Gjest idakaroline Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Bor nå i Storbritannia og kjenner at jeg savner en god del av kjøttproduktene i Norge. Skal over til Norge igjen litt lenger ut på vinteren, og tenkte derfor på at jeg kanskje kunne tatt med meg kjøtt tilbake igjen hit etter oppholdet i Norge. Er det noen som vet om dette er lov? Og isåfall, hvor mye er det lov å ta med seg over?
Euphoria Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg lurer på akkurat det samme, tenker på å lage og servere norsk elggryte til mine internasjonale venner her i England. Hva slags kjøttprodukter er det du savner? ...Dessverre kan jeg ikke gi deg noen svar...
Gjest idakaroline Skrevet 23. oktober 2010 #3 Skrevet 23. oktober 2010 Hjemmelagde medisterkaker og wienerpølser spesielt! Kjenner jeg får ekstremt mye vann i munnen bare av å tenke på det!
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #4 Skrevet 24. oktober 2010 Sjekk internettsidene til det britiske tollvesenet. Da finner dere helt sikkert ut hva som er lovlig å ta med seg.
Gjest idakaroline Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 Prøvde å se litt, men kan ikke si at jeg fant akkurat det jeg var ute etter =/
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 Hvor lette du da? http://www.iatatravelcentre.com/GB-United-Kingdom-customs-currency-airport-tax-regulations-details.htm Sitat: Products of animal origin, not originating from an EU member state, Andorra, Liechtenstein, Norway, San Marino or Switzerland, are not permitted to be imported into an EU Member state, with the exception of limited amounts from Andorra, Croatia, the Faeroe Islands, Greenland, Iceland and small amounts of specific products from other countries. neste sitat: Foodstuffs (for personal consumption): the following may be brought into the U.K. if arriving from: - an EU country, Andorra, the Canary Islands, the Isle of Man, Norway and San Marino: meat and meat products, milk and dairy products (not applicable to unpasteurised milk and its products) and other animal products (e.g. fish, shellfish, honey, eggs) provided obtained in the E.U. and free from disease; - the Faroe Islands, Greenland, Iceland, Liechtenstein and Switzerland: 5kg max combined total weight of meat and meat products, milk and dairy products (not applicable to unpasteurised milk and its products) provided obtained these countries and free from disease; generally 1kg (rules vary per product/country) of other animal products (e.g. fish, shellfish, honey, eggs) provided free from disease; -all other countries: generally 1kg (rules vary per product/country) of other animal products (e.g. fish, shellfish, honey, eggs) provided free from disease. No meat and meat products, milk and dairy products are permitted. All travelers may carry a limited quantity of powdered infant milk, infant food and special foods required for medical reasons, provided items do not require refrigeration prior to opening and must be in commercially branded packaging, unopened unless in current use. For full details and information on specific food products, consult www.defra.gov.uk or tel: 08459 335577 (within the U.K.) or +44 20 7238 6951
Gjest idakaroline Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 Ser nå at jeg helt klart lette på feil side!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå