Gå til innhold

Markering, tispe


Gjest Ms. Raggsokk

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk

Har en tispe som har fått fjernet livmoren pga betennelse. Hun markerte (tisset) veldig ofte når vi gikk tur før, særlig når hun snart skulle ha, eller hadde, løpetid. Nå har hun begynt med denne hyppige "vannlatingen" igjen. Er det normalt at tisper uten livmor også gjør dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jeg ikke sikker på, men har hørt at noen tisper får litt slappere "blære" og lettere skvetter etter et slikt inngrep.

Men jeg ville tatt en rask telefon til dyrlegen for å forhørt meg, sånn for sikkerhetskyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er helt naturlig. Jeg trodde markeringen ville forsvinne da jeg fjernet "alt" på min forrige tispe. Spurte til og med veterinæren om dette. Fikk til svar at siden tispen var typisk ledertispe og markerte fra før av, så ville ikke et slikt inngrep endre på det. Derimot kan det hjelpe hvis en kastrerer en hannhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Ok. Hun virker frisk ellers, så jeg ringer heller vet. om hun blir pjusk. Hun gjør det jo bare ute, og det plager meg ikke spesielt mye annet enn at vi må stoppe titt og ofte på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...