Gjest Atanih2 Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 Hei! Jeg vet det sikkert er kjempevanlig og normalt, men jeg har den siste tiden blitt litt irritert over den harde huden som ligger redd ved siden av fingertuppneglene. De blir liksom aldri myke igjen, og nå har jeg begynt å få litt småsår ved tommelen siden jeg prøver av og til å få vekk denne harde huden. Har sikkert noe med været å gjøre også, men har noen en krem eller andre anbefalinger å komme med ang. dette?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Dette får jeg og, særlig om vinteren. Av og til biter jeg det vekk, men da får jeg lett rifter som gjør vondt i flere dager så det prøver jeg å la være. Smører hendene inn med håndkrem om kvelden når jeg legger meg, det hjelper litt. Men du kan gå til et parfymeri eller Vita eller lignende og spørre etter neglebåndskrem eller "cuticle" krem. Finnes mange varianter. De er laget for å holde huden rundt neglene myk, og fungerer bra.
JP86 Skrevet 23. oktober 2010 #3 Skrevet 23. oktober 2010 du kan også smøre inn hendene godt (alt for mye) med krem, putt hendene i plast hansker og pakk rundt et hånkle. la virke ja si 15 min eller mer(over natten fungerer også) pakk ut hendene, vask, tørk og smør normalt. baby myke hender fungerer også på føtter
LimaLama Skrevet 23. oktober 2010 #4 Skrevet 23. oktober 2010 For meg hjelper det å file med en fin neglfil på det harde.... OBS: forsiktig....
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2010 #5 Skrevet 23. oktober 2010 Fil forsiktig eventuelt en pumice sponge.
tineline Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 La den iallefall være i fred mest mulig! Jeg fikk hull i neglen på tommelen (flisete negl hvor det ytterste laget falt av) som kom av neglebåndsskade etter all pillingen. Ikke særlig pent når skitt samlet seg i hullet.
Gjest Atanih2 Skrevet 24. oktober 2010 #7 Skrevet 24. oktober 2010 Takk for gode svar! Skal prøve noe av dette. Jeg er nok litt for dårlig til å smøre meg med håndkrem for tiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå