Gå til innhold

Geleshotter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker å lage geleshotter til et vorspiel her på fredag. Noen som har en god oppskrift? :) Og vet noen ca hvor mange shots det blir av 1pk gele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier bare å bytte ut ca halvparten av vannet med sprit. Funker bra det! Men usikker på hvor mange det blir av en pakke. Kommer selvsagt an på hvilke formner du bruker:)

Skrevet

Men ikke kok spriten med vannet da :gjeiper:

Skrevet

en pakke gele kokes opp med 2 dl vann, etterpå kjøles den litt ned deretter 3 dl me sprit. mer sprit syntes jeg personlig blir for sterkt;)

ps! hvet ikke hvor mange :P

Skrevet

Kan man bruke sprit med 20% alkohol? Eller må det være 40? Synes det høres utrolig sterkt ut med 40 %, vil ikke at shottene skal smake kjempemye sprit :sjenert:

Skrevet

Hehe, nei, for all del, ikke kok spriten med vannet:p Selv brukte jeg vel 40% da jeg laget forrige gang, og synes ikke de smakte så mye sprit. Men det er selvsagt en smakssak :)

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg fikk 20 shots da jeg brukte to pakker. Relativt store shotteglass som jeg kjøpte på Clas Ohlson, laget to farger i hvert shotteglass :)

Jeg blandet 50/50 med vann og sprit, Absolutt vodka. Funket helt fint det.

Endret av Raindrops
Skrevet

Se om du får tak i sånne små papirkopper som man tar ketchup med på mcdonalds, de er supre til geleshotter. Da får du mange små og det er lett å shotte dem ved å bare presse de ut fra papirkoppet. Gele er jo noe man vanligvis spiser med skje og ser alltid for meg at det er vanskelig å shotte gele fra et ordinært shotteglass;-)

Skrevet

Chandon har rett med ketsjup-begerene fra mc donald. Vet at de faktsisk selger dem , husker ikke prisen, men er jo bare å spørre i kassa. Du bør ha 30 - 40 stk til en pakke gele, siden begerene er ganske små.

Spriten bør være sprit og ikke noe likøraktige 20% greier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...