Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)


sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk :)

Ja, håper jeg skal klare å dele det viktigste som skjer fremover :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Godt med ferie altså :) i dag ligger jeg lenge og koser meg, S og pappa'n er stått opp for å lage frokost..

Føler jeg begynner å kjenne at jeg er gravid og at det skjer ting i kroppen.. Foreløpige symptomer:

*hodepine

*treg mage (hadde jeg heele forrige sv skap og :( )

*ømme bryst

*murringer langt ned i magen

*ilinger nedover rompe og lår

I morra skal vi på fest, der serveres det velkomstdrikk :sjenert: lurer litt på åssen jeg skal snike mg unna det gitt.. Resten skal jeg lure med alkofri hvitvin og brus på ciderbokser... Aaaltfor tidlig å røpe dette for hele vennegjengen a gitt :lur: noen som har tips vedr velkomstdrikk så mottas dt med stor takk!

Fin dag til alle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Funderer fortsatt på velkomstdrikken.. Lurer på å bare takke nei 😜 i dag liker ikke denna dama velkomstdrikk :sjenert:

I natt har jeg sliti med å få sove og da har jeg tenkt (av alle ting) på evt navn... Jada, jeg vet det er tidlig..... Sist hadde vi guttenavn klar med en gang :fnise: ikke lett det der med navn :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ikke på noen andre alternativer enn å si man ikke liker.

Jeg drømte at jeg glemte å gå til alle svangerskapskontroller jeg. Hadde ikke vært på UL heller da jeg kom inn på sykehuset for å føde. Alt mulig rart man skal drømme altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være vanskelig å ikke røpe det men man kan jo ha dager hvor alkohol ikke er så greit... evnt at du ikke liker det som er i velkomstdrikken som noen andre nevner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Festen er vel overstått og jeg tok velkomstdrikk uten å drikke noe av den.. To venninner samt kjære forbarmet seg over meg etter at jeg sa at jeg synes den var søt og ekkel 😳

Klarte meg med mozell på ciderbokser og hadde det veldig artig 😊

Håper dere har en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

:strix: 5 uker :strix:

Nå har jeg visst dette i godt over 1 uke og synes tiden har gått smått :sjenert:

Merker ikke mye plager, men kjenner noe jobber i kroppen...

Gleder meg masse til mnd som kommer!

Håper alle har en strålende dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en stor klem, og :hoppe: for 5 uker :strix:

Jeg syntes de første ukene gikk litt trått med E, men mesteparten bare fløy avgårde! rakk liksom ikke tenke på det/kjenne etter så mye som jeg gjorde når jeg gikk med F :) du har mye å glede deg til :) Når har dere tenkt å dele med deres nærmeste? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en stor klem, og :hoppe: for 5 uker :strix:

Jeg syntes de første ukene gikk litt trått med E, men mesteparten bare fløy avgårde! rakk liksom ikke tenke på det/kjenne etter så mye som jeg gjorde når jeg gikk med F :) du har mye å glede deg til :) Når har dere tenkt å dele med deres nærmeste? :klemmer:

Takk :nigo: Snille du...

Nei, jeg ser for meg at tiden kommer til å gå fort etterhvert.. Bare jeg kommer igang og har passert feks 7-8 uker.. Tar meg selv i å tenke noenganger, pøsj - jeg er 5 uker baaare :flire:

Hm, jeg vet ikke helt.. Har måttet lekke til to gode venninner... Og mamma... :sjenert:

Tenker at vi tar kjæres foreldre, søster, mine søsken osv når 7-8 uker er nådd.. Sist måtte vi fortelle pga jeg lå rett ut og kastet opp 10-15 ggr dagen. Har telt meg frem til når det begynte og det var 5+3, dvs torsdag :sjenert: gruer litt til de kommende dagene mao :gjeiper:

I dag sovnet jeg på sofaen til barne tv, det er ikke heelt vanlig meg.. Merker at sulten er stigende også...

Gikk du opp mye i andre sv.skap MonThe? Spent på det der, føler liksom at alt er annerledes denne andre gangen, har mer kontroll og er roligere.. En fin følelse!

Håper dere har en fin kveld :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) er det noen som vet at dere var igang Med prøving på nr.2? :) Åhh, håper virkelig du slipper unna kvalmen denne gangen! :klem: Gikk opp 13 kilo med E, ca samme med F :) hadde også 2 veldig forskjellige svangerskap - med E var jeg generelt i veldig god form, bortsett fra bekkenløsninga! :) du hadde vel det når du gikk med S, hadde du ikke? Ser du skriver ilinger nedover føtter/rumpa, er det BL som begynner å kjennes allerede kanskje? :sjenert:

Syntes selv både svangerskap , fødsel og det å få en liten en i hus gikk bedre med E - det er som du sier en litt annerledes følelse, en annen ro, og man har mer kontroll! Har jo lissom gjort det en gang før :) selv om det selvfølgelig er overveldende og fantastisk og alt det der også :hjerte::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok :) er det noen som vet at dere var igang Med prøving på nr.2? :) Åhh, håper virkelig du slipper unna kvalmen denne gangen! :klem: Gikk opp 13 kilo med E, ca samme med F :) hadde også 2 veldig forskjellige svangerskap - med E var jeg generelt i veldig god form, bortsett fra bekkenløsninga! :) du hadde vel det når du gikk med S, hadde du ikke? Ser du skriver ilinger nedover føtter/rumpa, er det BL som begynner å kjennes allerede kanskje? :sjenert:

