prspctv Skrevet 20. oktober 2010 #1 Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har over e-post sagt ja til å leie en leilighet, og vi avtalte dag for at jeg skulle komme og skrive under på kontrakt. Jeg har nå fått kalde føtter og sendt mail til megler om at jeg ikke kunne komme og skrive under kontrakten siden jeg hadde ombestemt meg. Da fikk jeg videre svar at jeg nå var pliktig til å leie leiligheten og depositum og leie må betales. Noen som vet om dette stemmer da jeg ikke har skrevet under noen kontrakt? Leste et sted at man kan angre hvis man har gjort avtalen utenfor der megleren holder til, og dette var jo over e-post? Håper noen her kan litt om dette og kan hjelpe meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #2 Del Skrevet 20. oktober 2010 Du er bundet av kontrakten. Sjekk denne diskusjonen http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=516794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prspctv Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 20. oktober 2010 Du er bundet av kontrakten. Sjekk denne diskusjonen http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=516794 Takk for svar! Men nå er ikke dette en privat leilighet, er gjennom et utleiefirma. Og sånn jeg har forstått det er det forskjellige lover på dette. Søkt mye rundt på nettet, men finner ikke når en avtale er gjort over mail og når kontrakt ikke er signert. Kun om angrerett etter kontraktskriving. Håper på å finne et smutthull for å komme meg unna.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #4 Del Skrevet 20. oktober 2010 En avtale er en avtale og du har jo sagt ja takk. spiller ingen rolle om utleier er profesjonell. Du har til og med e-post som støtter opp om dette. Hva med å sette seg inn i lover og regler først. Du er ikke den eneste som vingler og angrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prspctv Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 20. oktober 2010 En avtale er en avtale og du har jo sagt ja takk. spiller ingen rolle om utleier er profesjonell. Du har til og med e-post som støtter opp om dette. Hva med å sette seg inn i lover og regler først. Du er ikke den eneste som vingler og angrer. Hvis man leier privat har man ingen angrerett, men hvis man leier gjennom utleiefirma kan man ha angrerett hvis ikke kontrakten er signert på meglers kontor eller bygget de holder til i, står det på de fleste nettsidene jeg har vært på. Fullt klar over at jeg har sagt ja takk, men pga jeg angrer håper jeg nå på å finne ut om det er en løsning for å komme meg ut av det. Noe jeg ser på som veldig naturlig hvis man angrer på noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deliah Skrevet 20. oktober 2010 #6 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvis man leier privat har man ingen angrerett, men hvis man leier gjennom utleiefirma kan man ha angrerett hvis ikke kontrakten er signert på meglers kontor eller bygget de holder til i, står det på de fleste nettsidene jeg har vært på. Fullt klar over at jeg har sagt ja takk, men pga jeg angrer håper jeg nå på å finne ut om det er en løsning for å komme meg ut av det. Noe jeg ser på som veldig naturlig hvis man angrer på noe! Med fare for å ikke ha nok kunnskap: Såvidt jeg forstår er det opp til hvert firma hvilken angrerett du har. Sier megler at du er bundet til kontrakten, så er du det. Som profesjonell part vet h**n hvilke regler h*n må forholde seg etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 20. oktober 2010 #7 Del Skrevet 20. oktober 2010 Har jeg angrerett? Du har aldri angrerett dersom du leier direkte av en privatperson. Du kan likevel ha angrerett hvis du inngår avtale med en utleier som driver utleie som næringsvirksomhet eller en megler som inngår avtalen på vegne av en privatperson, og avtalen inngås ved fjernsalg eller utenfor fast utsalgssted (det vil si utenfor utleiers/meglers kontor). F.eks. vil du ha angrerett hvis du inngår en leieavtale med en næringsdrivende uten å se boligen og dere bare kommuniserer via telefon og mail, eller leieavtalen med den næringsdrivende inngås på visningsstedet. Nyttig å vite om husleieloven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå