AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2010 #1 Skrevet 22. oktober 2010 Hei! For en uke siden sprakk kondomet, og jeg måtte ta en angrepille dagen etter... Nå har det samme skjedd igjen. Er det ugreit å ta angrepilla to ganger etter hverandre med kun en ukes mellomrom? Jeg vil jo helst slippe å være gravid, og ønsker heller ikke å måtte ta abort...
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2010 #2 Skrevet 22. oktober 2010 Hei! For en uke siden sprakk kondomet, og jeg måtte ta en angrepille dagen etter... Nå har det samme skjedd igjen. Er det ugreit å ta angrepilla to ganger etter hverandre med kun en ukes mellomrom? Jeg vil jo helst slippe å være gravid, og ønsker heller ikke å måtte ta abort... Det er forresten levonelle angrepille, det står at den ikke må taes to ganger i løpet av en syklus... hva skal jeg gjøre nå? :-O Betyr det at jeg bare må bli gravid?!
Gjest Airi Chikako Skrevet 22. oktober 2010 #3 Skrevet 22. oktober 2010 Det anbefales ikke pga at du kan få forstyrrelser i menstruasjonssyklusen, men jeg tror ikke det er direkte farlig.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2010 #4 Skrevet 22. oktober 2010 Det er mindre skadelig enn å ta en abort i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #5 Skrevet 25. oktober 2010 Hei igjen! Da tok jeg den andre angrepilla... har hatt litt magekramper som kan minne litt om de man får før mensen kommer, men det kommer ingenting. Jeg synes dama bak disken sa at jeg skulle ta en graviditetstest rett før jeg får min vanlige mens, problemet er at jeg ikke husker datoen for når den egentlig skal komme. Jeg synes også hun snakket om at jeg måtte vente fem dager med å ta graviditetstesten etter angrepilla... men jeg har vært helt i ørska i det siste, og klarer ikke helt å huske hva hun egentlig sa. Noen som har peiling? Når kan jeg ta en graviditetstest? Jeg husker desverre ikke datoen på mensen min, men spiller det en veldig stor rolle? Sliten og bekymra...
Gjest Airi Chikako Skrevet 27. oktober 2010 #7 Skrevet 27. oktober 2010 14-19 dager etter samleie skal du kunne få positivt resultat
Focklop Skrevet 27. oktober 2010 #8 Skrevet 27. oktober 2010 Det samme skjedde meg, men det var litt over 3 ukers mellomrom. Skal ikke være farlig, men menssyklusen blir litt forstyrret. Den kommer fort tilbake igjen. Jeg vet at grunnen til at kondomet sprakk var at jeg ikke var våt nok. Det er et MUST, for både sikkerhet og at det skal være smertefritt for begge parter. ^^
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå