Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 jeg har planer om å bli vegetarianer. Grunnnen er at jeg i 2år har slitet med spiseforstyrrelser. jeg er 16år og får full støtte av faren min med å bli det. (jeg vil ikke bli vegetarianer for jeg har lyst til å gå ned i vekt. det er bare det at jeg ikke syntes kjøtt er noe spesielt godt,og det får meg til å føle meg dårlig!) men jeg lurer på hva slags mat jeg bør bruke? jeg vil bli vegetarianer som spiser fisk,melk,og egg. Men jeg vet at siden jeg er dame trenger jeg mye jern, så jeg lurte på om det er noen vegetarianere der ute som kan sette ut matvanene sine? og hvilken produkter/kosttilskudd det er viktig å få i seg? og hva er det viktig å få i seg før og etter trening, sånn at jeg bygger muskler?
SmallTalk Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Dersom du skal spise fisk får du slutte å kalle deg for vegetarianer. Da er du en pescetarianer. Jern får du i deg av blant annet brokkoli og andre grønne grønnsaker. Du må også få i deg nok proteiner, og det får du av bønner og linser.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Hvis du bare skal kutte ut kjøtt, men spiser regelmessig av de andre animalske produktene, så får du i deg godt med proteiner. Kjempebra at du slutter å spise kjøtt, TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå