Gjest Iah Skrevet 25. oktober 2010 #1 Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Ja, tittelen sier vel sitt, selv om det kanskje er noe klønete formulert. Jeg deler ikke navnet mitt med noen. Fornavn deler jeg jo selvsagt med en del, etternavn deler jeg med noen få. Men per dags dato er jeg den eneste som heter det jeg heter. (Altså kombinasjonen av fornavn og etternavn.) Hva med deg? Endret 25. oktober 2010 av Iah
Karmosin Skrevet 25. oktober 2010 #2 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg er helt alene i Norge om å hete det jeg heter. Fornavnet er ganske vanlig, etternavnet har bare jeg
virw Skrevet 25. oktober 2010 #3 Skrevet 25. oktober 2010 Det er ikkje så mange som har same fornamn som meg, kanskje tre-fire stykk. Så eg delar nok ikkje med nokon
Suzy Skrevet 25. oktober 2010 #4 Skrevet 25. oktober 2010 Ja det er jeg - deler både for og etternavn hver for seg med ganske mange - men mellomnavnet er sjeldent og kombinasjonen er bare min
KatteLatte Skrevet 25. oktober 2010 #5 Skrevet 25. oktober 2010 Ja, jeg er den eneste som heter det jeg heter Det er jeg veldig fornøyd med, og har liten lyst til å skifte etternavn om jeg skulle gifte meg en dag.
Sweetpea25 Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 Fornavnet mitt deler jeg med 18 299 andre, etternavnet mitt deler jeg med 110 andre. Og jeg er den eneste som heter akkurat det jeg heter. Er 3 andre i Norge som heter det samme som meg, men de er mellomnavn itillegg.
Pingting Skrevet 25. oktober 2010 #7 Skrevet 25. oktober 2010 Det er jeg! Fornavnet mitt er ikke sjeldent, men ikke av de vanligste: i følge SSB er det rundt 6000 av oss. Etternavnet er det under 60 som har. Er ikke veldig viktig for meg å være den eneste, men det er jo praktisk da.
Kråkesaks Skrevet 25. oktober 2010 #8 Skrevet 25. oktober 2010 Ja det er jeg - deler både for og etternavn hver for seg med ganske mange - men mellomnavnet er sjeldent og kombinasjonen er bare min Samme her. Har et veldig vanlig etternavn, ganske vanlig fornavn og sjeldent mellomnavn.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #9 Skrevet 25. oktober 2010 Ja det er jeg - deler både for og etternavn hver for seg med ganske mange - men mellomnavnet er sjeldent og kombinasjonen er bare min Samme her.
Arkana Skrevet 25. oktober 2010 #10 Skrevet 25. oktober 2010 Så vidt jeg vet er jeg den eneste. Deler fornavnene med flere (skjønt jeg tror ingen har akkurat den kombinasjonen) og med et uvanlig etternavn i tillegg skal det godt gjøres at det finnes noen som heter akkurat det samme.
Norbertine Skrevet 25. oktober 2010 #11 Skrevet 25. oktober 2010 Ja. Har et ganske vanlig første fornavn (selv om uvanlig i min aldersgruppe), et vanlig andre fornavn, men kombinasjonen er det få som har. Etternavnet er ganske sjeldent, så jeg er den eneste med akkurat mitt navn.
Chiyo Skrevet 25. oktober 2010 #12 Skrevet 25. oktober 2010 Nei hehe :gjeiper: jeg er ikke den eneste som heter det jeg heter. Jeg har et ganske normalt fornavn for min generasjon og etternavnet mitt er også veldig normalt da det ikke er stedsnavn eller noe lignende. Litt kjedelig kanskje, men jeg er fornøyd med navnet mitt. Jeg har jo alltid hatt det så..
sofie777 Skrevet 25. oktober 2010 #13 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg har dobbelt fornavn (en del bruker jeg så og si bare i offisielle sammenhenger og for de som har kjent meg lenge) og det er det bare litt over 70 personer som heter. Det finnes mengder med mitt etternavn, men ingen andre enn meg med kombinasjonen. Siden fornavnet mitt er så sjeldent, betyr det ingenting om jeg skifter til min manns etternavn når jeg en gang gifter meg. Det eneste jeg skal gjøre da, er å sørge for at bindestreken, som jeg alltid bruker, kommer inn i Folkeregisteret (det er der ikke nå), for da blir jeg enda mer eksklusiv (i følge Statistisk Sentralbyrå).
Gjest Eurodice Skrevet 25. oktober 2010 #14 Skrevet 25. oktober 2010 Ifølge Ssb er vi 19 med samme fornavn. Etternavnet mitt er vanligere, uten at jeg i farten husker hvor mange som heter det samme. Jeg er trolig den eneste som heter det jeg gjør. Hvis jeg hadde tatt tilbake "pikenavnet" mitt, ville jeg i hvert fall vært den eneste.
Quasis Skrevet 25. oktober 2010 #15 Skrevet 25. oktober 2010 Jepp! Har et vanlig fornavn, men veldig uvanlig etternavn. Bare min familie som har det etternavnet.
Gjest Elfrida Skrevet 25. oktober 2010 #16 Skrevet 25. oktober 2010 Nei, vi er mange som har mitt navn, rundt 300. Egentlig er jeg veldig fornøyd med det, for eksempel må man vite en del mer om meg enn navnet mitt for å finne meg i skattelistene. I tillegg er det lett å fatte på mange språk - kjekt når man er ute og reiser, og veldig sjelden det blir feilstavet eller jeg må stave det for folk.
Gjest Spinell Skrevet 25. oktober 2010 #17 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg er også den eneste med akkurat min navnekombinasjon. Jeg har to fornavn, og vi er noen få som deler fornavnkombinasjonen. Etternavnet er heller ikke så vanlig (ca 500 stk). Hvis jeg hadde kuttet ut det andre fornavnet mitt, ville jeg delt navn med i alle fall en annen person.
TheaH Skrevet 25. oktober 2010 #18 Skrevet 25. oktober 2010 Ja, nå etter at jeg giftet meg så er jeg den eneste som heter det jeg heter. Før jeg giftet meg hadde jeg et veldig vanlig navn. Jeg tok mannens etternavn, og det er bare 8 stk (snart 9 ) i Norge som heter det navnet.
Irie Skrevet 25. oktober 2010 #19 Skrevet 25. oktober 2010 Nei, vi er mange som har mitt navn, rundt 300. Egentlig er jeg veldig fornøyd med det, for eksempel må man vite en del mer om meg enn navnet mitt for å finne meg i skattelistene. God argument i kampen mot å ha det mest spesielle navnet i verden. Selv er vi flere som deler fornavn og etternavn, men mellomnavnet mitt gjør kombinasjonen min unik.
SnikkSnakk Skrevet 25. oktober 2010 #20 Skrevet 25. oktober 2010 Oi, oi! Nå måtte jeg jo innom ssb for å sjekke! Jeg har et ganske vanlig etternavn. fornavnet mitt er heller ikke så uvanlig, men har en litt spesiell skrivemåte. kombinasjonen fornavn og etternavn deler jeg kun med 18 andre Nei, jeg er ikke den eneste med dette navnet, men rimlig fornøyd med at det ikke er så mange andre som heter det samme
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå