Cajsa Skrevet 9. oktober 2003 #1 Skrevet 9. oktober 2003 Hva slags opplegg har dere for å gå opp midtgangen når dere har brudepiker/brudesvenner? Går de rett foran/sammen med dere eller litt tidligere så dere ikke går sammen..? Litt rart spørsmål kanskje, men har ikke vært i bryllup der de har det! Og lurer derfor...
Arwen Skrevet 9. oktober 2003 #2 Skrevet 9. oktober 2003 Min brudepike har sagt at hun vil gå inn sånn som de gjør i ordentlige prinsessebryllup - nemlig bake meg. Hvis hun vil det skal hun får lov, akkurat det spiller ingerolle for meg :D
MIKKELBRUD Skrevet 9. oktober 2003 #3 Skrevet 9. oktober 2003 Tror vel det er mest vanlig at de går foran dere inn, slik har det foregått i alle bryllup jeg har vært i. På utmarsjen går de selvsagt bak dere. Et lite tips når det gjelder brudepike/svenn: de putene som var i vår kirke og som de skulle sitte på, var skikkelig stygge(brune cordputer som var nesten utslitt). Jeg ville ikke ha disse der hvor vi satt, så jeg kjøpte to hjerteputer på en sengetøy-butikk, det ble kjempefint!!
Cajsa Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2003 Dette høres kanskje litt verre ut enn jeg mner det - men tar det ikke litt av glansen fra dere når nydelige småbarn går foran?
Gjest Tabby Skrevet 9. oktober 2003 #5 Skrevet 9. oktober 2003 Våre barn skal gå foran meg inn, og tar de litt av interessen vekk fra meg er jeg bare glad til. Liker ikke helt at mange ser på meg på samme tid, ikke i sånne anledninger hvor jeg må være midtpunktet. Dessuten, i de bryllup jeg har vært i som det har vært brudepiker/svenner har blikket fort blitt flyttet opp til bruden så snart barna har passert... Tror ikke du bør være redd for ikke å bli sett for å si det sånn.
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2003 #6 Skrevet 9. oktober 2003 Det var ikke sånn ment altså! At jeg var redd for å ikke bli lagt merke til.. :oops: Men om det kanskje blir litt mye når et helt følge kommer opp kirkegulvet? Det blir jo eventuelt døtrene til en venninne av meg. Det blir jo annerledes med egne barn - da hadde det vært selvfølgelig at jeg ville det!
Cajsa Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter #7 Skrevet 9. oktober 2003 Og så glemte jeg å logge meg inn... :oops:
Gjest Tabby Skrevet 9. oktober 2003 #8 Skrevet 9. oktober 2003 Jeg har ikke syntes det er mye når de kommer opp mot alteret. Synes det er koselig jeg, men så har det vært barna til de som gifter seg. Og som du sier, det er våre barn og det er en selvfølge at de skal være nær meg den lille tiden vi går. Men er du redd for at om de snubler og slikt eller surrer seg litt vekk i at det er mange som ser på? Dere må i så fall øve mye på forhånd, hjemme i gangen eller stua går fint.
-ida- Skrevet 9. oktober 2003 #9 Skrevet 9. oktober 2003 Vi skal la han eller de rett foran oss, så får de sette seg på første red sammen med den som skal passe han eller dem den dagen
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2003 #10 Skrevet 10. oktober 2003 eg har tenkt kanskje å ha brurepika bak meg..hm... det er iallefall vanleg i England der min brurepike kjem frå. Men eg har ikkje heilt bestemt meg.
cappocino Skrevet 10. oktober 2003 #11 Skrevet 10. oktober 2003 Har ikke tenkt på det før nå, men regner med at våre brudepiker og venner går inn først, så kommer jeg ut etter de? vet ikke helt, har ikke tenkt så mye på det..
Gjest Tex Skrevet 10. oktober 2003 #12 Skrevet 10. oktober 2003 Jeg har heller ikke helt bestemt meg, men å gå bak meg er ikke et alternativ. Enten går brudebarna rett foran meg eller så går de inn på slutten av prosesjonen.
Isiselin Skrevet 10. oktober 2003 #13 Skrevet 10. oktober 2003 Vi mener at våre tre små brudepiker skal gå inn før oss og de skal gå såpass mye før oss at de rekker å komme helt frem og sette seg før jeg og pappaen min kommer inn... De blir så søte! Tre jenter på 4,5 år, 5 år og 7 år. Vet dere forresten norske steder på nettet der en kan bestille brudepikekjoler?
Engel Skrevet 10. oktober 2003 #14 Skrevet 10. oktober 2003 Faller de ikke veldig i skyggen av bruden om de skal gå bak? Jeg ville nok hatt dem til å gå forran, heller ta litt mellomrom før bruden kommer. Jeg tenkte å ha to brudesvenner selv, men nå ser det ut til å bli vielse i tinghuset, og da vet jeg ikke helt om det blir noen oppgaver til dem liksom... Tenkte at han eldste som vi er faddere/gudforeldre for kanskje kunne komme opp med ringene (han er 4 1/2 når vi gifter oss). Noen som har andre forslag til hva de evt. kan gjøre for å "delta i bryllupet"? (minstemann er 2 1/2)
Gjest MrsL Skrevet 10. oktober 2003 #15 Skrevet 10. oktober 2003 Vår brudepike og brudesvenn skal gå foran oss inn. Og bak oss ut. Men det med å la dem gå inn litt før bruden var en god ide. Det må jeg huske å spørre presten om når vi har samtale.
kimmi Skrevet 10. oktober 2003 #16 Skrevet 10. oktober 2003 dette har jeg ikke tenkt på engang. blir vel å gå sammen med oss, tenker jeg! og da kommer vi opp som en hel familie på 5! vi blir sikkert litt av et syn. sikkert mer morro enn rørende.. jaja
Arwen Skrevet 12. oktober 2003 #17 Skrevet 12. oktober 2003 Vi mener at våre tre små brudepiker skal gå inn før oss og de skal gå såpass mye før oss at de rekker å komme helt frem og sette seg før jeg og pappaen min kommer inn... Har vurdert dette jeg også, men lurer på hvordan dere gjør det med musikk da. Har dere prosesjons-musikk og så innmmarsj når bruden kommer inn?
Gjest MrsL Skrevet 12. oktober 2003 #18 Skrevet 12. oktober 2003 Hmm, var egentlig sånn jeg også ville had et, men har ikke tenkt på at vi kanskje måtte ha egen prosesjonsmusikk for dem og inngangsmarsj for meg og min pappa.... Hva bruker man da?
Gjest Tex Skrevet 12. oktober 2003 #19 Skrevet 12. oktober 2003 Jeg har faktisk tenkt endel på dette i helgen, innimellom alle pappeskene, og har bestemt meg for at jeg skal gå sammen med barna mine inn i kirken. Så hoss oss blir det, helt konkret: PROSESJONEN: *brudens forlover *brudgommens mor *brudens mor *brudens faddere *brudgommens søster og svoger *brudens søster og svoger Disse skal gå opp til Canon in D major av Pachelbel, akkompagnert av Arne Kollandsrud på trompet TEX *brudepike, ti år og brudesvenn, seks år *brud (That`s me!!) og brudens far går opp til Trumpet Voluntary av Clarke, akkompagnert av Arne Kollandsrud på trompet.
Isiselin Skrevet 12. oktober 2003 #20 Skrevet 12. oktober 2003 Har vurdert dette jeg også, men lurer på hvordan dere gjør det med musikk da. Har dere prosesjons-musikk og så innmmarsj når bruden kommer inn? *kremt* Ja, her ser man hvor gjennomtenkt mine ideer er! Nei, det har jeg ingen aning på! Det er vel kanskje sånn man kan spørre organisten om når det kommer til det tidspunkt at man skal ha en samtale med ham/henne...? Dessuten kom jeg til å tenke på (i natt! Jeg tenker på bryllup i stedet for å sove om natta, jeg!) at det kanskje kan være litt vanskelig med tanke på hvor fort de kommer til å gå og om de klarer å "holde sammen" når de går så alene og ikke minst om de i det hele tatt tørr å gå alene ned et kirkegulv mens 100 mennesker sitter og glor og sier "Nææææææh!!". Våre brudepiker kommer da til å være 4,5 år, 5 år og 7 år så de er jo ikke så gamle ennå... Hmm... *gruble*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå