Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg lever i PMShelvetet støtt. Jeg er nå 38 og PMS har blitt verre med årene og barnefødsler. Nå sliter jeg tungt mer enn en uke i mnd. Opp og ned. Mest ned føles det som. Du dame på over førti + ish som har slitt MYE med PMS. Hvordan er/var overgangsalderen din? Kom den tidlig? Varte lenge? Kraftige symptomer? Eller ble det bedre og bedre? Jeg leter etter halmstrå å holde meg i...ønsker at overgangsalderen skal starte og at det skal gjøre meg bedre!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Prøv Female på helsekosten. Er ofte på tilbud. Jeg startet med den etter en anbefaling fra en venninne som igjen hadde fått den anbefalingen fra sin lege. Du kan trygt si at jeg var desperat. Test den en måned eller to. Søk her på forumet så kan du lese tidligere tråder. Den tok pms, men ikke menssmerter. Jeg var skikkelig mørk i sinnet dagene før mens. Dette hjalp meg. Nå er jeg i starten på overgangsalderen og merker ingenting til pms. Tine
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg tror ikke på alternative remedier. Har testa ut alt fra tørka bjørnedritt til tang&taremix og sjeldne urter fra vanskelige steder. Ingenting har hjulpet. Men takk for forslag!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Det er jo ditt valg at du velger å ikke prøve. Da skjønner jeg ikke hva du egentlig er på jakt etter her. Du får bare vente på overgangsalderen og håpe det blir bedre.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Det er jo ditt valg at du velger å ikke prøve. Da skjønner jeg ikke hva du egentlig er på jakt etter her. Du får bare vente på overgangsalderen og håpe det blir bedre. Erfaringer. Ikke tips om alternativ medisin.
Gjest Eurodice Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Erfaringer. Ikke tips om alternativ medisin. Du vil høre om andres erfaringer med overgangsalderen, men er ikke interessert i kosttilskudd og annet som hjelper mot forskjellige plager? Har jeg forstått deg riktig?
Gjest wild bird Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg kom i overgangsalderen da jeg var 29 år. Begynte med at jeg følte det som om jeg skulle få influensa hele tiden, og syklusen var spinnvill. Fikk konstatert at det var menopausen som var i gang. Har gått gjennom snart 15 år med hetetokter, og det ser ikke ut til å gi seg. Jeg har ikke brukt verken østrogen eller alternative remedier, og det går greit.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Wild; det var veldig tidlig, 29? Tok du blodprøver for å konstatere overgangsalder? Og vil du si at det er lettere med disse plagene enn med vanlig PMS?
Gjest wild bird Skrevet 27. oktober 2010 #9 Skrevet 27. oktober 2010 Ja, det var tidlig. Er arvelig fra mor til datter når man kommer i overgangsalder, og mamma var kun 33, så jeg var på en måte forberedt. Tok blodprøver og fikk innvendig ultralyd. Da så de at det ikke var noen egg igjen. Jeg har egentlig aldri vært så veldig plaget med PMS, så det er vanskelig å svare på. Men det er plagsomt med hetetokter og økt svetting, syns jeg. Likevel har det vært til å leve med, uten å ta noe for det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå