Gå til innhold

Peuget 307 SW: Erfaringer, noen?


Zoë Castillo

Anbefalte innlegg

Det er vel få biler på markedet det finnes så mange sprikende erfaringer omkring, som franske bilmerker!

Jeg har imidlertid inntrykk av at det er MANGE Peugeot 307 SW-er på norske veier, og jeg lurer på om noen her inne kan bidra til enda mer kaos i hodet mitt ved å fortelle litt om deres erfaringer?

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en 2007-modell Oxygo, med mye utstyr, til 150 000 ferdig registrert. Den har akkurat runda 100 000, og vi skal sjekke den på service på tirsdag. Det er en én-eiers bil, og alle servicer er fulgt der han kjøpte bilen. Vi kommer til å fortsette å sjekke bilen der, hvis vi kjøper den. Har prata med verkstedet flere ganger, de kjenner eieren og sier at det er en god bil med en trygg historikk. Vi har blitt ganske så forelsket i utseende, plass og kjørekomfort, og er litt redd vi ser oss blind på eventuelle feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har samme bil, 2007-modell. Kjøpt for et år siden, var da gått 38000km. Vi er veldig fornøydo g har enda ikke hatt problemer (bank i bordet!). Alle servicer o.l. var tatt hos Bertel O Steen og vi føler oss trygge på at bilen er i god stand. Vi har et barn og det er grei plass til barnevogn og alt annet styr vi pakker med oss. Litt dårlig plass i forsetet (passasjer) når vi har barnesetet vi har nå, Besafe combi X3, men det går greit da jeg ikke er så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ELSKER vår! Den er fantastisk på alle måter, spesielt måten man kan flytte rundt setene bak og hvor utrolig enkle de er å få ut om man skulle trenge/ville det. Har ikke hatt noen problemer med den annet enn de helt vanlige "slitedelene", og vår er fra 2002/2003 så da er det jo normalt å måtte bytte ut enkelte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med vår. Den er en 2004 modell. Hadde gått 61 000 da vi kjøpte den for snart et år siden. Vi har automatgir og masse ekstra utstyr, som jeg ikke har helt oversikt over. Mannen bruker det.

Men jeg må innrømme at jeg savner all plassen vi hadde i hiacen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkabil.. like "bra" kvalitet som alt annet fransk.

Ja!!!

Hvorfor er det så mange damer som kjøper fransk bil egentlig? Spesielt "Pesjå" i knøtteklassen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søsteren min har en slik. 2005mod. Drittbil egentlig.. Bare feil. En kjent feil er katalysatorfeil.vær obs på det i allefall :) Får du feil på den så hender det det går utover andre systemer, noe som gjør at bilen "slår seg vrang" og nekter å kjøre fortere enn 40 kmt/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...