Gå til innhold

Pels som mote?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

I sommer hadde ELLE en flersides pelsannonse, hvor det fokuseres på pels som mote. Jeg synes Elle bør vise ansvar og ta avstand fra denne type produkt. Pelsdyrnæringen bryter dyrevernloven § 2, der det heter at dyr ikke skal lide i utrengsmål. Pelssyr lider i utrengsmål.

Motemagasinet Elle, har stor lesermasse og appell til moteinteresserte mennesker, har et spesielt ansvar for å være bevist på hvilke reklamekampanjer de publisere. De kan ikke bare gjemme seg bak ignoranse. Gjennom slike annonser er de medansvarlig til at etterspørselen etter pelsprodukter øker.

Jeg vil appelere til dere som er bryr dere om dyr og deres rettigheter til å sende en kritikk til Elle. Det skal jeg gjøre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

  • 2 uker senere...

Har ikke lest noen av bladene jeg så jeg ble en smule overrasket og mildt sagt skuffet. Støtter forslaget om å sende kritikk til de....absolutt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsdyrnæringen bryter dyrevernloven § 2' date=' der det heter at dyr ikke skal lide i utrengsmål. Pelssyr lider i utrengsmål.[/quote']

Vet vi det helt sikkert??

Er det noen av dere som har vært på en pelsdyrfarm??? (Ja, jeg har)

Noen av dere som harn vært et sted de produsere kyllinger? (jeg har)

Er det noe bedre.... ? I don't think so...

Suz :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så :wink:

Jeg mener faktisk - etter å ha vært inne i både fjør, kyllinghus og på pelsdyrfarmer at pelsdyra ikke har det verst av de dyra vi bruker til mat/nytte...

Suz :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da så :wink:

Jeg mener faktisk - etter å ha vært inne i både fjør, kyllinghus og på pelsdyrfarmer at pelsdyra ikke har det verst av de dyra vi bruker til mat/nytte...

Suz :kul:

Jeg er av den oppfatning at det er helt unødvendig å sperre inne dyr på livstid for så å ta livet av dem p g a pelsen........ Det er et produkt alle fin-fint kan klare seg uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre dyrevernorganisasjoner har vært innom pelsfarmer, forøvrig har dok2 vist allmuen hvordan pelsdyr lider. Om det er bedre hos en kyllingprodusent har ingenting med dette å gjøre. Å sette saker opp mot hverandre er å skyte feil. Det går faktisk ann å være i mot begge saker :roll: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes ikke produksjonsdyrnæringen (deriblant pelsdyrnæringen) er galt i seg selv (jamfør at sølvrev holdes kun for pels - det synes jeg ikke er galt), men jeg synes absolutt det burde jobbes for å bedre vilkårene dyrene lever under.

Jeg synes det er å skyte feil å avskaffe hele pelsdyrnæringen, og mener kreftene burde være satt inn på å heve standarden på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...