Gå til innhold

Inspirasjon til matpakken

Fremhevede innlegg

Gjest mari kontrari
Skrevet

Hei.

Som så mange andre er jeg avhengig av å ha med meg matpakke på skole og jobb de fleste dager. Imidlertid syns jeg den kan bli litt kjedelig i blant, så da tenkte jeg å høre om brukerne her hadde noen gode forslag til matpakker, både alternativ til brødmat og forslag til hva man kan ha på brødskiven.

Hadde tenkt å starte med et forslag selv, men kommer ikke på noe akkurat nå, men lover å komme tilbake med et par forslag.

...og tilslutt et konkret spørsmål: Hva bruker dere til å "sprite opp" leverposteiskiven? Agurk og pepper er godt, men tenkte finne noe annet som gikk godt med leverpostei også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg bruker av og til å ha med salat og tortillalefser på jobb. Det fungere veldig bra og er sabla godt :sikle:

Kva med sylta agurk eller rødbeter på leverpostei?

Skrevet

Middagsrester, om man har tilgang til micro på jobb/skole?

Skrevet (endret)

En boks fylt med: en halv boks cottage cheese, et eple i terninger + en del kanel. Kjempegodt, mettende og mindre kjedelig enn en brødskive. For ikke å glemme sunt og lite karbohydrater.

Endret av Minimurini
Skrevet

Salat av ruccula, cherrytomater, rødløk, paprika, agurk, fetaost og en kyllingfilet. Dressing av olje, krydder og balsamicoeddik.

Skrevet

omelett, grove pannekaker, salat, middagsrester, grove tortillas med salat og kylling/laks/tacokjøttdeig. Mange muligheter :)

Skrevet (endret)

*dobbel*

Endret av Paibunn
Gjest strykebrett
Skrevet (endret)

oj, dere hadde avanserte matpakker! Jeg syns jeg har ordna meg bra når jeg har kjøpt meg en fancy ost og hatt på pepper og paprika.. Elsker brie med litt svartpepper og rød paprika på. Eller Jarlsberg med røyksmak med gul paprika og salat og serranoskinke. Nam nam :)

Endret av strykebrett
Skrevet

Bruker ikke så lang tid på å lage matpakke om morgenen så raske løsninger er brødskiver og en liten boks makrell i tomat og brødskiver og en halv avocado (+salt og pepper). Kjapt, nok energi til å holde en studn og fulle av gode fettsyrer. Har som regel rå gulrot til.. litt traust kanskje, men enkel måte å få i seg litt mer grønt :)

CC og eple kunne jeg tenke meg å prøve :jepp: (takk Minimurini) Kanskje godt med noen blåbær og mandler også oppi? :popcorn:

Skrevet

Bruker ikke så lang tid på å lage matpakke om morgenen så raske løsninger er brødskiver og en liten boks makrell i tomat og brødskiver og en halv avocado (+salt og pepper). Kjapt, nok energi til å holde en studn og fulle av gode fettsyrer. Har som regel rå gulrot til.. litt traust kanskje, men enkel måte å få i seg litt mer grønt :)

CC og eple kunne jeg tenke meg å prøve :jepp: (takk Minimurini) Kanskje godt med noen blåbær og mandler også oppi? :popcorn:

Cottage Cheese er også godt med appelsinbiter. En annen kombinasjon som jeg hadde litt vanskelig for å tro skulle være god er cc med peanutter og fersk ananas i biter. Over all forventning!

Skrevet

Jeg pleier å bake mine egne knekkebrød, disse smaker helt fantastisk og metter godt da de inneholder endel frø (essensielle fettstoffer) og fiber. Pakker dem separat i en liten boks og har med div tilbehør/pålegg ved siden av. F.eks har jeg nå dilla på: en blanding av kesam mager og philadelphia (eller annen krydderost) oppskårede grønnsaker og epler (alt dette kan dyppes i krydder-ost-blandingen) .. Dette er superfresht og godt! :D

Ellers har jeg også begynt å lage egen musli<3 -denne er super! Pleier å ha en boks med kesam vanilje, ananas, epler og druer (dette ferdig oppskåret og blandet) og ha muslien ved siden av så jeg kan strø over når jeg spiser... mmmmmmmm<3

Skrevet

Dette pleier jeg å ha når jeg blir lei av den tørre brødskivematpakken.

- Pitabrød med salat, agurk, paprika, ost og skinke inni.

- Kyllingsalat med pasta.

- Hjemmelagde knekkebrød. Har med en pakke smøreost og paprikaskiver ved siden av og smører på når jeg skal spise.

- Kornblanding med rosiner også kjøper jeg en liten pakke melk i kantina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...