AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Hei! Vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden, men føler for å lufte noen tanker...Det har seg sånn at jeg er litt hjulbeint, og jeg kan vell si at jeg alltid har akseptert kroppen min slik den er...Men etter å ha fått kommentarer om at" Herregud, så hjulbeint du er da", "Du vet at du er hjulbeint, ikke sant?", "Det virker som om man har vært litt uheldig med skapelsen av deg, iallefall hvis man ser på DE beina..", så er selvtilliten på bånn , og jeg lurer på om det er noe som kan gjøres for å få beina rette??Operasjon? Jeg skal iallefall aldri gå på stranden, i shorts, skjørt eller liknende igjen... Trodde virkelig at 16/17 åringer ikke drev med nedbryting av andre, men... Håper på noen tips, råd ol:) Hilsen ei 16 år gammel jente som aldri vil tørre å vise beina sine igjen...
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 uff, så uhyggelige kommentarer.. Synes hjulbente ben har en sjarm jeg Og desverre er jo 16-17 åringer bortimot like usikre som 14 åringer, så slike kommentarer er nesten uungåelig uansett hvordan man ser ut. Slet mye med selvtillit selv da jeg var tennåring på grunn av kommentarer, men nå elsker jeg meg selv og eventuelle kommentarer preller av. Det er ikke viktig hva andre måtte mene, de er ikke perfekte de heller. De fleste unge jenter streber også etter å få mellomrom mellom bena, men det problemet har vel ikke du? Tenk positivt!
pingeline Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 16-17 åringer er, som brukeren over sa, nesten like usikre som 14 åringer. Noen er bare ubetenksomme, men noen bryter ned andre fordi de føler at de samtidig bygger seg selv opp. Sånne kommentarer, uansett hva det handler om, er kjempesårende, og det er lett å si at du bare må prøve å heve deg over det. Dessverre er det det beste rådet jeg kan gi. Ikke sjul beina dine: det eneste du oppnår er at du bekymrer deg om hvordan de ser ut og om de er så godt sjult som du ønsker, og samtidig gjør du vondt værre med å vise dårlig selvtillit og bekymring. Prøv så godt du kan å være stolt av kroppen din! En ting du kan prøve, siden det ikke er så lett å slå på en bryter å føle seg bedre, er å kle deg på en måte som får oppmerksomheten bort fra bena uten å sjule dem. Bruk mørke, litt enkle plagg på underdelen, og dra fokus oppover med smykker, sjerf, flotte topper, og farger.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Jenter i 16-17årsalderen kan være noe av det mest nedbrytende i hele verden... Tenåringer er utrolig usikre på seg selv, og leter konstant etter annerledesheter hos andre som de kan peke på. Sitater fra mine skoledager: "Hun har vanvittig mye nesehår!" "Fy så stygg sminke hun har på..." "Han går så femi!" "Rare ører!" "Hengepupper!" "Lite hode!" En klassevenninne spurte meg om hvordan i alle dager jeg greide å kysse med "de fortenna der"... Du sier jo at du alltid har akseptert kroppen din som den er, hvorfor skulle det endre seg bare fordi en usikker liten jente kommer med teite kommentarer? Ikke bry deg om hva de måtte mene om bena dine, vis dem frem og vær stolt av dem!
Gjest Raindrops Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Husker jeg ble rakket ned på av andre jenter på ungdomsskolen fordi øyevippene mine gikk mer til siden enn rett opp. Jenter som det der kommer alltid til å finne feil med andre. Jeg vet at det er vanskelig når du står midt oppi det selv, men det beste er å ignorere det som best du kan. Jeg nekter å tro at bena dine er stygge, du ser sikkert kjempebra ut i både skjørt og shorts
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå