Gå til innhold

menstruasjonssyklus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 19 år som har hatt mensen i 6 år nå, og den har alltid vært ganske ustabil....

Syklusen har vart fra fra 20 dager til nesten 40 dager...Jeg er kjempelei over å ikke vite når jeg får mensen og lurer på om jeg evt må begynne på p-pillen igjen for å få den stabilisert?( Sluttet på pillen for ca 1,5 år siden) eller har dere noen andre tips?

Skrevet

det hørtes ikke normalt ut, og jeg ville gått til en gynekolog. det kan skyldes hormonforstyrrelser eller noe med eggstokkene dine. eller det kan være helt ufarlig :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg også hadde det slik. Jeg kunne av og til gå en måned mellom hver gang, men noen ganger gikk det to måneder. Til slutt ble jeg så lei av å alltid måtte ha med meg tamponger i veska at jeg begynte på p-piller. Jeg tror ikke jeg noen gang kommer til å slutte. Er så deilig å vite :)

Skrevet

Jeg hadde det og slik, gikk på p-piller for å vite hva jeg hadde å forholde meg til, hadde da bare en liten blødning hver tredje måned, ble kvitt kviser og mensplager så for meg var dette perfekt løsning.

Da jeg sluttet med pillen igjen for å bli gravid var problemene større, jeg har nå kun mens av meg selv 2-3 ganger i året. Ingen feil er påvist, så det går ikke å behandle dette. Det trenger ikke være noe feil, men det kan skyldes hormonforstyrrelser, cyster på eggstokkene (ufarlig), PCO eller lignende. Dersom du ikke har andre plager er det ikke normalt å utrede dette før man eventuelt ønsker å bli gravid. Men det er sikkert greit å bestille en legetime for å snakke med legen din om dette, og sammen vurdere om du skal få henvisning til gynekolog for å vurdere årsaken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...