Dyreelskern Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Tenkte å starte en egen strikketråd for de som bruker quick knit, der vi kan utveksle tips, råd og erfaringer! Hva strikker dere nå? Jeg har akkurat begynt på ei lue:o)
Hoppetaujenta Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Er det en slik rund eller oval "dings"? Har i såfall bare sett den til salgs og lurt på å kjøpe. Er det ok å bruke i forhold til vanlige pinner?
Dyreelskern Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2010 Det fins både runde og rette. Jeg syns det er lettere enn vanlig strikking, men det er vel smak og behag:o)
Hoppetaujenta Skrevet 23. oktober 2010 #4 Skrevet 23. oktober 2010 Å lage lue, det består i å lage en "tube" rett opp, og så snurpe den igjen på toppen? Eller kan man felle av og inviklede ting på den?
Dyreelskern Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2010 Hm, det vet jeg ikke, jeg er nybegynner, så jeg tar den enkleste måten med å snurpe igjen på toppen. Men det virker som andre her inne har kommet lenger, så kanskje noen andre kan svare bedre.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg strikker på en avlang quik knit for tiden, da er det ingen stramming. Holder på med et skjerf. Prøvde først med å bruke hele strikkeringen, men fant ut at det ble for tykt så nå har jeg bare lagt opp masker på 9 "pigger" eller hva man skal kalle det Jeg bruker quik knit fordi vanlig strikking blir for statisk og dermed vondt for meg.
Dyreelskern Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2010 Så gøy at du har funnet en strikkemåte som fungerer for deg, slik at du ikke får vondt! Jeg har bestilt avlang, siden de ikke hadde det i butikken der jeg kjøpte mine. Jeg lager votter akkurat nå, kjempegøy å få til å lage noe! Vanlig strikking har jeg aldri fått ordentlig til, men dette klarer til og med jeg :D
Butterball Skrevet 27. oktober 2010 #8 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg strikker på en avlang quik knit for tiden, da er det ingen stramming. Holder på med et skjerf. Prøvde først med å bruke hele strikkeringen, men fant ut at det ble for tykt så nå har jeg bare lagt opp masker på 9 "pigger" eller hva man skal kalle det Jeg bruker quik knit fordi vanlig strikking blir for statisk og dermed vondt for meg. Stramming? Jeg har prøvd meg litt på quick-knit, men det blit liksom ikke noe bra. Har aldri hørt noe om stramming da, kanskje det er det jeg gjør feil?
Dyreelskern Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Tror kanskje hun mener at man må holde igjen tråden, slik at ikke alle løkkene glipper opp før man får den nederste løkka over den øverste? Hvis du strammer nevneverdig blir det så stramt at du ødelegger både krok og strikkeverktøy - snakker av erfaring! Da jeg stod fast hjalp denne karen på youtube meg veldig, kanskje det kan hjelpe deg også? http://www.youtube.com/watch?v=VZFcYc_xOCE Han forklarer ting veldig grundig i hvert fall Endret 28. oktober 2010 av Dyreelskern
glad86 Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Så fin tråd du har startet! Jeg har laget en del sokker, men ble lei etter hvert. Nå lager jeg lue som skal matche et skjerf jeg har strikket. Jeg synes det er veldig gøy med Quick Knit - det går jo så fort :D Tenker jeg skal prøve meg på votter etter hvert. Jeg er spent på hvordan tommelen skal lages...
Solen83 Skrevet 14. desember 2012 #11 Skrevet 14. desember 2012 noen som veit hvordan man strikker mobilveske med quick knit
Hoppetaujenta Skrevet 15. desember 2012 #12 Skrevet 15. desember 2012 (endret) Jeg har ikke mønster til noe som helst, men bare setter i gang og forsøker meg frem etter hvert. Litt feiling blir det og jeg lærer av mine feil. Problemet er at det går så fort å lage ting på de ringene at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av alle luene/skjerfene. Hvor mange har en bruk for liksom. Endret 15. desember 2012 av Hoppetaujenta
amalia85 Skrevet 3. februar 2014 #13 Skrevet 3. februar 2014 Noen her som har lagd lapper for lappeteppe? Fordi noen av de jeg kjenner som strikker på vanlig måte bruker jo såpass mange masker at det blir for mange til å få til lapper tror jeg. Og hvilken str skal det være på ringen?
ronny.adhd Skrevet 9. mars 2014 #14 Skrevet 9. mars 2014 Har laget en samle side med ideer jeg har kommet over, legg gjerne til de tips og oppskrifter dere måtte ha på lur http://strikkering.blogspot.no/ 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #15 Skrevet 9. mars 2014 En mann som strikker? Kult! Anonymous poster hash: 0fa8b...29c
ronny.adhd Skrevet 10. mars 2014 #16 Skrevet 10. mars 2014 Ja jeg er en mann på 35 år. Strikking, stimulerer meg, mens jeg ser film eller hører på musikk, har adhd og strikking er et fint supplement til medsiner om man ønsker en viss indre ro fungerer iallefall godt på meg 2
Hoppetaujenta Skrevet 10. mars 2014 #17 Skrevet 10. mars 2014 Det går jo veldig fort å lage en lue, hva pleier dere å gjøre med de dere lager? Salg, gi bort eller samle opp et lager?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå