AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg sliter med store smerter i hoftene og korsryggen. Ble operert for ca 2 år siden ut at det ble så mye bedre. Jeg har fått utskrevet resepter på paralgin forte mange ganger over mange år (10 år). Siste resept fikk jeg i juni. Hadde time til legen for 1 mnd siden og måtte gå til en vikar for min fastlege hadde en kort permisjon på 3 mnd. Det var en helt nyutdannet lege og da jeg spurte om å få en resept igjen så fikk jeg ikke det. Hun kom med en lang, og innarbeidet, tale om at det ikke var noen løsning å gå på disse tablettene. Jeg følte meg så dum. I går måtte jeg flytte på et bord og kjente det smalt bak i ryggen og nå ligger jeg med enorme smerter. Klarer ikke å bevege meg uten å få intense smerter. Stå og gå er verst. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg forlange å få en resept?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #2 Skrevet 21. oktober 2010 Hvis du lider av kroniske smerter vil vel det beste være en henvisning til smerteklinikk? Tror du vil ha mer glede av det enn av tabletter (som du kanskje allerede er avhengig av).
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #3 Skrevet 21. oktober 2010 Hvis du lider av kroniske smerter vil vel det beste være en henvisning til smerteklinikk? Tror du vil ha mer glede av det enn av tabletter (som du kanskje allerede er avhengig av). Skulle sikkert blitt henvist dit ja. Får ta det opp med fastlegen når hun er tilbake. Har ikke tatt noen siden juni så jeg kan ikke si jeg er avhengig. Tar de bare etter behov.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2010 #4 Skrevet 21. oktober 2010 Vikarlegen burde jo se på journalen at dette er medisiner som du får til vanlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå