Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Veldig glad i Skyr youghurt med musli frokostblanding i. Blir man fet av å spise mye av det?
MissMia88 Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Om du spiser så det går over ditt daglige kaloribehov hver dag så er det klart du blir fet av det Men om du kun vil leve på Skyr, kan du vel spise ca 20 av de små begrene om dagen tror jeg... Ikke at det er å anbefale altså
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 hehe.. nei. Jeg spiser en sånn om dagen med musli. Enten til lunch eller til kvelds.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2010 #6 Skrevet 22. oktober 2010 Aspartam? Reagerer du på det? Jeg reagerer ikke på aspartam så det går bra. Det er jo ikke så store mengder heller.
MissMia88 Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Mener jeg leste noe om at aspartam samles i kroppen, og kan ha noen stygge bivirkninger... :S Om det stemmer vet jeg ikke
Karmosin Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Skyr er ost, sånn FYI, ikke yoghurt. Det finnes studier som tilsier at stort inntak av aspartam kan øke risikoen for kreft. Stort inntak tilsvarer noen liter lettbrus om dagen, mener jeg å ha lest, og det er det vel de færreste som får i seg, men jeg er uansett ganske skeptisk til kunstige søtningsstoffer. Selv orker jeg ikke aspartamsmaken, så enkelt er det... Jeg prøvde en gang en skje vanlig Q-Skyr og spyttet den ut, aspartamen var veldig fremtredende. Men Skyr Naturell er kjempegodt, så hvis det ikke er aspartam eller acesulfam K i Skyr Frukt må det prøves.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #9 Skrevet 26. oktober 2010 Skyr er absolutt et godt næringsrikt alternativ til f.eks yoghurt hvis du ikke vil bli feit. Sånn for å svare på spørsmålet
Gjest damekvinnen Skrevet 28. oktober 2011 #10 Skrevet 28. oktober 2011 Veldig glad i Skyr youghurt med musli frokostblanding i. Blir man fet av å spise mye av det? hei, jeg heter Hege og er 34 år gammel.Jeg harspist musli hele livet mitt, og jeg har funnet utat du blir, bokstaveligtalt; Skamfet av å spise det !!!!
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #11 Skrevet 28. oktober 2011 Det er da ikke kunstig søtning i Skyr med musli? Iallefall ikke den med skogsbær...
Cerasus Skrevet 28. oktober 2011 #12 Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Skyr er veldig sunt, og inneholder blant annet like mye proteiner som egg (ca. samme proteininnhold per 100g). Du kan i teorien bli feit av å spise hva som helst, om du totalt sett spiser mer enn du forbruker over lengre tid. Skyr er et magert produkt, og et supert mellommåltid, dermed et godt valg fremfor f.eks. Go' Morgen-yoghurt, som er mer næringsfattig (masse sukker og lite proteiner). Ang. aspartam, sier jeg bare; "alt med måte". Om man drikker en halvliter lettbrus og spiser sukkerfritt godteri hver dag, er det naturlig nok et større problem enn om man koser seg med en Skyr i lunsjen. Endret 28. oktober 2011 av Cerasus
Askael Skrevet 28. oktober 2011 #13 Skrevet 28. oktober 2011 hei, jeg heter Hege og er 34 år gammel.Jeg harspist musli hele livet mitt, og jeg har funnet utat du blir, bokstaveligtalt; Skamfet av å spise det !!!! Sikker på at du ikke spiste noe annet også som kan ha virket inn..? Jeg har ikke smakt skyr müsli, tanken frister ikke. Liker godt Skyr vanilje, og skyr blåbær. De andre smakene er for kunstige for meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå