AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Samboeren min sier at jeg ikke kan gi blod, ettersom jeg har (hatt) HPV-virus. Stemmer dette? Jeg trodde at HPV-virus var noe som gikk over av seg selv, og at det da var borte fra systemet. Det var også slik jeg forsto det på gynekologen min. Hun sa at når jeg var så ung (i begynnelsen av tyveårene), så ville kroppen min ta seg av slike ting på egen hånd, at HPV er en folkesykdom, og at jeg ikke trengte bekymre meg over det... Men synes det er litt trist om jeg ikke kan gi blod pga dette. Finner heller ikke noe informasjon om temaet på nettet.
Pingting Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Hva med å ringe blodbanken der du bor og spørre?
jennie Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Hva med å ringe blodbanken der du bor og spørre? Har litt telefonskrekk, så det var lettere å spørre her :gjeiper: Men det bør jeg antageligvis gjøre ja...
bioing Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Har litt telefonskrekk, så det var lettere å spørre her :gjeiper: Men det bør jeg antageligvis gjøre ja... •Du skal ikke gi blod hvis du har infeksjonssykdom som for eksempel: influensa, forkjølelse, bronkitt eller sår hals, forkjølelsessår, herpes, diaré, omgangssyke eller urinveisinfeksjon, åpne eller infiserte sår, akutte soppinfeksjoner. Men ring å spør for sikkerhetsskyld.. Vet at man f.eks kan gi blod selv om man har herpes, bare man ikke har utbrudd akkurat når man gir blod.
jennie Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 •Du skal ikke gi blod hvis du har infeksjonssykdom som for eksempel: influensa, forkjølelse, bronkitt eller sår hals, forkjølelsessår, herpes, diaré, omgangssyke eller urinveisinfeksjon, åpne eller infiserte sår, akutte soppinfeksjoner. Men ring å spør for sikkerhetsskyld.. Vet at man f.eks kan gi blod selv om man har herpes, bare man ikke har utbrudd akkurat når man gir blod. Takk for svar! Da er det jo kanskje håp da.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #6 Skrevet 25. oktober 2010 Du kan fint gi blod meg HPV virus. HPV smitter ikke gjennom blod og er derfor ikke farlig for de som får blodet ditt.
KatteLatte Skrevet 25. oktober 2010 #7 Skrevet 25. oktober 2010 Jeg leste et sted (tror det var på lommelegen.no) at man kunne få karantene fra blodgivning pga. HPV. Finner det selvfølgelig ikke igjen nå, men du kan jo google litt.
Gjest Tipo Skrevet 25. oktober 2010 #8 Skrevet 25. oktober 2010 Du kan heller ikke gi om du har hatt anafylaktiskshock, det oppdaget jeg når jeg prøvde å bli blodgiver.
Supramundane Skrevet 26. oktober 2010 #9 Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Tråden er ryddet iht KGs regler. Supramundane, mod Endret 26. oktober 2010 av Supramundane
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå