Gå til innhold

Kanin ute i vinteren?


Beauté

Anbefalte innlegg

Vi har en kanin som har et bur/hus på terassen. I et sånt trehus/bur. Fikk vite da vi kjøpte den, at dette var helt greit så lenge den ikke ble vant med varmen inne.

Nå har det blitt snø og det er under 0 grader.

Jeg er beskymret og spør dere som har erfaring med kanin, om dette er ok. Vi har lagt over et gulvteppe som vi fant i kjelleren, over buret for det blåste litt.

Gi oss alle råd please. :)

Endret av Beauté
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om kaninen har staatt ute siden sensommeren, saa skal den klare aa bygge opp pelsen sin, kommer litt ann paa rasen ogsaa. =)

Det er mulig aa faa kjoept smaa varmelamper (paa for eksempel felleskjoepet) som kan vaere inni selve huset, ikke skru den paa for hoey varme isafall.

Bare husk at etter pelsen er bygd opp, kan du ikke ta den inn i huset..er som aa kaste noen i boblejakke inn i en badstu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde min kanin ute i fjor helt til nyttår. Tok den inn i januar og februar/mars, da det er bitende kaldt!!

Kaninen min har TYKK pels! Ca.7cm lange hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye. Den har vært ute siden begynnelsen av Juni mener jeg, så den har blitt vant til det.

Den har vært inne i stuen vår i 20 minutter om gangen.

Endret av Beauté
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit hvis den har høy den kan grave hule i og stor plass hvis gradestokken kryper under minus ti. Hvor stort er buret og er det isolert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaninen bør uansett ha isolert hus. Har hørt om kaniner med frostskader i blant annet ørene. Buret må også stå trekkfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kaniner ute i en stall, i en boks ved siden av hesteboksene. Den ene kaninen fikk lungebetennelse og døde:"( Det er mulig det var luftfuktigheten som gjorde det, siden hestene avgir mye "damp", men etter det ville ikke jeg hatt mine kaniner i uthus eller ute. Men det er sikkert annerledes enn å være ute i tørr kulde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kaninen min ute i fjøset hele vinteren :) På det kaldeste i fjor vinter var det -28 på det kaldeste, men kaninen var fornøyd den :)

Bare pass på at den har masse høy, drikkevann, og godt med mat, det er VIKTIG når det er kaldt!! Dersom den står slik at det regner/blåser på den, så må den har hus å gjemme seg i-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kaniner stående ute hele året. Det er viktig at de ikke får trekk på seg og at buret er isolert. Ellers skal kaniner klare seg helt fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det skal fungere helt fint å holde kanin på den måten du beskriver (ute), men bare husk en ting; kaninhuset (med kaninens "soverom") skal ikke stå nede på bakken/terassegulvet, det skal være oppbygd slik at kunde/trekk fra bakkenivå (gulv-nivå i ditt tilfelle) ikke "kryper inn" i huset :)

Som sagt; kaniner er svært vare for trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til hovedgrunnen til at vi valgte å ha våre kaniner inne om vinteren: pass på at vannet ikke fryser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...