Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med å finne oppskrifter og tips til tapas-retter. Så jeg tenkte det kunne være greit å få samlet alle oppskrifter og tips til tapas på ett sted. Har du en tapas-rett som slår ann hver eneste gang? Skriv gjerne hvordan du lager det også, så blir det lettere for oss som ikke er så flinke til å improvisere.

Det kan være:

- Oppskrifter

- Enkel tapas-snacks

- Tips

- Linker til sider med gode tapasoppskrifter

- Bøker du anbefaler

Del, del, del. Og forhåpentligvis blir dette den store tapastråden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dadler i bacon: surr en daddel i en baconskive, stikk tannstikker gjennom for å holde baconet på plass. En dælj av dem surres i panne til baconet er sprøstekt. Ferdig! Passer til det meste, og smaker en uslåelig kombinasjon av søtt og salt. Alle som har fått vil ha mer.

Skrevet

1/2kg kjøttdeig. Bland som til kjøttkaker (melk, egg, potetmel) og i tillegg 2-3 poser salatdressingkrydder fransk type. Eller gresk. Ha gjerne oppi hakket hvitløk, løk, paprika og friske urter i tillegg. Rulles til små kjøttboller (på størrelse med svenske kjøttbullar) og stekes. Serveres med salsa e.l.

Denne er helt hjemmesnekret, aner ikke om det kalles noe eller hva.

Skrevet

Dadler i bacon: surr en daddel i en baconskive, stikk tannstikker gjennom for å holde baconet på plass. En dælj av dem surres i panne til baconet er sprøstekt. Ferdig! Passer til det meste, og smaker en uslåelig kombinasjon av søtt og salt. Alle som har fått vil ha mer.

Det slo godt ann hos meg, men jeg synes det er enkere å steke de i stekovnen.

Sett stekeovnen på 200 grader. Stekes i ca. 20 minutter eller til baconet er sprøtt.

Skrevet

Så har du jo lefserullene, men her kan du jo variere i det uendelige når det kommer til fyll.

Eks:

- Snøfrisk, agurk, ruccola, salami/spekeskinke

- Rømme blandes med litt sennep, røkelaks (vinner!)

- Rømme, Finhakket eggerøre, spekeskinke, purreløk

- Snøfrisk, rødløk, tunfisk, ruccola

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...