Gå til innhold

Noen andre som ikke gidder å lese et innlegg...

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg blir rett og slett irritert av å lese innlegg som er skrevet på dialekt, og som regel gidder jeg ikke lese slike innlegg. Er det virkelig så utrolig vanskelig å skrive på bokmål liksom?

Dere som skriver på dialekt, hvorfor gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hopper raskt over innlegg som er skrevet på dialekt. Hvis man ikke orker å bruke tid på å skrive forståelig, hvorfor skal jeg bruke tid på å prøve å tolke?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg innrømmer at innlegg skrevet på sms språk og utpreget dialektspråk hoppes glatt over.

Skrevet

Jeg leser ikke innlegg på dialekt, og innlegg på nynorsk må være meget velskrevet og intressant for at jeg skal gidde..

Gjest Raindrops
Skrevet

Samme gjelder evig mange skrivefeil og lange innlegg uten avsnitt.

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg leser ikke innlegg skrevet på dialekt eller sms-språk.

Innbiller meg det står i reglene at innlegg skal skrives på bokmål, nynorsk, svensk eller dansk, og at dialekter bare er ok i dagbøker? :klø:

Skrevet

Jeg hopper over alt på dialekt og også lange innlegg uten avsnitt. Orker ikke..

Skrevet

I læse itsje dæm innlæggan so e skræve på dialektom lamme mangen innlegg te dykkan so skrive påo sms-språket. Æg friser nedat riggen tå da.

Skrevet

I læse itsje dæm innlæggan so e skræve på dialektom lamme mangen innlegg te dykkan so skrive påo sms-språket. Æg friser nedat riggen tå da.

:klø:

Skrevet

Jo, jeg leser innleggene om det er et tema som fenger. :jepp:

Det er da ingenting å bli irritert for (selv om en jo helst skal skrive bokmål el. nynorsk). Det er faktisk artig å forsøke å leve meg inn i hvordan det høres ut med en stemme bak ordene, tonefall og innlevelse. Dialekter er som vakre smykker for meg, selv om ikke alle lar seg forstå sånn ved første ørekast. ;)

Skrivefeil og sms-språk er derimot en uting.

Lange innlegg uten avsnitt, stor bokstav og punktum: det hopper jeg derimot ofte over.

Gjest Villrips
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg blir rett og slett irritert av å lese innlegg som er skrevet på dialekt, og som regel gidder jeg ikke lese slike innlegg. Er det virkelig så utrolig vanskelig å skrive på bokmål liksom?

Dere som skriver på dialekt, hvorfor gjør dere det?

Eller nynorsk.

Skrevet

Jeg gir det et forsøk, men ender ofte med å gi opp. Ikke så mye fordi jeg ikke klarer å tolke det som står der, men fordi jeg syns de fleste dialektinnlegg er dårlig skrevet. Det er noe med det presise i skriftspråket som forsvinner når man skriver dialekt, og muntlig språk gjør seg best nettopp muntlig.

Skrevet

Leser sjelden innlegg på dialekt og/eller med mange skrivefeil, da jeg vet av erfaring at jeg garantert ikke går glipp av noe. Som regel har de verken noe interessant å formidle eller noe relevant å tilføre en diskusjon. Henger vel sammen med forfatterens manglende kapasitet til å skrive korrekt.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Je læs dom itte je hæll. Je tæppatte dæra føratte je frys på beinom au og itte bære på riggen :fnise: .

Oversettelse:

Jeg leser dem ikke jeg heller. Jeg lukker døra fordi jeg fryser på bena også og ikke bare på ryggen.

Må bare poengtere at jeg aldri har snakket sånn, men har omgåttes folk med diverse dialekter.

Endret av Belladonna
Skrevet

Nei jeg leser ikke innlegg som er skrevet på dialekt. Når man er medlem på et offentlig diskusjonsforum er det klart at man bør tilpasse språket etter alle de forskjellige leserne. Ikke alle forstår dialekt heller. Og det er jo strengtatt litt unødvendig siden vi allerede har to skriftspråk å velge mellom.

...Tænk om æ skulle skrevve sånn herre heile tia? Då hadde ingen skjønt ka æ skreiv eller snakka om!

Skrevet

Skjønner ikke noe av det over her jeg =/ Hehe. Skjønner at det er noe Hedemark-greier.

Leser ikke innlegg med dialekt.

Skrevet

Leser ikke innlegg på dialekt, nynorsk eller uten avsnitt.

Skrevet

Kanskje det ikke er dialekt-innlegget som er dårlig skrevet,- bare "dere" som er skikkelig dårlige på det, hehe.... ;)

Skrevet

Jeg leser ingen innlegg på dialekt. Jeg elsker å lese dem som er på nynorsk, da nynorsk er det vakreste skriftspråket som finnes.

Jeg leser heller ikke de som skrive lange avhandlinger, spesielt ikke de uten avsnitt, komma osv.

Skrevet

Leser som oftest de som er skrevet på dialekt, er ikke så mange av dem heller. De innleggene som er skrevet på svensk leser jeg derimot også. Det er så slitsomt, selv om de ofte er saklige og bra innlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...