Syntes selv både svangerskap , fødsel og det å få en liten en i hus gikk bedre med E - det er som du sier en litt annerledes følelse, en annen ro, og man har mer kontroll! Har jo lissom gjort det en gang før :) selv om det selvfølgelig er overveldende og fantastisk og alt det der også :hjerte::klemmer:

Hm, nei.. Ingen som vet.. Eller kanskje ei venninne som vet pga vi snik-kjøpte Folat i sammen en dag her :sjenert: ingen av familiemedl våre vet det, vi rakk jo egentlig ikke starte med prøving.. Den satt på første mnd uten prev, før vi hadde tenkt :nigo:

Ilingene er mer som voksesmerter... BL min var ille med S ja, men håper jeg kan slippe det de første ukene i allefall.. Er mye bedre trent før dette sv skapet også, så det blir spennende :popcorn:

Godt og høre at du var bedre med E, det lover godt for en annen 2 gangs :)

Tipper ikke jobben min blir kjempehappy, jeg begynner i ny stilling der (samme firma som før altså...) 15 aug.. Da er jeg snaut 8 uker, haha :sjenert: men men... Jeg tenker ikke så ille på det, bare litt :rodme:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! :vinke:

Innom med en liten oppdatering i dag også, ikke så mye nytt å melde..

Kjenner hormonene rase litt ekstra i kroppen i dag :sjenert: kjenner ikke så mye ubehag ellers, men er til tider særs lett å tirre... Føler meg sliten, sovner til barnetv.. Litt murringer og stikk, husker det samme fra sist!

Er fint og tenke på at jeg har en rolig og avslappet følelse, føler en trygghet inni meg.. Tipper det er fordi jeg har vært med på dette tidligere!

Håper alle har en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I går bestilte jeg tidlig UL.. Fikk time den dagen jeg er 12+2.. Var på det samme dag forrige gang også. Grugleder meg, er så spennende på en skjør måte. :rodme:

Ferien går sin gang.. Vi rydder og rydder og kaster litt og selger litt på finn.no og rydder litt mer. Godt med en real opprydning før høsten plutselig er her :sjenert: Er så artig å ha med seg S på rydding og småfiks ute, han er blitt så flink.. Rusler og jobber og hjelper til :rodmer:

Nå er det kveld her, natti :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir spennende med UL :) Kanskje det er mer enn en der inne ;):P Jeg får sjokk om det er mer enn en i magen min, for jeg har nemlig bare bestilt en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja.. Tenk om :sjenert: nei, får ikke tro det.. To er selvfølgelig velkommen, men tror vel egentlig det er nok med en..

Blir spennende å se på UL :rodme:

Her er det mannen som hadde fått fnatt tror jeg.. :lur:

Har begynt å kjenne litt på kvalmen, men det går greit foreløpig.. Passer på å spise regelmessig så blir det ikke helt ille. Kjenner at humøret daler veldig med synkende blodsukker også, og mannen er god til å fortelle meg at jeg begynner å bli "ei gravid trollmor" igjen i blant :sjenert:

Håper alle får ei fin helg!!

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke fortelle nyjobben om at du er gravid før 3 mnd før du går ut i permisjon, så du kan jo drøye med å fortelle det til de kjenner deg litt bedre :) Det ville jeg gjort iallefall. Så lenge du ikke må ha noen tilrettelegging før da.

Vi har selv gitt bort, solgt og kastet en del nå i ferien, man eier virkelig mye :P

Lykke til med ultralyden! Vil dere vite kjønnet om dere får det? (kanskje neppe i uke 12) Håper at kvalmen ikke blir så ille! :) Jeg hadde bare bittelitt i begynnelsen. Kjenner meg igjen i det med blodsukkeret :fnise:

God helg! :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja.. Tenk om :sjenert: nei, får ikke tro det.. To er selvfølgelig velkommen, men tror vel egentlig det er nok med en..

Blir spennende å se på UL :rodme:

Her er det mannen som hadde fått fnatt tror jeg.. :lur:

Har begynt å kjenne litt på kvalmen, men det går greit foreløpig.. Passer på å spise regelmessig så blir det ikke helt ille. Kjenner at humøret daler veldig med synkende blodsukker også, og mannen er god til å fortelle meg at jeg begynner å bli "ei gravid trollmor" igjen i blant :sjenert:

Håper alle får ei fin helg!!

Gubben hadd besvimt om det er mer enn en, garantert! Han er sikkelig nervøs for det, for han synes det klaffet litt vel fort denne gangen tror jeg :P Han venner seg nok til det uansett om det er en eller flere, men jeg tror ikke jeg kan si at han vil bli lykkelig sånn med en gang iallefall :P Hehe..

Sånn hadde jeg det sist gang. Måtte spise hver time i en periode for å holde kvalmen borte. Denne gangen har jeg ikke kjent noe til den faktisk, å det er helt i orden. Var ikke noe plagsomt sist heller, men la på meg like mye de første 12 ukene som de siste 23 så spiste oss nesten ut av huset i en periode :P

Jeg merker faktisk ingen tegn enda, forutenom treg mage. Må nok stikke å få tak i meg noe frukt og fiber eller noe sånn tenker jeg. Spiser mye av det i hverdagen også, men er tydeligvis ikke nok.

Håper du får en fantastisk helg og slipper unna kvalmen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...