Gjest care Skrevet 9. oktober 2003 #1 Del Skrevet 9. oktober 2003 I sommer hadde ELLE en flersides pelsannonse, hvor det fokuseres på pels som mote. Jeg synes Elle bør vise ansvar og ta avstand fra denne type produkt. Pelsdyrnæringen bryter dyrevernloven § 2, der det heter at dyr ikke skal lide i utrengsmål. Pelssyr lider i utrengsmål. Motemagasinet Elle, har stor lesermasse og appell til moteinteresserte mennesker, har et spesielt ansvar for å være bevist på hvilke reklamekampanjer de publisere. De kan ikke bare gjemme seg bak ignoranse. Gjennom slike annonser er de medansvarlig til at etterspørselen etter pelsprodukter øker. Jeg vil appelere til dere som er bryr dere om dyr og deres rettigheter til å sende en kritikk til Elle. Det skal jeg gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 9. oktober 2003 #2 Del Skrevet 9. oktober 2003 Aboslutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 9. oktober 2003 #3 Del Skrevet 9. oktober 2003 Støttes 200% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 9. oktober 2003 #4 Del Skrevet 9. oktober 2003 Støttes 200% Høyner med 100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 9. oktober 2003 #5 Del Skrevet 9. oktober 2003 ta med HENNE i samme slengen. de bruker også pels i egenproduserte moteserier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 9. oktober 2003 #6 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hærlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. oktober 2003 #7 Del Skrevet 9. oktober 2003 Det merkes best hvis vi lar være å kjøpe bladet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 9. oktober 2003 #8 Del Skrevet 9. oktober 2003 er det mulig???? trodde ikke seriøse blader brukte pelsmoten lenger, det er jo helt på trynet..... Iset 34+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 21. oktober 2003 #9 Del Skrevet 21. oktober 2003 Har ikke lest noen av bladene jeg så jeg ble en smule overrasket og mildt sagt skuffet. Støtter forslaget om å sende kritikk til de....absolutt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 21. oktober 2003 #10 Del Skrevet 21. oktober 2003 Har allerede gjort det... Cappo alle dyrenes venn !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 21. oktober 2003 #11 Del Skrevet 21. oktober 2003 Pelsdyrnæringen bryter dyrevernloven § 2' date=' der det heter at dyr ikke skal lide i utrengsmål. Pelssyr lider i utrengsmål.[/quote'] Vet vi det helt sikkert?? Er det noen av dere som har vært på en pelsdyrfarm??? (Ja, jeg har) Noen av dere som harn vært et sted de produsere kyllinger? (jeg har) Er det noe bedre.... ? I don't think so... Suz :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 21. oktober 2003 #12 Del Skrevet 21. oktober 2003 Er motstander av begge deler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 21. oktober 2003 #13 Del Skrevet 21. oktober 2003 Da så Jeg mener faktisk - etter å ha vært inne i både fjør, kyllinghus og på pelsdyrfarmer at pelsdyra ikke har det verst av de dyra vi bruker til mat/nytte... Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 21. oktober 2003 #14 Del Skrevet 21. oktober 2003 Da så Jeg mener faktisk - etter å ha vært inne i både fjør, kyllinghus og på pelsdyrfarmer at pelsdyra ikke har det verst av de dyra vi bruker til mat/nytte... Suz Jeg er av den oppfatning at det er helt unødvendig å sperre inne dyr på livstid for så å ta livet av dem p g a pelsen........ Det er et produkt alle fin-fint kan klare seg uten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 21. oktober 2003 #15 Del Skrevet 21. oktober 2003 Helt enig med alle her inne som mener dette er forkastelig!! Støtter meg til dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 21. oktober 2003 #16 Del Skrevet 21. oktober 2003 Våre dyrevernorganisasjoner har vært innom pelsfarmer, forøvrig har dok2 vist allmuen hvordan pelsdyr lider. Om det er bedre hos en kyllingprodusent har ingenting med dette å gjøre. Å sette saker opp mot hverandre er å skyte feil. Det går faktisk ann å være i mot begge saker . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnes Skrevet 21. oktober 2003 #17 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg synes ikke produksjonsdyrnæringen (deriblant pelsdyrnæringen) er galt i seg selv (jamfør at sølvrev holdes kun for pels - det synes jeg ikke er galt), men jeg synes absolutt det burde jobbes for å bedre vilkårene dyrene lever under. Jeg synes det er å skyte feil å avskaffe hele pelsdyrnæringen, og mener kreftene burde være satt inn på å heve standarden på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundel Gaukeley Skrevet 21. oktober 2003 #18 Del Skrevet 21. oktober 2003 (endret) . Endret 11. februar 2013 av Gundel Gaukeley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 21. oktober 2003 #19 Del Skrevet 21. oktober 2003 Pelsmoten er på full fart inn i igjen, Ufattelig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 22. oktober 2003 #20 Del Skrevet 22. oktober 2003 Søtter dere! Pels er UT! JA til fuskepels og frittgående egg..eh.. jeg mener høner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå