Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)

sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Så koselig å lese :rodmer:

Blir spennede med seksukers kontroll, jeg skal også det. Håper jeg får time i løpet av denne uken egentlig! Greit å sjekke at alt er på plass :fnise:

Som han sover om natten :)

Jeg har som regel mellom tre og fem amminger om natta med min lillegutt :rodmer:

Håper dere har det fint :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :vinke:

Da har vi vært på 6 ukers kontroll :) Lillemann veier nå 5100 gr, og er i ferd med å vokse fra mamman sin :sjenert: Veide 3530 ved fødselen så han spiser godt iflg helsesøster..

Ellers går alt fint her hos oss, dagene går fort mens vi koser oss så mye vi kan..

Kjære jobber ut denne uka, så skal han være hjemme i 2 uker sammen med oss igjen..

Håper alle kg-damene har det bra :nigo:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere har det fint og at det er flere av de små som legger godt på seg!

Var det gruppekontroll eller var dere alene?

Her skal vi på gruppekontroll om to uker, er ikke helt komfortabel med det kjenner jeg, men må vel bare bite tenna sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere har det fint og at det er flere av de små som legger godt på seg!

Var det gruppekontroll eller var dere alene?

Her skal vi på gruppekontroll om to uker, er ikke helt komfortabel med det kjenner jeg, men må vel bare bite tenna sammen..

Hei!

Vi var alene nå.. Var en lege der og, som kikka på han.. Alle var så fornøyd så :nigo:

Ja, vi skulle på gruppe neste gang.. Gruer du deg? Fordi? Nysgjerrig jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo strålende vekt på lille S da! :jepp: Velholdt! :ler:

Du er heldig som har mannen så mye hjemme :hjerte:

Fortsett å kose dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi var alene nå.. Var en lege der og, som kikka på han.. Alle var så fornøyd så :nigo:

Ja, vi skulle på gruppe neste gang.. Gruer du deg? Fordi? Nysgjerrig jeg :sjenert:

Er litt sjenert og litt redd for at det er mange "besserwissere" på gruppa... Også syns jeg det er litt ekkelt å ta opp ting man lurer på foran mange andre. Også er jeg litt redd for å bli sett ned på som ikke fullammer, men gir en del på flaske (selv om det for det meste er morsmelk på flaske)...

Huff, føler meg litt teit og det går sikkert fint. Men syns iallefall første kontrollen skulle vært alene for oss helt ferske mammaer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt sjenert og litt redd for at det er mange "besserwissere" på gruppa... Også syns jeg det er litt ekkelt å ta opp ting man lurer på foran mange andre. Også er jeg litt redd for å bli sett ned på som ikke fullammer, men gir en del på flaske (selv om det for det meste er morsmelk på flaske)...

Huff, føler meg litt teit og det går sikkert fint. Men syns iallefall første kontrollen skulle vært alene for oss helt ferske mammaer...

Ja, bedrevitere er det vel alle steder :sjenert: Enig i det, ang at første kontroll bør være alene.. Vi var på det nå, kjempe ok.. Neste var med flere, men ikke så mange tror jeg.. 2 eller 3 andre..

Ikke noe å bry seg om bedrevitere da, og det er jo som oftest en grunn til at man bruker litt flaske "attåt" - får bare heve seg over det. Vi er forskjellig alle sammen, enten vi er nybakte mødre eller bebissene våres - og vi gjør jo det som funker best akkurat for oss.. Sånn tenker jeg iallefall :)

Går nok bra, ha tro på deg selv så går det heelt sikkert flott :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo strålende vekt på lille S da! :jepp: Velholdt! :ler:

Du er heldig som har mannen så mye hjemme :hjerte:

Fortsett å kose dere! :)

Han er i ferd med å bli en liten solid sak ja :) Litt ok det, så slipper en å stresse med vekt-bekymringer.. Håper dere koser dere masse også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bedrevitere er det vel alle steder :sjenert: Enig i det, ang at første kontroll bør være alene.. Vi var på det nå, kjempe ok.. Neste var med flere, men ikke så mange tror jeg.. 2 eller 3 andre..

Ikke noe å bry seg om bedrevitere da, og det er jo som oftest en grunn til at man bruker litt flaske "attåt" - får bare heve seg over det. Vi er forskjellig alle sammen, enten vi er nybakte mødre eller bebissene våres - og vi gjør jo det som funker best akkurat for oss.. Sånn tenker jeg iallefall :)

Går nok bra, ha tro på deg selv så går det heelt sikkert flott :nigo:

Det er sant! Får vel bare bite tenna sammen :)

Hun er nå ei god og lubben lita tulle så tror alt er sin skjønneste orden iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei!

Er visst litt sjeldnere innom her for tiden :sjenert:

Dagene går så fort.... Jeg koser meg med lillegutt, rydder, slapper av, lager dåpsinvitasjoner og ellers annet mamma-arbeid...

Har vært på 6 ukers kontroll med meg selv, ble ingen gu pga jeg skal sette inn hormon spiral som prevensjon så jeg skal tilbake om 3 uker ca...

Har lovd meg selv aldri piller igjen, så da prøver vi det legen anbefalte.. Gruer meg litt for gu, men skjlnner ikke helt hvorfor :sjenert:

Dagene med lillemann er fine.. Han ser ut til å storkose seg, det er fint.. Varierer litt hvor mye han sover, noen dager er det nesten hele dagen bortsett fra når han spiser og andre dager er han veldig våken og vil være med der det skjer. Moro :)

Håper alle koser seg med sine søte små! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, måtte innom deg for å oppdatere meg litt :)

Ja, dagene går så fort så det blir ikke så mye tid til KG!

Godt å lese at dere har det bra! Ja, det er rart hvor mye det kan variere hvor mye de sover disse små..

Lillemann her er stort sett våken nesten hele ettermiddagen og kvelden, og har ofte bare sånne små powernaps som vi kaller det :fnise:

Ha en kjempefin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er visst litt sjeldnere innom her for tiden :sjenert:

Dagene går så fort.... Jeg koser meg med lillegutt, rydder, slapper av, lager dåpsinvitasjoner og ellers annet mamma-arbeid...

Har vært på 6 ukers kontroll med meg selv, ble ingen gu pga jeg skal sette inn hormon spiral som prevensjon så jeg skal tilbake om 3 uker ca...

Har lovd meg selv aldri piller igjen, så da prøver vi det legen anbefalte.. Gruer meg litt for gu, men skjlnner ikke helt hvorfor :sjenert:

Dagene med lillemann er fine.. Han ser ut til å storkose seg, det er fint.. Varierer litt hvor mye han sover, noen dager er det nesten hele dagen bortsett fra når han spiser og andre dager er han veldig våken og vil være med der det skjer. Moro :)

Håper alle koser seg med sine søte små! :klem:

Ja, jeg syns det er helt sprøtt hvor fort ukene går. Det er liksom mandag- fredag, uten noe i mellom :ler:

Jeg var også på 6 ukers kontroll hos legen forrige uke, fikk heller ikke noe GU. Jeg hadde egentlig forventet det jeg, trodde liksom at det var poenget at de skulle sjekke at alt så riktig ut der nede :overrasket:

Dåpsinvitasjoner ja.. :sjenert: vi har bestemt oss får å holde dåp i november en gang, men jeg kommer liksom ikke i gang med spikre datoer og gjøre det som må gjøres. Vi skal på ferie først skjønner du! :jepp: Italia, 2 uker! :nigo: Må få ordnet pass til lillemann også :gjeiper:

Bra dere koser dere :) . Merker du at S sover bedre/raskere på kvelden når han har vært våken mye på dagen? Jeg syns det er litt vanskelig å se en sammenheng, noen ganger er det sånn - mens andre ganger så avler søvn søvn tydeligvis :ler:

Håper du kommer innom igjen snart! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann, måtte innom deg for å oppdatere meg litt :)

Ja, dagene går så fort så det blir ikke så mye tid til KG!

Godt å lese at dere har det bra! Ja, det er rart hvor mye det kan variere hvor mye de sover disse små..

Lillemann her er stort sett våken nesten hele ettermiddagen og kvelden, og har ofte bare sånne små powernaps som vi kaller det :fnise:

Ha en kjempefin uke :klemmer:

Ja, i denne boka skjer det visst ikke så mye :fnise:

Kunne jo skrevet mye om alt som skjer her hjemme, men.. blir liksom ikke til at jeg gjør det :gjeiper:

Lurer ikke på noe spes heller, så blir til at jeg leser rundt hos alle og så lukker jeg ned hele KG :sjenert:

Her soves det mye på natten og frem til kjære kommer hjem fra jobb, så er han stort sett våken fra 16-17 og ut :rodmer:

Så legger han seg i sammen med oss sånn i 22-22.30 tiden og sover til 08-09 tiden.. Har prøvd å holde han oppe litt på dagen og få til en ettermiddagslur for så å legge han i 21 tiden feks, men... nei, det er ikke lett gitt.. for min del er det helt ok at han er oppe med oss og sover lenge altså... så, vi får ta det litt etterhvert.

Håper det går fint hos deg og :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det er helt sprøtt hvor fort ukene går. Det er liksom mandag- fredag, uten noe i mellom :ler:

Jeg var også på 6 ukers kontroll hos legen forrige uke, fikk heller ikke noe GU. Jeg hadde egentlig forventet det jeg, trodde liksom at det var poenget at de skulle sjekke at alt så riktig ut der nede :overrasket:

Dåpsinvitasjoner ja.. :sjenert: vi har bestemt oss får å holde dåp i november en gang, men jeg kommer liksom ikke i gang med spikre datoer og gjøre det som må gjøres. Vi skal på ferie først skjønner du! :jepp: Italia, 2 uker! :nigo: Må få ordnet pass til lillemann også :gjeiper:

Bra dere koser dere :) . Merker du at S sover bedre/raskere på kvelden når han har vært våken mye på dagen? Jeg syns det er litt vanskelig å se en sammenheng, noen ganger er det sånn - mens andre ganger så avler søvn søvn tydeligvis :ler:

Håper du kommer innom igjen snart! :klemmer:

Hei!

Ja, en uke er visst ingenting i "dette" livet :fnise: suser avsted... :sjenert:

Nå har jeg fått ut alle invitasjonene... 17 stk - håndlagde.. med masse krimskrams og bilder og bånd og styr..... tror ikke jeg gjør det en gang til :gjeiper: Nå er det bare å brette opp ermene med bordkort :fnise: Good luck :gjeiper: Dåp i november funker nok fint :rodmer: Da blir han litt eldre, men det gjør nok ingenting.

Nei, jeg merker ikke om han sover bedre på natten om han er mer våken om dagen.. :sjenert: Han sover veldig godt på natten, morgenen, formiddagen og tidlig ettermiddag - ooogså begynner dagen her. Rundt middagstider er han våken og blid og klar for å være våken sammen med oss :rodmer: Klager ikke så lenge han sover fint om natta og er blid altså, men som du sier.. vanskelig å bli klok på rytmen til disse små :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei hei :vinke:

Innom en snar-tur i boka som det ikke skjer stort :sjenert: Dagene med lillemann suser avgårde og jeg klamrer meg fast for å få med meg alle de koselig stundene som er :)

I dag var jeg hos legen og fikset spiralen :fnise: Ubehagelig å sette den inn, men nå merker jeg ikke noe. Da skal den få sitte der en stund.. Hvertfall til mai/juni 2013 :fnise:

I morgen skal vi på helsestasjonen, jeg er spent på hva lillemann veier.. Sist (16.8) veide han 5100 gram, det er ca 4 uker siden.. Nå er han vel sikkert godt over 6 kg - kanskje nærmere 7?! Han har blitt så stor den lille klumpen, så det blir spennende å se..

Føler sovingen hans går ganske bra nå, sover stort sett fra 22.30-23 til 08 eller ratt enda lenger, sliter ikke med nattesøvnen her i huset i hvertfall :sjenert:

Håper alle kg-damene har en fin kveld :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagen snaart over, vi har vært på helsestasjonen i dag :rodmer: Lillegutt veier nå 5900 gr og er 64 cm lang.. I ferd med å bli en stor liten gutt :fnise:

Koselig å treffe andre som er ca like gamle var det også :rodmer:

Håper alle har en fin høst-kveld :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si gutten har vokst ja ;)

Jeg trodde vi skulle på helsestasjonen i dag, på fysiogruppe. Men godt jeg sjekka timekortet for det er ikke før i morgen! Ammetåke ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagen snaart over, vi har vært på helsestasjonen i dag :rodmer: Lillegutt veier nå 5900 gr og er 64 cm lang.. I ferd med å bli en stor liten gutt :fnise:

Stoore, skjønne gutten! :strix:

..Skulle ønske jeg kunne sette tiden på pause innimellom, er redd jeg ikke skal rekke å nyte alle de små øyeblikkene :rodmer:

Håper alt er bra med dere, og at dere har hatt ei fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...