Gå til innhold

Microsoft Access - sql


Anni

Anbefalte innlegg

Hei!

Bare lurte på om det er noen som vet om det finnes en funksjon i Access som kan "oversette" et tabelloppsett med relasjoner til sql? (Slik at man kan bruke denne sql-koden til å opprette det samme i mySql)

Hilsen late Anni som ikke orker å skrive sql-setningene sine selv icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Anni,

Vet ikke om dette helt er svar på det du spør om, men dersom du lager en vanlig spørring ("query"), kan du enkelt gå over til SQL-format, og så evt. kopiere den for å bearbeide den videre andre steder.

(Det er en knapp øverst til venstre for å gå fra "design mode" til "SQL-mode")

Mvh

Arnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

JA! Det finnes..... Jeg har selv gjort det! Men... he, he... hvordan?

Skal prøve å forklare, om enn på en håpløs tungvindt måte... Dette fordi det er så lenge siden sist jeg drev med dette.

Når du jobber med SQL => Access 2000, kan du logge på(koble opp forbindelsen) på to måter(som jeg ikke husker hva heter), slik at du får oppsettet i Access helt likt vanlig. Og en måte der det ser annerledes ut. Enkelt og greit:-)

Bruk den som ser annerledes ut... og når du jobber blir alt du lager overført til SQL-serveren. Du vil se etter en oppfrisking, at alle tabellene ligger på SQL-serveren.(med alle relasjoner)

MEN det kommer ikke inn i selve scriptet, det må du legge over selv. Enklest slik: Etter du har laget tabellen i Access, klikk på SQL-knappen på hurtigmenyen, du får da SQL-setningen opp nederst, og klipp og lim over i script.

Kanskje du ikke forsto noe… men jeg prøvde da!

Lykke til...

PS: skulle du lure på mye ang SQL, kan jeg gi deg en link til ei skoleside, der mange skript og framgangsmåter er beskrevet. I så tilfelle, send meg en mail, mailadr. ligger på profilen min...

1212[ Dette Innlegg er endret av: ine2 den 2002-03-04 17:40 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...