miss_stjerne Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg har en spiseforstyrrelse, og lurer på om noen som har erfaring med IKS kan si om det er hjelp å være medlem? Har slitt med spiseforstyrrelsen i 10 år, en salig blanding av det meste. Går jevnlig i behandling for den og annen diagnose. Vurderer å gå på en temakveld i Oslo. Men jeg er veldig lett påvirkelig og blir lett trigget av andre med samme problematikk som er tynnere enn meg.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #2 Skrevet 24. oktober 2010 jeg kan nok ikke hjelpe deg, men jeg sliter med "mitt forhold til mat".. og lurer på hvordan type hjelp får du? Hvordan fungerer det? Og hvordan var det å oppsøke hjelp? Har oppsøkt hjelp en gang, men trakk meg før jeg begynte behandling..
Gjest miss_stjerene Skrevet 24. oktober 2010 #3 Skrevet 24. oktober 2010 TS her. Jeg går til ernæringsfysiolog annenhver uke, noen ganger oftere og jeg går til bahandler på DPS for schizofreni diagnosen min hver andre uke, noen ganger oftere, og jeg har en person i komunen hvor jeg bor. Jeg fikk hjelp for spiseforstyrrelsen gjennom at jeg ble schizofren. Så jeg oppsøkte ikke hjelp selv, jeg måtte ha det. Men jeg har kjempet mye for at behandlere skulle ta spiseforstyrrelsen alvorlig. For meg er det godt å ha ernæringsfysiologen min, har gått hos hun i 5 år nå, vi snakker om det som opptar meg rundt maten der og da og noen ganger prøver vi å sette et mål til neste time om det hjelper. Jeg anbefaler deg å søke hjelp og møte opp! Det er ikke sikkert at alt blir bedre med en gang, men det er godt å ha noen å kunne dele tanker med, få "speilet" seg litt, ha noen som kommer tilbake med fornuftige ord. Jeg er på ikke på langt nær "frisk", men det er utrolig godt å ha behandlere å dele mine tanker med, da slipper jeg å bære alt selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå