Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)


sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Da er dagen snaart over, vi har vært på helsestasjonen i dag :rodmer: Lillegutt veier nå 5900 gr og er 64 cm lang.. I ferd med å bli en stor liten gutt :fnise:

Koselig å treffe andre som er ca like gamle var det også :rodmer:

Håper alle har en fin høst-kveld :nigo:

For en flott fin lengde/høyde og vekt! :tommelopp:

Vi skal også på sånn gruppe-treff på helsestasjonen etterhvert - godt å høre at det var ålreit :)

Vi har forresten begynt å snuse på str 62-skuffen og en del av det passer fint nå :strix:

De er så fiiiine! (guttene våre altså) :rodmer::nigo:

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en flott fin lengde/høyde og vekt! :tommelopp:

Vi skal også på sånn gruppe-treff på helsestasjonen etterhvert - godt å høre at det var ålreit :)

Vi har forresten begynt å snuse på str 62-skuffen og en del av det passer fint nå :strix:

De er så fiiiine! (guttene våre altså) :rodmer::nigo:

Ha en strålende helg!

Ja, er litt spennende med disse målene.. Selv om jeg ikke legger så mye i det så lenge det er innenfor normalen :fnise:

Er 62 det går i her også :) Noe av det er romslig, noe er akkurat passe og noe er litt trangt - tro det eller ei.. Har ikke sett på noe i 68 enda..

Jaaaaa, de er de skjønneste i heeele verden :rodmer::fnise:

God uke til dere Line, vi har vært på oldemor og oldefar-besøk i helgen uten nett :rodmer:

------------

Utviklingen til lillemann stopper ikke opp (heldigvis kanskje :sjenert: ), selv om jeg noen ganger leter etter pause-knappen hans..

Siste nå er at han har skjønt at han har stemme og tunge.. Han sitter og knisler og nesten roooper, og er svært fornøyd med sin nye oppdagelse.. Når stemmen er testet ut starter han med å vise frem tungen sin :gjeiper: Veldig stolt over den og vil gjerne vise den frem til alle ser det ut til.. :rodmer:

Gode klumpen våres :yvonne:

Håper dere har en fin mandagskveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nå er at han har skjønt at han har stemme og tunge.. Han sitter og knisler og nesten roooper, og er svært fornøyd med sin nye oppdagelse.. Når stemmen er testet ut starter han med å vise frem tungen sin :gjeiper: Veldig stolt over den og vil gjerne vise den frem til alle ser det ut til.. :rodmer:

Gode klumpen våres :yvonne:

Håper dere har en fin mandagskveld :klem:

:hoho:

Ja, det er nettopp dette vi venter vi på nå :ler: Godklumper med stemme :romeo:

Ha en super uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Innom med en liten oppdatering :rodmer: Her suser dagene avgårde...

Vi koser oss som vanlig, sover lenge, leker, triller og besøker venninner. Vi var på babysvømming forrige uke, lillegutt elsker tydeligvis å bade... Så det var en morsom opplevelse for alle 3 tror jeg :rodmer: Eneste jeg ikke var fullt så komfortabel med var dusjen, ikke super-enkelt med liten baby i garderoben/dusjen.. Men, øvelse gjør vel mester der også :fnise:

Nå nærmer dåpen seg også, jeg driver med maling av stue nr 2, lager bordkort og fikser duker og bordpynt. Mye som skal ordnes til en slik dag, men... Det meste ordner seg, så vi jobber oss sakte men sikkert mot målet :)

Håper alle har en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:duskedame: Lillemann er 3 mnd i dag :duskedame:

I dag "feirer" vi 3 mnd-dag for lillemann :rodmer: Tenk at den lille skatten allerede er 3 mnd. Tiden har jammen meg gått fort :rodmer:

Dagene går fint, vi triller turer, er på babysvømming, sang og treffer andre babyer. Tror S koser seg masse når vi er litt sosiale, virker i allefall sånn :fnise:

Han sover lange dupper på dagen, enten i vogna ute eller i vugga inne. Han legger seg samtidig som oss og sover til 09 ca. Passer meg heelt perfekt :rodmer: Vi storkoser oss!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi koser oss veldig :) Blir ikke mange oppdateringene i boka her men, følger med dere andre :nigo:

Vi har dåp nå denne helgen, så jeg slapper av litt før det hele braker løs :fnise: Sjauing av bord og stoler og soffaer osv :)

Håper alle har en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke:

I dag har vi vært hos helsesøster og veid lillegutt og fått sprøyter...

Det stakk nok litt for han hylte ut mens hun stakk ham, men.. det gikk fort over..

Nå var han 6500gr og 64,5 cm - så han vokser fint den lille klumpen.

I dag skal vi på babysvømming, det blir moro :) Ser ut som om han liker seg i det våte element..

Pappan synes også det er stas, koselig :) Da har vi en utflukt for alle 3 :rodmer:

Ellers hadde vi dåp i helgen, lillemann fikk masse fine gaver :rodmer: Både "voksenting" og barneting.. En fin blanding :rodmer:

Håper alle har en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med vel overstått dåp!! :dagens-rose:

Her blir det ikke dåp før i slutten av november, er litt sent, men måtte bli sånn pga familie som skulle vekk på ferie/kun dåp 1 gang i måneden i dne lokale kirka.

Håper dere har det bra, ønsker dere en finfin uke! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Innom med en liten oppdatering på dagen 1 år etter positiv test :rodmer: 22.10.10 var en dag jeg ikke kommer til å glemme noen gang :sjenert: ..GRAVID.. Jammen har det vært et flott år - og ett litt slitsomt år (om jeg skal være heelt ærlig :sjenert: )

Dagene med lillegutt flyr avsted.. Vi er med på sang og svømming fortsatt, virker som om det er veldig stas.. Ler og koser seg, så vi føler det gir han noe - og det gir oss masse :fnise: Moro å treffe mange andre på samme alder og skravle(mødrene altså) og kose med de små :rodmer:

Nettene går fint, mat mellom 04 og 06 og sove frem til 09-10.. Klager ikke på nattesøvnen enda, fullt klar over at det kan snu når som helst :sjenert::fnise:

Dåpen er unnagjort og mamman har begynt med scrap-album til lillemann nå. Masse jobb, men er så moro å ha ordentlig album å kikke tilbake på. Ser etter litt inspirasjon på nett, er jo så mange flinke der ute :rodmer:

Hadde tenkt å starte på trening i oktober, men... har ikke blitt sånn.. Går turer så ofte jeg har anledning, rocker med rockeringen og er ute med 2 stk iverige gordonsettere daglig - så har jeg lagt det litt på vent enn så lenge. Vekta er så og si nede igjen, men føler ikke fasongen er helt "grei" enda, magen er slapp :gjeiper: Skulle gjerne strammet opp litt. Prøver å være flink med mat/godis/brus... men.. Pepsi Max'en er veldig god fortsatt, mens godis er bare i helga (fredag og lørdag).. Har lagt inn en "smoothie-tradisjon" etter jeg kjøpte meg kjøkkenmaskin i sommer.. Det tar vekk masse søtsug og er jo faktisk bare sunt :rodmer:

Det var vel alt herfra for i dag, sjelden inne og skriver men jeg følger med hos dere andre.. Spennende dager i Pusilus-heimen nå denne uka som kommer.. :duskedame: for at det har klaffet der denne gangen :duskedame:

Håper alle har en fin helg! :klemmer:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei sommerfuglen :vinke:

Koselig at du oppdaterer innimellom :) Må være deilig å ha dåpen unnagjort. Her er det dåp om 3 uker, og jeg kjenner det ligger å lurer i bakhodet og masse ting jeg må gjøre klart :gjeiper: Gleder meg til det er overstått! :jepp:

Du har herlige netter du :sove: Heldiggrisen :ler: Men det er ikke så værst her heller, så lenge mammaen legger seg i tide ;)

Høres ut som du har en strålende baby-hverdag med masse aktiviteter :)

Kos deg masse :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothies er knall godt, kanskje jeg skal lage meg en i morgen :) Er mye flinkere på det på sommeren, glemmer liksom av det når det blir kjøligere ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MonThe: Vi har det bare bra :nigo: Tipper dere koser dere max også :fnise:

Pusilus: Det er veeeldig godt :) Glad vi har begynt med det ritualet selv om det er kaldere i været, får i seg sunne ting samtidig som det er friskt og godt :nigo:

--------------

Herlige helg :rodmer:

Shopping med kjære, lillemann og mamman min i går.. Cafe-besøk og koos i byen etterpå :rodmer:

Tur på åsen med hundene, kjære og lillemann i dag i herlig høstvær :)

Dagene suuser fortsatt avgårde.. Venter på at tiden skal "stoppe opp" litt snart :sjenert: S er 4 mnd allerede til helgen igjen :filer:

Jeg har tatt inn epler fra hagen og kokt og laget mos. S fikk smake bittelitt, var nok litt surt men han var tydelig interessert.. Blir spennende å se når vi skal begynne med det, om min hjemmeproduksjon faller i smak eller ei. Jeg fullammer han fremdeles, det virker som om det er greit enn så lenge. Har tenkt å fortsette med det så lenge han er fornøyd og håper å kunne gjøre det til 6 mnd.

Nettene går fortsatt bra (mat mellom 05 og 06), vi har begynt å legge han ca kl 21 nå.. Det fungerer fint. Første kvelden var det litt skrik, men han roet seg fort når jeg sto litt i gangen utenfor og ryddet klær. De neste kveldene har han sovnet av seg selv :lur: Han har sovet til 09 og 10 - så virker som om han trenger mye søvn :jepp:

Håper alle har hatt en like fin helg som jeg har :nigo:

:klemmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag "feirer" vi 4 mnd :bolledeig::strix::rodmer:

Vi har hatt en liten shoot på lekematta, spist frokost og lekt en stund. Nå sover hovedpersonen sin første lur for dagen.

Synes jammens meg tiden fra juli til nå har rast avsted :sjenert: Såå mye som har skjedd på de 4 månedene, helt vilt :rodmer:

Nå rulles det, pludres, "spilles" på tamburin og rooopes :fnise: En aktiv, fin, liten gutt som oppdager nye ting hver eneste dag.

Jeg prøver å holde fast i tiden, og nyyyte hver eneste dag :yvonne: Jeg elsker å være mamma :rodmer:

Goood helg til alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en liten rapport :)

Vi har vært på 4mnd kontroll denne uka, lillemann er nå 68,5 cm og 6730 gr. Han har bare gått opp 200 gr siste mnd... Det ser jeg godt også, han har blitt en lang, slank kar :rodmer:

I og med han sover godt om natta og er blid og fornøyd om dagen skal vi ikke gjøre noe ift mating.. Jeg fullammer jo, og tenkte å fortsette med det til han trenger noe mer (mot 6 mnd). Det hørtes helt fint ut iflg helsesøster :)

Vi er med på svømming og sang fortsatt, koselig :) Lillemann har blitt så flink til å dukke, moro å se utviklingen hans :nigo:

På sangen bruker de flere instrumenter, S blir veldig aktiv når vi bruker tamburin, så vi gikk til anskaffelse av en liten barne-tamburin.. Nå risler han på den i ett sett og skratter godt :rodmer:

Ang fysisk utvikling er han glad i å ligge på trim-matte og leke og rulle.. Ruller bare fra mage til rygg enn så lenge, men guri malla hvor sterk han begynner å bli :fnise: Lille, fine vennen våres :rodmer:

Jepp, det var alt herfra for i dag tror jeg...

Ang legging er det kvelden her for lillemann kl 21 ca.

Synes det fungerer veldig fint, da sover han til 06-07 og så er det litt mat og så er det ei lita soveøkt til 09 ca.

Han sover 2 lange økter på dagen, evt 3 litt kortere (om vi er ute på noe og det blir sovings i bilen feks). Siste blund for dagen bør ikke begynne noe senere enn 18, men vi ser det litt an. Jeg prøver å la han styre det litt selv og ikke være for opphengt i klokka :rodmer:

Håper alle har en fin høst-uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes! Men det er ikke til å unngå at jeg blir litt misunnelig når jeg leser om soverytmen til S :ler::sove::tommelopp:

Gratulerer med 4-mnd dagen her for litt siden forresten ;) Det vokser fort klumpene :) Koselig å høre hvor han er i utviklingen sin.

Hos oss er favoritten nå, ved siden av å sikle, å spytte! :daane: Brrr-boble-brr... og der rant det nedover.. :fnise: Ellers så er det veldig gøy å bli kiilt litt, så vi har en fast kilerunde hver kveld :rodmer:

Jeg tror jeg skal prøve noe fast føde ved 4 mnd om ikke kveldene våre har blitt bedre... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...