Gjest Intolerant Skrevet 24. oktober 2010 #1 Skrevet 24. oktober 2010 Jeg har fått påvist matintoleranse og det er veldig mange matvarer jeg ikke tåler. Har akkurat begynt på en diett uten de matvarene, men dette er matvarer som rug, hvete, havre, egg, melkeprodukter osv og det er matvarer jeg kjenner jeg kommer til å savne. Hvordan er det for dere andre med matintoleranse, holder dere dere unna matvaren hele tiden, eller hender det at dere spiser det dere har intoleranse for? Eller har dere kanskje utviklet toeranse for en matvare dere hadde intoleranse mot etter å ha holdt dere unna den? Kort og godt lurer jeg på hvordan dere lever hvis dere har intoleranse mot en del matvarer?
Gjest Intolerant Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 Heiser denne litt i håp om å få svar
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 Hei Jeg har "bare" cøliaki, så vet dessverre ikke hvordan det er "å leve" med flere allergier. Generelt syns jeg det har blitt mer og mer fokus på matallergier de siste årene, og det er lettere å få tak i matvarer. Restauranter og butikkansatte har også fått mer kunnskap. Hvertfall når det gjelder glutenfri mat Jeg spiser alltid glutenfritt, og selv om det innimellom frister med "vanlig" mat, styrer jeg unna det pga reaksjonen jeg får i etterkant i tillegg til mulige senskader. Det er en vanesak, og selv om det virker vanskelig og tungt som nydiagnostisert (og innimellom utover det), så blir det lettere etterhvert! Planlegging blir viktig,-særlig på ferier osv. Lykke til!
Gjest Intolerant Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Takk for svar! Så det veldig seint, men :-) Jeg har ikke cøliaki. I det store og det hele går det greit med diett. Problemet er hvis jeg er borte eller skal ut å spise. Det er så vanskelig å finne noe uten alt jeg ikke kan :-( Så hvis jeg er borte så spiser jeg ofte det jeg får. Jeg blir ikke direkte syk, men blir i dårlig form. Men det får bare være slik tror jeg :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå