Gå til innhold

blande vodka med hva?


Gjest Taxmannen

Anbefalte innlegg

Gjest Taxmannen

Hei. har en vikingfjord 40% liggende. Er ganske uerfarn og ny på alkohol så lurte på hva den kan være god og blande med? Er litt kresen på smak og sånt så vil ikkje ha noe som er veldig sterkt. går det ann og blande med cola f.eks? bare lurer og hvor mye isåfall:P

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg syns det er veldig godt å blande litt svakt i starten.. Sånn ca ein fingerbredde sprit og resten av glasset med cola.. Veldig godt med litt sitron i også! :) Så kan ein jo prøve seg fram litt med kor sterkt ein liker å ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før, pleide jeg å ta litt vodka et glass og blande ut med sprite. Det var veldig godt.

Noe annet som er godt er å blande med grape soda.

Ellers er cola med sitron eller limeskive i veldig godt, men ikke min favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Standarene" er vel å blande med cola, sprite, appelsinjuice eller battery...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt tips hvis du vil ha muligheten til å dekke alkoholsmaken: bland med sprite og fun light wild berries! Da tar du så mye saft som du vil, alt ettersom hvor mye spritsmak du vil kjenne :) Alle jeg har anbefalt dette til, og det har falt i smak hos alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Cola funker ikke, da bør man være litt dreven ;) Cola er best sammen med rom.

Nå drikker jeg sjelden vodka lenger, men jeg syntes appelsinjuice tok veldig mye av spritsmaken. Ellers var det godt å blande med Fanta Exotic, vanlig Fanta, samt Sprite/7-Up.

Battery er vel også greit å blande med for nybegynnere.

Edit: En vanlig drink er med 4 cl (av de du får kjøpt i bar), men du kan sikkert blande litt sterkere. Eller svakere, man blir fort full på sprit! :gjeiper:

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Fanta Exotic, fjerner all spritsmak :P

Eller bare 7up/sprite og sitron. Sitron er viktig!

ELLER appelsinjuice. Screwdriver :rødme:

Endret av Fnisu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Venelite

kjøp club soda, limesaft (sånn stor flaske, søt smak på) og peppermynteolje, nammenam. og isbiter oppi

ligner på mojitos men litt enklere å lage. Bedre med rom, men sprit funker vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE bland med noe du liker spesielt godt og ønsker å nyte edru også! Om man blir skikkelig dårlig av noe, er det lett å begynne å mislike smaken. Jeg takler f.eks. ikke Sprite lenger, etter at jeg ble skikkelig kvalm og dårlig av det blandet med vodka. Nå kjenner jeg kvalmen bare noen drikker det ved siden av meg :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...