Gå til innhold

Ingen i Tr.heim vil leie ut til Lisbeth pga hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=95&ThreadID=309822&s=&page=1

Hun har prøvd i et år og sendt flere hundre søknader.

Les artikkelen og debatten på Aftenposten.

Hva er din erfaring med å være på leiemarkedet med dyr?

Hvilke tanker gjør du deg?

Er utleiere for kravstore eller er det dyreeiere som ikke skjønner?

-Mona-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår egentlig utleieren, siden de er skeptiske til å leie ut til mennesker med hund. Utleieren kan jo ikke vite hva slags hund det er som flytter inn sammen med den som leier. Utleieren er ikke synsk. Men samtidig har jeg vært på utkikk etter leilighet samtidig som jeg hadde hund, og det er ikke enkelt! Det er kjedelig å være på den siden med tanke på at det er kjempe vanskelig å få seg leilighet når man har med hund, dessverre. Man kan jo være heldig, også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel ikke SÅ vanskelig å leie leilighet med hund her i Tr.heim? Søsteren min lette etter leilighet da hun fikk seg hund, og hun "fikk" to leiligheter i løpet av 2 uker. Begge var rimelige, store og fine, og (den store) hunden var ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen i artrikkelen får null sympati fra meg. Hun kan ikke forvente å skulle få seg leilighet midt i sentrum når hun har en stor hund. Jeg skjønner heller ikke hva problemet er med å måtte reise 35 minutter med bil; det er da mange som har lengre reisetid.

Hvis hun kaller dette diskriminering, da vet hun ikke hva diskriminering er. Trist at det er så lavt nivå på norske lærere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette er diskriminering, det er en ærlig sak at utleier ikke stolte på at hunden aldri gjorde skade eller noe. 35 min reisetid med bil er ikke langt egentlig, jeg kjenner flere som må kjøre opp til 60 min for å komme seg på arbeid, og vi bor litt i utkanten og klager ikke.

Selv hadde jeg avtalt møte med henne for å hilse på hunden og bli godt kjent med dem dersom jeg var utleier. Jeg er glad i dyr, og hadde nok vurdert å gi en sjans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere andre her.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man vil bosette seg i sentrum med hund! Det er jo så mye enklere å gå tur - ha den i hagen etc. når man ikke bor midt i bykjerna.

"- Jeg og datteren min, som studerer, skulle blant annet dele på å ha hunden. Nå blir jo det litt verre. Det er også en del tilbud man bare finner i byen som jeg må finne meg i ikke å være med på, sier hun."

For det første så kan vel datra besøke henne selv om hun må reise en halvtime. For det andre, hunden klarer seg helt sikkert alene i noen timer mens matmor er ute å gjør ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel vanskelig å få i seg leilighet i Trondheim om man ikke har hund også har jeg hørt, og det er jo maaaaange studenter som faktisk har ligget ute siden de ikke har boplass.. så skjønner folk heller vil leie ut til mennesker uten hund, enn de med hund når de har muligheten til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodtwin

Man må nok bare lete. Jeg har leid i Trondheim med hund. Fikk napp på første visning. Mye mulig at det var mest flaks da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville vært mye mer skeptisk til å leie ut til folk med BARN.

Enig!

Jeg har selv aldri hatt problem med å få meg et sted. Har hatt hund og har katter. Og skal igjen kjøpe hund :) Men kanskje folk er mer tolerante på lande? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...