Gå til innhold

Fliser på gulv i stue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er for hardt å gå på, blir for kaldt ???!!! (må ha varmekabel)

Det gir ekstremt mye lyd???!!! (vis du har ikke møbler det er sant)

du få aldri sperkk i skjøter pga av vasking,de blir ikke slitasje,de er smak og behag...også pris :)

om du vil ha parkett om 10 år,det

bare å legge på duk og å legge rett over...

Skrevet

Parkett er så mangt! Min lenke

Feil i lenke, prøv denne isteden. :)

Forøvrig så er jeg enig i at parkett er så mangt. Og Kährs har rimelig bra utvalg, samt bra garanti. Ihvertfall dersom man kjøper den "ordentlige" parketten og ikke den tynne parketten. :)

Skrevet

Jeg synes fliser er veldig fint! :) kaldt, ja, men det er jo bare å varme det opp med veggfarger og møbler. (og dere har jo varmekabler) Ikke tenk på inn og ut...! Hvis man bare skal tenke på fremtidige kjøpere blir d jo helt feil. det er dere som skal bo der i 10-15år? Velg deres stil og slik dere vil ha det! Ikke hør på hva andre syns.. dere som skal leve med det :)

Lykke til!

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Feil i lenke, prøv denne isteden. :)

Forøvrig så er jeg enig i at parkett er så mangt. Og Kährs har rimelig bra utvalg, samt bra garanti. Ihvertfall dersom man kjøper den "ordentlige" parketten og ikke den tynne parketten. :)

Eng med SmallTalk :)

Parkett er mye mer enn den eieparketten man fant i gamle tantes stuer for 40 år siden.

Egen favoritt leverandø av parkett er Boen. 14mm som minimumstykkelse er et bra valg til de fleste gulv, men det er flere muligheter når dere bygger selv og gulvet ikke er på plass ennå, da kan dere også velge å benytte dere av massiv plank :)

Endret av Lille-pus
Skrevet

Har fliser i HELE 1 etasje i det "nye" huset vårt... Sier bare skrekk og gru!!! Jeg liker det urbane utseende med mørke gråe fliser, og hadde derfor klikk gulv med flisemønster i leiligheten vi hadde før vi kjøpte hus. Men dette harde, kalde, aldeles ikke lett å renholde gulvet ville jeg bare kasta rett ut og erstattet med klikkgulv igjen om vi hadde hatt økonomi til det nå....

Det finnes så mye på markedet å ha på gulvet om bare er litt vågale og kreative. Linoleum er f.eks på vei inn igjen(,her er det store variasjoner i mønstre og er kjempestilig!) bambubsgulv og andre "grønne" gulv. Ta å google litt og sjekk med forskjellige forhandlere før dere bestemmer dere:)

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Vi tenkte litt på dette selv, fordi vi har hund. Vi endte opp med parkett på kjøkken og stue, og fliser i gangen. Jeg er veeeldig glad for at vi ikke valgte å ha det overalt. Det er ikke til å komme bort fra at vi bor i et kaldt land, og selv om vi har varmekabler i gulvet, merker jeg at det er mye kaldere i gangen.

For ikke å snakke om at det er hardt å gå på.. Man oppholder seg jo mye i stuen, så først og fremst bør man tenke på komfort. Og fliser er ikke komfort. Praktisk og tøft i en gang/entre, men ikke ellers.

Ang. det med knusing av fliser. Dette har jeg aldri opplevd, og da må det være snakk om dårlige fliser? Dessuten er det ikke umulig å bytte en flis som går i stykker.

Edit: Jeg ville forresten gått for bambus om vi skulle lagt nytt gulv nå. Vi endte med Kährs enstavs valnøtt til over 1000 kroner kvadratmeteren, men skulle heller valgt bambus. Kährs tåler absolutt ikke alt, og i hvertfall ikke hund. Dessverre var det ikke like mye bambusgulv på markedet for et par år siden, og ikke i klikkparkett som det finnes nå.

Bambus er stilig, holdbart og miljøvennlig.

Endret av Badabing
Skrevet

Ang. det med knusing av fliser. Dette har jeg aldri opplevd, og da må det være snakk om dårlige fliser? Dessuten er det ikke umulig å bytte en flis som går i stykker.

Det er nok ingen som har ment at flisene knuses, men at ting lett knuser når det lander på flisene. :)

Skrevet

Var på besøk hos noen som hadde det i stua og vannbåren varme under, men de hadde funnet ut at det kostet flesk å varme gulvet opp. Gulvet var iskaldt! Ville aldri hatt det.

Skrevet

Uff! uten varme blir jo selve parketten kald, hvordan klarte de å bo sånn? Brrr, kan ikke tenke meg å ha kaldt gulv!

Men har sett på noen fine tepper til stuen, og det blir bra, synes jeg. Nå er jeg veldig spent!

• 1 måned senere...
Skrevet

nå har vi bestilt fliser og bare venter på at maleren skal gjøre sin jobb. da skal det fliselegges i hele første etasje, unntatt soverom og kontor da:) spent... har aldri hatt så masse fliser hjemme før!

Skrevet

Se for eksempel på dette huset med fliser på gulv:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=25948944&sid=sid/2010/12/17/9/xz0951292575520015y

jeg synes det ser veldig fint ut og noe annerledes enn parkett eller tregulv. Jeg har faktisk fått veldig lyst på fliser nå, mens samboer - han har bare ønsket seg fliser hele veien! Vi begynner med innredning på mandag!

Skrevet

Vi skal snart innrede det nye huset vårt og holder på å velge gulv, vegger, kjøkken osv.

Samboeren min har veldig lyst på flisgulv i stua, altså store grå fliser over hele gulvet, både gang, stue, og kjøkken. Han sier det er veldig "inn" og at trenden skal holde seg i minst 10 år, siden det er både praktisk, lett rengjort og fint, mens parkett kan kan fort bli skadet og slitt. Hva synes dere om dette? Hvilket gulv hadde dere valgt?

Om dere er bønder og trenger å holde de rent så hvorfor ikke. Men ellers ser jeg ingen poeng. Det er direkte stygt og blir fort veldig kaldt, samt at det er ikke nødvendigvis noe enklere å rengjøre enn gode parkettgulv.

Skrevet

Se for eksempel på dette huset med fliser på gulv:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=25948944&sid=sid/2010/12/17/9/xz0951292575520015y

jeg synes det ser veldig fint ut og noe annerledes enn parkett eller tregulv. Jeg har faktisk fått veldig lyst på fliser nå, mens samboer - han har bare ønsket seg fliser hele veien! Vi begynner med innredning på mandag!

Det huset der så helt grusomt ut på alle måter...

Skrevet

Smak og behag. Det er jo sånn at i Norge er det standart som er penest. Hvitt kjøkken, hvitt bad, parkett på gulv i stue og kjøkken. Men vi vil faktisk ha litt annerledes hjem! Og stilen i denne annonsen fra finn.no likte jeg ekstremt godt.

• 1 måned senere...
Skrevet

da er vi ferdig med flisgulv i både stua og kjøkken, men det er visstnok en bygge plass fremdeles:)

vi er kjempe fornøyde så lenge, for dette gulv tåler jo så mye mer enn parkett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...