Gjest smoothie22 Skrevet 23. oktober 2010 #1 Skrevet 23. oktober 2010 heisann for et par år siden var min mor hos en osteopat for noe helt annet, da hun var der ble krystallsyken utløst, og hun har saaakte men sikkert blitt bedre over noen år. så, igår.. fikk hun et nytt stort anfall.. like stort som første gangen. min fars helse har de siste årene ikke vært så bra heller, så de har ikke verdens beste økonomi. jeg ønsker og hjelpe min mor nå.. fordi min far endelig er på bedringens vei. stakkars mor:( noen som har erfaring?
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Har hun vært hos kiropraktor? Da jeg hadde krystallsyken kunne jeg ikke kjøre bil, jeg kastet opp hver gang jeg reiste meg opp fra sofen eller forandret sittestilling... jeg følte det som om jeg satt i en karusell hele dagen. Slik var jeg i lang tid, inntil jeg ble anbefalt å oppsøke kiropraktor. 3 behandlinger hos henne, og jeg var helt bra igjen. Kiropraktoren "knekker" ingenting for å behandle krystallsyken, men vrir hodet/overkroppen på en spesiell måte, slik at krystallene faller på plass der de skal være. Totalt kostet behandlingen meg 1000 kr, og det var verd hver en krone.
Gjest smoothie22 Skrevet 23. oktober 2010 #3 Skrevet 23. oktober 2010 jeg har litt lyst til at hun skal prøve klinikk for alle, men hun har jo også hatt dette en stund. igår hadde vist hun og far prøvd en metode legen eller noen hadde sagt de skulle prøve, med og kaste hodet fra side til side for og få krystallene på plass uten at det hadde fungert. kiropraktor kan hjelpe altså?
Gjest B.V. Skrevet 23. oktober 2010 #4 Skrevet 23. oktober 2010 jeg har litt lyst til at hun skal prøve klinikk for alle, men hun har jo også hatt dette en stund. igår hadde vist hun og far prøvd en metode legen eller noen hadde sagt de skulle prøve, med og kaste hodet fra side til side for og få krystallene på plass uten at det hadde fungert. kiropraktor kan hjelpe altså? Jeg regner med at det er Epleys manøver det er snakk om? Dette kan man helt fint utføre på egenhånd, og er vel så effektivt som behandling hos lege eller liknende dersom man utfører øvelsene korrekt. "Hjemmeøvelser Dersom behandlingen ikke er helt effektiv, eller plagene kommer tilbake, kan du i forståelse med legen på egenhånd forsøke følgende hjemmeøvelser - se video (nhi.no) Sitt på sengekanten, gjerne slik at føttene er i kontakt med golvet. Drei hodet 45 grader til høyre side Legg deg raskt ned på din venstre side, mens du holder hodet i samme stilling. Området bak ditt venstre øre vil da ligge ned mot senga. Hold denne stillingen i 30 sekunder Sitt opp og bli sittende i 30 sekunder rei deretter hodet 45 grader til venstre. Legg deg så raskt ned på sengen på din høyre side, slik at området bak ditt høyre øre ligger ned mot sengen. Hold stillingen i 30 sekunder Sitt opp og bli sittende i 30 sekunder Gjenta dette slik at du til sammen legger deg ned minimum 6 ganger til hver side De fleste vil merke at svimmelheten avtar for hver gang. Effekten vil øke dersom dette gjentas. Forsøk gjerne å gjøre en slik øvelse med 6 repetisjoner minst 3 ganger daglig. Fortsett med dette så lenge du er plaget med svimmelhet Hvordan er prognosen? Hos de fleste er dette en tilstand som går over av seg selv etter uker eller noen måneder. Enkelte kan imidlertid få mer langvarige plager. Det er også ganske vanlig at plagene kommer tilbake gjentatte ganger, men med langvarige gode perioder i mellom." - Hentet fra nhi.no (link)
Gjest smoothie22 Skrevet 23. oktober 2010 #5 Skrevet 23. oktober 2010 Det fungerte ikke,hun har vært sengeliggende igår og idag-hun er hardt rammet,og jeg er trist og vil hjelpe..
Gjest Rosemor Skrevet 23. oktober 2010 #6 Skrevet 23. oktober 2010 jeg har litt lyst til at hun skal prøve klinikk for alle, men hun har jo også hatt dette en stund. igår hadde vist hun og far prøvd en metode legen eller noen hadde sagt de skulle prøve, med og kaste hodet fra side til side for og få krystallene på plass uten at det hadde fungert. kiropraktor kan hjelpe altså? Kiropraktor kan hjelpe ja. Allerede etter første behandling merket jeg stor forskjell, og etter 3. behandling var jeg frisk.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2010 #7 Skrevet 23. oktober 2010 Både kiropraktor og fysioterapeut kan hjelpe, og hjemmeøvelsene funker ikke like bra alene, fordi hodet bør holdes av en annen person. En behandling hos fysioterapeut etterfulgt av hjemmeøvelser funket for meg. På Høgskolenn i Oslo har de egen praksis for fysioterapeuter og får svært billig behandling fordi det er studenter (gode lærere er selvfølgelig med). Jeg fikk komme rett inn fordi krystallsyken er såpass alvorlig, og jeg fikk god oppfølging.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2010 #8 Skrevet 23. oktober 2010 Det var et innslag om behandling av krystallsyke i sist episode av schrødingers katt. Du kan jo ta en titt på det på nrk nett tv!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå