AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg var i bryllup til en venninne forrige helg. Et nydelig høst-bryllup! Det som skjedde, var at noen pratet stygt om brudens brudekjole. Greit det, at man har forskjellig smak, men de pratet slik at bruden hørte det. Tro det ikke var meningen at bruden skulle høre det, men hun kom i en situasjon at hun hørte det. Bruden holdt masken, men hun fortalte med senere at da hun og mannen endelig hadde kommet alene i huset sitt, brøt hun sammen i gråt. Jeg syns at man kan holde meningene sine for seg selv, og heller prate når bruden ikke er tilstede. Kanskje man kunne klare å vente til man har kommet langt bort fra bryllupet slik at bruden ikke får det med seg? For det man ikke vet, trenger man heller ikke vite... 5
^KinderMaxi^ Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Noen ting passer det seg ikke å si i en forsamlig. Det er for det første veldig frekt og det andre mangel på folkeskikk. Man kan passe munnen sin til man kommer hjem til seg selv. 4
SusanneGullet Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 Helt enig, dårlig gjort av de og snakke stygt om kjolen hennes selv om de ikke likte den, dette var tross alt hennes dag, og de ødela den. Enkelte folk er bare så utrolig kjipe 2
pingeline Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Synes ikke de burde si noe før eller etter bryllupet. Visse ting kan man faktisk holde for seg selv, selv om man skal ha lov til å mene ting. I den settingen så er ikke deres mening relevant i det hele tatt. 1
Linnea Adriana Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Jeg skjønner ikke hvordan de kom på og tenke tanken en gang, jeg har selv vært i flere bryllup og jeg sitter ikke og vurderer kjolene til brudene, det har jeg ikke tenkt over en gang synes de var nydelige alle sammen. Gjester skal oppføre seg fint særlig mot brud, brudgom og bursdagsbarnet for eksempel. Trodde det var ens selvfølge jeg. En kan også holde seg for god til å si slikt når en kommer hjem. Kan en ikke heller fokusere på noe en syntes var fint og bra..! Det høres jo faktisk ut som de satt og vurderte og letet etter feil mangler og ting som kunne vært bedre? Endret 26. oktober 2010 av Linnea Adriana 1
Barcelone Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Så utrolig dårlig gjort! Mange bruder kan jo være litt sårbare på bryllupsdagen også. De har planlagt og jobbet lenge med den store dagen og lagt i mye tid på å finne den rette kjolen. Hadde noen sagt noe sånn om meg og min kjole hadde jeg nok sagt fra og bedt dem forlate festen hvis de ikke hadde bedre ting å gjøre enn å kritisere meg og min kjole! Blir stadig like overrasket over at noen ikke vokser av seg ungdomsskolementaliteten sin! Utrolig dårlig gjort! 1
Gjest Dhanu Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Ufint av gjestene, men jeg tror ikke jeg ville brutt sammen i gråt av at noen misliker en kjole.
Golde Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Frekt. Og det gjelder kommentarer både av brudeparets antrekk og andre gjesters antrekk.
Elodi Skrevet 26. oktober 2010 #9 Skrevet 26. oktober 2010 Utrolig frekt og upassende! Slike folk burde virkelig skemmes over seg selv! Selvsagt får folk synes og mene akkurat det de vil, men man diskuterer ikke slikt åpenlyst i et bryllup! Håper ikke dette minnet blir det hun husker best fra denne store dagen!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #10 Skrevet 26. oktober 2010 Veldig frekt, der de blir bedt med på fest og skal feire dagen med brudeparet og viser takknemlighet med å snakke stygt om brudens kjole i selve bryllupet, det synes jeg er utrolig frekt og viser at de folkene kanskje burde holdt seg hjemme synes nå jeg.
Gjest Emera Skrevet 26. oktober 2010 #11 Skrevet 26. oktober 2010 Herlighet, man sitter da ikke i et bryllup og kritiserer brudens kjole! Nei, det var skikkelig tankeløst.
Gjest Ruccola Skrevet 26. oktober 2010 #12 Skrevet 26. oktober 2010 Så trist at enkelte ikke klarer å holde munnen sin lukket. Ordtaket "Har du ikke noe fint å si, så ikke si noe som helst" burde mange flere lære seg! Du har rett i det at "Det man ikke vet, har man ikke vondt av", så hvor mye enkelte gidder å kommentere andres brudekjoler får vere dems smak, men det er IKKE noe man gjør i bryllupet til personen som bærer kjolen! Jeg har selv sittet sammen med en dame som ikke klarte å dy seg, men bare MÅTTE fortelle meg-som nærmeste bordgjest, at hun syns nå kjolen var aaaalt for marengs for hennes smak. "Så flott for deg, bra det ikke er du som gifter deg i den da" svarte jeg bare og snudde meg til dem som satt på andre siden av meg. (Tror det var en grandtante av brudgommen) Makan til mangel på folkeskikk på folk da!
Snart Frue Skrevet 27. oktober 2010 #13 Skrevet 27. oktober 2010 Stakkars bruden, skulle ønske jeg kunne gi henne en stor klem! Jeg giftet meg i sommer og jeg hadde blitt trist hvis jeg overhørte noe slik. Det kan hende jeg hadde sagt noe, eller ihvertfall gjort så de hadde skjønt at jeg hadde hørt det slik at de kunne SKAMME SEG! Det kan også være misunnelse som snakker.. jeg tipper bruden var kjempefin! Nei, jeg håper bruden klarer å heve seg over dette og kan se tilbake på dagen som noe positivt og glemme det tankeløse mennesker klarer å uttale seg om. Noe så stygt gjort. Jeg håper virkelig at noen gjør dem oppmerksom på dette! Fysj!
mp84 Skrevet 27. oktober 2010 #14 Skrevet 27. oktober 2010 disse gjestene kan ikke ha vært særlig gode venner av bruden ihvertfall..!! makan så smakløst....
CathFoto Skrevet 27. oktober 2010 #15 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg tenker at når men er så dust så håper jeg at noen sier til de at bruden hørte det. Da kan de skamme seg ekstra mye. Fy skam, så utrolig stygt gjort å holde på sånn.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #16 Skrevet 27. oktober 2010 disse gjestene kan ikke ha vært særlig gode venner av bruden ihvertfall..!! makan så smakløst.... Det kan de vel. Bestevenninne, tante eller søster kan også si slikt kommer ann på personen det. Før håpe det ikke var nære venner da. Ellers er jeg enig hva med å si hvor lei seg bruden ble så kan de ringe og si unnslyld selv. Det vil kanskje hjelpe bruden til å forstå at det var oppførselen det var noe galt med og ikke kjolen.
TheaH Skrevet 27. oktober 2010 #17 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg var i en lignende situasjon nå i sommer når en kompis av mannen giftet seg. Utenfor kirken sto mamma og ene tanta mi fordi de så gjerne ville passe lillegullet vårt mens vi var i kirka; og det var selvfølgelig en stor lettelse for oss å slippe å ha ho i kirka. Bruden er ikke spesielt vakker, men overhodet ikke stygg. Hennes svigerinne er slående vakker og har en "modell"-kropp, og hadde naturligvis en nydelig kjole på seg og håret pent oppsatt. Tanta mi jobber sammen med svigerinnen XXX. Når brudeparet var på vei til bilen de skulle reise i, presterte min tante å få frem forholdsvis høyt, slik at flere gjester fikk det med seg men heldigvis ikke brudeparet, at det var XXX som var pen og ikke bruden. Husker ikke akkurat hvordan ho sa det, men det var ganske tydelig at ho mente at bruden ikke var spesielt pen. Flere av gjestene snudde seg å såg på tanten min som sto ved siden av meg, jeg hadde mest lyst å finne et hull i bakken. Enkelte eier ikke skam i livet Har man ikke noe pent å si om andre, så la vær å si noe i det hele tatt! 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 27. oktober 2010 #18 Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Jeg var i bryllup til en venninne forrige helg. Et nydelig høst-bryllup! Det som skjedde, var at noen pratet stygt om brudens brudekjole. Greit det, at man har forskjellig smak, men de pratet slik at bruden hørte det. Tro det ikke var meningen at bruden skulle høre det, men hun kom i en situasjon at hun hørte det. Bruden holdt masken, men hun fortalte med senere at da hun og mannen endelig hadde kommet alene i huset sitt, brøt hun sammen i gråt. Jeg syns at man kan holde meningene sine for seg selv, og heller prate når bruden ikke er tilstede. Kanskje man kunne klare å vente til man har kommet langt bort fra bryllupet slik at bruden ikke får det med seg? For det man ikke vet, trenger man heller ikke vite... Nei GIID A MEG. Noen bruder er altså sååå sinnsykt overfølsomme. Hva er det med denne brudekjolen? So what om noen syntes den var stygg? Ok de skulle ikke sagt det så bruden hørte det for det var jo utrolig frekt og uhøflig men likevel. Det er bare en kjole. Drøyt å begynne å grine pga det. Var jo ikke sånn at de snakka dritt om henne. Endret 27. oktober 2010 av BettyBoop28 1
Gjest Airi Chikako Skrevet 27. oktober 2010 #19 Skrevet 27. oktober 2010 Det er uhøflig uansett om det er snakk om en brudekjole eller ikke. Må du uttale deg om det, så vent til personen du skal slenge dritt om ikke har den minste mulighet til å høre deg. Jeg tror lett jeg kunne brutt ut i gråt over å høre noe sånt selv når jeg gikk i joggedress, for min del.
Anglofil Skrevet 27. oktober 2010 #20 Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Nei GIID A MEG. Noen bruder er altså sååå sinnsykt overfølsomme. Hva er det med denne brudekjolen? So what om noen syntes den var stygg? Ok de skulle ikke sagt det så bruden hørte det for det var jo utrolig frekt og uhøflig men likevel. Det er bare en kjole. Drøyt å begynne å grine pga det. Var jo ikke sånn at de snakka dritt om henne. Vet du, det er vel ikke akkurat opp til deg å bedømme hvordan man skal føle eller ikke. Det finnes de av oss som kanskje ikke akkurat føler vi har verdens beste utseende, og jeg vet at jeg hadde følt meg knust om noen snakket slik om meg. Ikke fordi jeg "åhh giiid" er en brud, men fordi jeg på min egen bryllupsdag vil føle meg fin og flott, og ikke stygg og fæl som jeg vanligvis gjør. Om noen snakker slik om meg på min egen bryllupsdag, så kommer jeg til å si at enten får de oppføre seg som folk eller rett og slett dra. Slike utsagn er ufattelige frekke, og jeg tror egentlig ikke du vet hvordan det er når du kan ta så lett på det. Så jeg er helt uenig med deg: det er å snakke dritt om andre, og det kan man holde seg for god for. Mvh Yvonne Endret 27. oktober 2010 av Yvonne 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå