Gå til innhold

Sommerdekk


JTess

Anbefalte innlegg

Jeg trenger nye sommerdekk neste år og må begynne å spare litt. Men hvor mye koster det for dekk? Har en Toyota Yaris 2006 modell. Har ikke peiling på bil og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra ~500,- per stykk og oppover for dekk av ålreit kvalitet, pluss omtrent 500,- for å ta av de gamle og sette på de nye. :)

EDIT: litt avhengig av dimensjon. Jeg gikk ut fra 175/65-14.

Endret av Epifant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For helt OK dekk ville jeg satt meg et budsjett på 5-6000,-, alt inkludert. Det kommer selvsagt litt an på hvilke dekkpriser du får. Bor du litt grisgrendt til kan dekkene fort bli dyrere enn i byene. Det kan imidlertid løses ved å bestille dekkene på Dekkonline og få dem omlagt på nærmeste dekkverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-6000,-?! For rundt 4000,- kan jeg få et oppsett 195/50-15 Toyo R888 gateslicks ferdig montert og avbalansert, da bør et sett normale, gode sommerdekk koste endel mindre.

4 stk. Yokohama C.Drive 185/60-15: 2 986,- levert på døra fra Dekkonline.com. Pluss på ca 5-600 for omlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Hvis man bruker 5-6000 kroner for sommerdekk til en Yaris kan man ikke være helt vel bevart. Nå har jeg sjekket Dekkmann (som bare ville gi meg priser på vinterdekk) og dekkonline. På Dekkmann kom de dyreste Pirelli-vinterdekkene i antatt dimensjon på ca 4400 kroner, inkl omlegging. (Og vinterdekk er dyrere enn sommerdekk.)

På dekkonline kostet de aller dyreste sommerdekkene jeg kunne finne i antatt dimensjon litt over 1000 kr/stk, mens helt ok dekk kostet 550 - 750 kr/stk. Da kommer omlegging i tillegg.

Sjekk dimensjonen på dekkene dine (det står på siden på dekket), ring til ulike lokale forhandlere og be om pris, og sammenlikn med kjente nettsider. Da skulle du ha utgangspunkt for å få til en god handel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg var raus med rammen, men så er det også greit å regne med raus pris. Jeg har selv solgt dekk i noen år, riktignok i ei lita bygd. Prisene kan være ganske stive, og 5-6000 er ikke urealistisk for å sko en Yaris med 4 gode Michelin.

Det at man lett oppnår lavere priser ved å bestille på nett og få omlagt hos et rimelig dekkverksted er det ingen tvil om. Jeg vet at vi bruker å ta 800 for å legge på medbrakte dekk, noe jeg personlig synes er alt for mye. Man kan selvsagt også si at det er unødvendig med dyre Michelin på en slik bil, noe jeg også er litt enig i.

Poenget mitt med den kostnadsrammen var å sette en makssum, en sum man mest sannsynlig ikke kom til å overstige. Dersom hun tenker å begynne å spare nå er det mye greiere å sette av en tusenlapp for mye enn en for lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...