Gå til innhold

Vegetarisk kosthold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet at en kan være usunn om en er vegetarianer eller ei. Men jeg vil gjerne både begynne å spise sunnere og samtidig slutte med rødt kjøtt og kylling. Jeg vil spise fisk (Jeg vil ha omega-3 fra ferskfisk) og ellers ha et vegetarisk kosthold med gode produkter.

Jeg er ikke glad i å lage mat :gjeiper: Og vet ikke hvordan en lager gode retter. Noen forslag til en som trenger litt enkle, men SUNNE retter? Hvis du spiser vegetarisk og tenker på næringsinnhold: Hvordan ser uka di ut? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(Du kan få marint omega 3 fra alger også, og ellers omega 3 fra linfrøolje, valnøtter etc)

Det er ikke vanskelig å spise sunt som vegetarianer - mye forskjellige grønnsaker og frukt og belgfrukter, så er du der nesten allerede. Til middag har vi veldig ofte belgfrukter av et eller annet slag (kikerter er favoritten, spiser også en del kidneybønner, svarte bønner, cannellinibønner, røde linser, puy-linser...) - prøver å bruke mange ulike grønnsaker, og varierer med bulgur, poteter, ris, couscous, byggris, quinoa... Lager ofte ulike gryter, som chili sin carne, spicy linsesupper, kikertcurry... Mange av oppskriftene vi bruker mest finner du på bloggen min.

Men du, ikke nevn vegetarianer og fisk i samme setning, vær så snill :nei::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...