meelissa Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Tenker å lage geleshotter til et vorspiel her på fredag. Noen som har en god oppskrift? Og vet noen ca hvor mange shots det blir av 1pk gele?
sunnyside Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg pleier bare å bytte ut ca halvparten av vannet med sprit. Funker bra det! Men usikker på hvor mange det blir av en pakke. Kommer selvsagt an på hvilke formner du bruker:)
Isis_ Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Men ikke kok spriten med vannet da :gjeiper:
Meruidi Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 en pakke gele kokes opp med 2 dl vann, etterpå kjøles den litt ned deretter 3 dl me sprit. mer sprit syntes jeg personlig blir for sterkt;) ps! hvet ikke hvor mange
meelissa Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2010 Kan man bruke sprit med 20% alkohol? Eller må det være 40? Synes det høres utrolig sterkt ut med 40 %, vil ikke at shottene skal smake kjempemye sprit
sunnyside Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 Hehe, nei, for all del, ikke kok spriten med vannet:p Selv brukte jeg vel 40% da jeg laget forrige gang, og synes ikke de smakte så mye sprit. Men det er selvsagt en smakssak
Gjest Raindrops Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Jeg fikk 20 shots da jeg brukte to pakker. Relativt store shotteglass som jeg kjøpte på Clas Ohlson, laget to farger i hvert shotteglass Jeg blandet 50/50 med vann og sprit, Absolutt vodka. Funket helt fint det. Endret 20. oktober 2010 av Raindrops
chandon Skrevet 20. oktober 2010 #8 Skrevet 20. oktober 2010 Se om du får tak i sånne små papirkopper som man tar ketchup med på mcdonalds, de er supre til geleshotter. Da får du mange små og det er lett å shotte dem ved å bare presse de ut fra papirkoppet. Gele er jo noe man vanligvis spiser med skje og ser alltid for meg at det er vanskelig å shotte gele fra et ordinært shotteglass;-)
B.A. Skrevet 20. oktober 2010 #9 Skrevet 20. oktober 2010 Chandon har rett med ketsjup-begerene fra mc donald. Vet at de faktsisk selger dem , husker ikke prisen, men er jo bare å spørre i kassa. Du bør ha 30 - 40 stk til en pakke gele, siden begerene er ganske små. Spriten bør være sprit og ikke noe likøraktige 20% greier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå