snakke med foreldrene dine om dette og viser at du angrer på det du har gjort :klemmer:

Noen her har åpenbart aldri vært ung før, for ingen kan forvente at en på 14 skal være perfekt? det viktigste er at tenåring lærer av sine feil og tar ting til seg slik at den samme feilen ikke gjentar seg. Det er ikke nødvendig å låse de inne på rommet over lenger tid: da blir ungen bitter og sint, noe som bare gjør vondt verre.

Kommunikasjon og sammarbeid er løsningen her! : )

Det hadde ikke gjort meg noe om de hadde gitt husarest eller tatt telfon hvis alt hadde blitt som det var, det er tape av denne saken som får meg til å innse hva vi har gjort, å konsekvesene av det, det har gått to dager, å jeg holder på å kjede meg ihjel. Vi har snakket om det å hun har sakt at jeg må selv bygge opp det jeg har ødelakt. noe som jeg har startet med, men jeg har så lett til å ta til tårene, så føler at jeg ikke får sakt alt jeg skal si...

Tusen takk for at du skriver, hjelper mye :)

Skrevet

TS er troll. Ikke mat.

Gjest BabyBlue
Skrevet

TS er troll. Ikke mat.

Hva får deg til å tro at TS er et troll? :klø:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det hadde ikke gjort meg noe om de hadde gitt husarest eller tatt telfon hvis alt hadde blitt som det var, det er tape av denne saken som får meg til å innse hva vi har gjort, å konsekvesene av det, det har gått to dager, å jeg holder på å kjede meg ihjel. Vi har snakket om det å hun har sakt at jeg må selv bygge opp det jeg har ødelakt. noe som jeg har startet med, men jeg har så lett til å ta til tårene, så føler at jeg ikke får sakt alt jeg skal si...

Tusen takk for at du skriver, hjelper mye :)

Akkurat det problemet kjenner jeg så altfor godt til. Var en periode jeg hadde store problemer med å kommunisere med foreldrene mine fordi ord ble fattige og fordi jeg så lett tok til tårene. Men prøv i det minste å legge ord på følelser og hvorfor du gjorde som du gjorde. Ingenting du sier er for dumt eller får de til å bli mindre glad i deg. Det er mer frustrerende at du holder munnen lukket om situasjonen enn at du snakker om det på en tårevåt og klumsete måte :)

Bare få ordene og tankene du holder igjen ut - det føles så mye bedre i ettertid. At du håndterer situasjonen på en god måte og klarer å være åpen om det er det første steget mot å bygge opp tilliten igjen.

Skrevet

Akkurat det problemet kjenner jeg så altfor godt til. Var en periode jeg hadde store problemer med å kommunisere med foreldrene mine fordi ord ble fattige og fordi jeg så lett tok til tårene. Men prøv i det minste å legge ord på følelser og hvorfor du gjorde som du gjorde. Ingenting du sier er for dumt eller får de til å bli mindre glad i deg. Det er mer frustrerende at du holder munnen lukket om situasjonen enn at du snakker om det på en tårevåt og klumsete måte :)

Bare få ordene og tankene du holder igjen ut - det føles så mye bedre i ettertid. At du håndterer situasjonen på en god måte og klarer å være åpen om det er det første steget mot å bygge opp tilliten igjen.

Utrolig godt å høre at flere har det sånn. Synes det er verst å snakke med pappa om dette, for han sier nesten ingen ting, bare at han er skuffet.. Det gjør det liksom ikke så enkelt, men mamma spørr mer og snakker.

Håper ting blir bedre med tiden, får ta staffen sånn som den kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...