Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan skal man regne ut termin ved svært ustabile sykluser? Jeg vet at EL var ca 7 oktober, men aner jo ikke når IKM skulle vært..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror den begynte ca 22 september.. Har prøvd å huske tilbake.. Men må man ikke vite sykluslengde for at det skal være noe poeng i å vite det???

Gjest Ruccola
Skrevet

Få deg en time med legen, så sender han deg nok uansett på tidlig UL for å få en temin og forholde seg til :)

Skrevet

15dager mellom TR og EL vil si ca 30 dager.

Terminkalkulator på mammanett.no:

* Siste menstruasjon startet onsdag, 22. september 2010

* Befruktning fant sted rundt onsdag, 06. oktober 2010 (+ 14 dager)

* Anslått termindato er onsdag, 29. juni 2011 (+ 280 dager)

* Du er nå 4 uker + 4 dager inn i svangerskapet.

* Fosterets alder er ca 2 uker + 4 dager.

Skrevet

i de aller fleste tilfellene går du ut i fra menstermin, men de kan også regne det ut i fra EL-termin, om EL er ganske sikker. Man pleier ikke å bli sendt til UL for dette (så sant man ikke har blitt gravid etter fødsel og ikke fått tilbake mens), da man uansett kommer til UL mellom uke 17-20, og det er den termindato som er endelig.

http://www.terminkalkulator.com/terminkalkulator/

her er det en terminkalkulator hvor du kan gå ut i fra befruktningsdato i stedet for mensdato

Skrevet

EL kommer vel alltid +/- 14 dager før mens, når det er ustabile sykluser så er det tiden mellom mens og EL som varierer (rett meg hvis jeg er helt på jordet). Så når du vet når EL var, så er bruker du bare den til å gå ut ifra :)

Skrevet

legen går etter 1 dag i syklusen, og da får du ultralyd etter dette. jeg var på tidlig ultralyd (privat) og fikk fastsatt termin.. som var heelt anderledes enn legen hadde satt. jeg sa til legen hva de sa på ultralyden, men han ville alikevel gå etter 1 dag i syklusen.

Skrevet

legen går etter 1 dag i syklusen, og da får du ultralyd etter dette. jeg var på tidlig ultralyd (privat) og fikk fastsatt termin.. som var heelt anderledes enn legen hadde satt. jeg sa til legen hva de sa på ultralyden, men han ville alikevel gå etter 1 dag i syklusen.

det kommer ann på. Jeg hadde sikker EL, og legen min gikk etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...