Lea=) Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg har en fantastisk kjæreste. Vi har vært sammen i 5 år og har det kjempe fint sammen. Det er hans mor jeg ikke klarer. Det er vanskelig å sette fingeren på akkurat hva det er jeg misliker med henne. Jeg syns hun er veldig overfladisk og "falsk". Jeg kommer selv fra en familie hvor vi kan være 100% oss selv når vi er sammen og syns det blir veldig ubehagelig når man må late som man er noe annet enn det man er... Jeg har feks fått kommentarer som at "det er best å få barn når man er unge". Vi har ikke barn, men har veldig lyst på det en gang i fremtiden. Jeg vil bare ikke føle meg presset til det. Jeg gruer meg allerede nå til hun skal komme på besøk om to uker.. Jeg må syke meg opp på forhånd for å kunne stå for det jeg mener og føle meg vel. Det er vanskelig å prate med kjæresten min om dette, for jeg er redd for å såre han. Og de gangene jeg har prøvd har vi begynt å småkrangle.. Jeg er alltid hyggelig når hun er her, for å være høflig, men jeg har det ikke så godt inni meg.. Er det noen andre som kjenner seg igjen i situasjonen eller har noen tips til hvordan jeg kan overleve det neste besøket?
Pusemor Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg kjenner meg godt igjen. Min eks-svigermor var sånn. Men jeg har ingen andre råd enn at du er deg selv og ikke lar deg påvirke av henne Lykke til.
::Rosalita:: Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Slik er det av og til, vi kan ikke like alle. Det er en fordel å være noenlunde på godfot med svigermor, og selv om du ikke er helt fornøyd og ikke har det helt godt inne i deg slik du beskriver, så ville jeg nok ikke begynt å diskutere så veldig med henne selv om dere er uenige om mye. Han er nok litt sår på det når du nevner at du ikke kommer så godt overens med henne, hun er jo moren hans. Trå litt forsiktig. La hun få mene det hun gjør, så mener du det du gjør. Du kan jo prøve deg frem og se hvordan hun reagerer når du motsier henne, men du bør nok gå litt forsiktig frem, det er jo moren til din mann og det er en stor fordel for videre kontakt å svelge noen kameler på veien.
Meridian Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Du må prate ut med kjæresten din, og du må prøve å bli venn med svigermoren din. De gangene svigermoren din tråkker over grenser eller sier noe du absolutt ikke liker, ville jeg vært alvorlig og ikke svart på det eller sagt noe. Da vil hun skjønne at du ikke lar deg pelle på nesa. Hvis det er sånn at du finner deg i alt hun sier og gjør, og bare smiler og ler med, så vil hun ta seg til rette. Noen mennesker må settes på plass, men da respekterer de deg. Ellers kjenner jeg meg godt igjen. Jeg håper jeg aldri vil få noen svigerforeldre... Endret 24. oktober 2010 av meridian
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Så lenge svigermoren din ikke direkte er frekk, tråkker på andres grenser eller er rett og slett uspiselig, synes jeg du skylder både kjæresten din og svigermor å tåle hennes selskap i noen dager. Greit nok at du ikke digger henne, men så lenge hun respekterer deg, og en kommentar om at "det er best å få barn unge" er det verste ved henne, synes jeg ikke hun høres ut som noe monster og at du derfor bør takle hennes nærvær.
Avaleona Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 Uff, detter høres ikke ut som en ok situasjon. Som sagt tidligere, bør du ta en prat med kjæresten din, gå forsiktig fram i og med at han tidligere har vist at han ikke liker samtaleemnet. Fortell ham at det er viktig for deg, og at du ikke kan noe for hvordan du føler det ovenfor moren hans. Kanskje han kan forsøke å forsvare deg litt når hun er tilstede og han merker at hun tråkker deg på tærne? Bortsett fra det er det vel viktig at du trår varsomt frem når det kommer til svigermor. Å ikke komme overens med henne kan jo også tære på forholdet du er i... Lykke til uansett, la oss vite hvordan det gikk i besøket
Van Dyke Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 Er hun ofte på besøk? Hvis hun ikke er det, tror jeg at jeg ville ha mannet meg opp og prøvd å gjøre oppholdet hennes så hyggelig som mulig, og heller bare telt dager til hun reiser inni meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå