Gå til innhold

Skriver noveller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, hei.

Jeg lurte på om noen her selger noveller til ukeblad her? Min hobby er nemlig skriving og jeg har forsøkt å få kontakt med ukeblader for å kanskje tjene noen kroner. Dessverre opplever jeg å aldri få noen svar på mailene jeg sender.

Bare en gang(fra Allers) har jeg opplevd å få svar. Det var et "vi tar kontakt når vi har lest den"-svar, men etter over to uker har jeg enda ikke hørt noe. Det lover jo ikke godt ser jeg, men med tanke på de tidligere mailene jeg har sendt, lurer jeg på om noen egentlig vet om disse "generelle" mailene som ukebladene har blir lest? Er det vits å sitte og vente?

Har dere noen andre forslag?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje sende inn til rene litteraturblader også?

Eller samle opp en del og sende inn til et forlag?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest BabyBlue

Opprett en blogg og legg ut novellene dine der? Post den på forumer og reklamer litt slik at folk med peiling kan ta en titt og gi deg gode tilbakemeldinger? :jepp:

Gjerne gi meg linken hvis du følger rådet mitt... :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke sende over mail. Det er bedre å lese på papir og de har ikke tid til å printe ut alle tekstene de får. Det er ikke sikkert du blir lest hvis du sender via mail.

Print ut teksten og helst med 2 linjeavstander og send det inn sammen med et kort brev og noen få ord om dine tekster.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en blogg og legg ut novellene dine der? Post den på forumer og reklamer litt slik at folk med peiling kan ta en titt og gi deg gode tilbakemeldinger? :jepp:

Gjerne gi meg linken hvis du følger rådet mitt... :enig:

Jeg er enig med deg :) og ville gjerne få linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.

Jeg lurte på om noen her selger noveller til ukeblad her? Min hobby er nemlig skriving og jeg har forsøkt å få kontakt med ukeblader for å kanskje tjene noen kroner. Dessverre opplever jeg å aldri få noen svar på mailene jeg sender.

Bare en gang(fra Allers) har jeg opplevd å få svar. Det var et "vi tar kontakt når vi har lest den"-svar, men etter over to uker har jeg enda ikke hørt noe. Det lover jo ikke godt ser jeg, men med tanke på de tidligere mailene jeg har sendt, lurer jeg på om noen egentlig vet om disse "generelle" mailene som ukebladene har blir lest? Er det vits å sitte og vente?

Har dere noen andre forslag?:)

Spennende...!!

Først av alt: ikke gi opp. Skriv så mye du kan, og pass på at du evalurerer deg selv slik at du får en god utvikling. Ha gjerne et privat team som leser og gir ris/ros før du sender videre.

Mitt andre tips: ta telefonkontakt med ukeblader/forlag slik at du har et navn å forholde deg til. Avtale på forhånd når du sender noe nytt, og avtal gjerne at du skal ringe om en uke (eller to) for å hør hva de synes.

Hvis du får nei, så prøv å finne ut hvorfor. Ta kritikken positivt, som noe verdifult som du kan bruke for videre utvikling. Ofte er man like opptatt av hyggelige kontakter som av dyktige kontakter, så vær både en hyggelig og en flink kontakt.

Ikke legg alt du skriver på en blogg. Mange forlag vil ha eksklusivitet. Hvis stykkene dine er offentliggjort før (på nett?) så kan du minste sjannsen. Men legge gjerne ut noen følere.

Denne boka hanlder om nettopp det du etterlyser.

http://www.amazon.com/Writing-Stephen-King/dp/0743455967

Anbefales. Den er både morsom og nytting (oppmuntrende) ikke minst fordi den er skrevet av en av USAs mest leste forfattere.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...