slask Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 Det spratt opp flere vinduer som klagde over den dårlige sikkerheten på pcen og ville ha meg til å oppgradere/installere. Killa bare Firefox, så var alt som før, men jeg skjønner at dette hadde nok knelt Windowsen ganske sikkert. http://oi56.tinypic.com/zk1v6p.jpg
Gjest Thefainter Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Er ikke dette bare spam-popups? :klø:
slask Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2010 Er ikke dette bare spam-popups? :klø: Den skulle jo ha meg til å kjøre exe-fil som er kjørbar i Dos/Windows, så nei.
Gjest Joakim Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Det vil si- hvis man hadde vært så dum å laste ned filen og kjøre den
slask Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2010 Det vil si- hvis man hadde vært så dum å laste ned filen og kjøre den Man trenger faktisk ikke være dum en gang. Disse vinduene popper jo opp og da er du et klikk unna katastrofen. Hvis du skriver en setning og skal trykke enter for ny linje og popupen kommer millisekundet før du trykker enter så har du altså infisert pcen hvis ikke sikkerhetsprogrammene stopper dette.
Gjest Nedfall Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 Irriterende greier. Det er såpass fiffig lagd, at man bare får lukket dritten fra oppgavebehandling. Ikke alle windowsbrukere behersker dette "trikset". Man er nødt til å laste ned, og kjøre den fila med viten og vilje ja. Men jeg skjønner godt at folk blir overtalt til å gjøre nettopp det, da den minner veldig om windows sitt eget sikkerhetssenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå