Gå til innhold

Må man ha henvisning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åssen var dette igjen, må man ha henvisning fra fastlege for å få time hos gynekolog? :lete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen gynekologer har privatpraksis og da kan en i alle fall bestille direkte der.

Skrevet

Åssen var dette igjen, må man ha henvisning fra fastlege for å få time hos gynekolog? :lete:

Nei, mange gynekologer tar pasienter uten henvisning. Det er dog dyrere, har du henvisning betaler du kun egenandel.

Skrevet

Det er skikkelig tungvint når man først må til fastlegen for å få henvisning til gynekolog. Nå maser krefregisteret på at jeg ikke har hatt en underlivsundersøkelse på 3 år. Hadde vært greit å kunne bestille time direkte og kunne betale vanlig egenandel. Skjønner ikke hvorfor systemet er sånn for "alle" kvinner bør jo gå jevnlig til gynekolog.

Skrevet

Det er skikkelig tungvint når man først må til fastlegen for å få henvisning til gynekolog. Nå maser krefregisteret på at jeg ikke har hatt en underlivsundersøkelse på 3 år. Hadde vært greit å kunne bestille time direkte og kunne betale vanlig egenandel. Skjønner ikke hvorfor systemet er sånn for "alle" kvinner bør jo gå jevnlig til gynekolog.

Exaktemang! Det er veldig annoying. Og jeg tenkte at jeg skulle snakke med en proff ang pms da alt fastlegen gjør er å trekke på skuldrene å tilby lykkepiller.

Gjest Eurodice
Skrevet

Exaktemang! Det er veldig annoying. Og jeg tenkte at jeg skulle snakke med en proff ang pms da alt fastlegen gjør er å trekke på skuldrene å tilby lykkepiller.

Du får da vel ikke resept på antidepressiva mot pms-plager? Verste jeg har hørt :nei:

Skrevet

Er du "heldig" har fastlegen kompetanse til å gjøre undersøkelsene du ønsker. Spør der først.

~ Lammelåret ~

Skrevet

Du får da vel ikke resept på antidepressiva mot pms-plager? Verste jeg har hørt :nei:

Det er lett å få antidepp-piller... Jeg fikk det pga. humørsvingninger. Funker som bare det.

Skrevet

Belladonna; PMS kan være så ødeleggende for livskvalitet hos en del kvinner at det berettiger behandling med reseptbelagte lykkepiller ja. PMS er langt mer enn noen dager med dårlig humør og oppblåst mage. I beste fall.

Jeg har kort syklus, 21 dager, og ekstrem PMS mellom 7 og 10 dager før hver mens. Det gir meg ikke mange "friske" dager i måneden å leve på. Jeg har alle symptomer på lista og i tredobbel dose.

Lammelåret; Jeg HAR snakket med fastlege mange ganger og får ikke noe annet tilbud enn SSRI. Jeg tror kompetansen er større hos en gynekolog, så derfor lurte jeg. :)

Skrevet

Er du "heldig" har fastlegen kompetanse til å gjøre undersøkelsene du ønsker. Spør der først.

~ Lammelåret ~

Fastlegen min gjør det, men jeg er ikke lenger komfortabel med det. Han kjenner meg alt for godt nå etter å ha hatt ham i 30 år. Jeg har tidligere fått satt inn spiral hos ham og gjort GU, men nå vil jeg ikke det lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...