Gå til innhold

Kattungen liker meg..


SusanneGullet

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et utrolig teit spørsmål, men jeg klarer ikke dy meg :gjeiper:

Kattungen vi har annskaffet oss elsker meg, den ligger på magen min, på skulderen og fanget, den slikker meg i ansiktet og på hånda :)

Men den liker ikke andre mennesker like godt som meg, hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje den er en "en-manns katt". Hunder kan ihvertfall være sånn, og det er ikke usannsynlig at katter også kan være det.

Ellers så er det bare det at den ikke stoler på andre like bra som den stoler på deg, og dermed ikke liker andre like godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene katten vår er veldig snill, kosete og kjælen med meg og samboeren min, men den lar ingen fremmede røre henne.

Alle dyr har personlighet, noen skiller seg mer ut enn andre. Går ut ifra at katten din føler seg trygg på, og stoler på deg, noe som er helt naturlig da det er din katt, og jeg tipper det er deg den kjenner best. Kanskje den vokser det av seg etterhvert som den blir eldre, og får hilse på flere mennesker, eller så må du bare venne deg til at katten ikke er så glad i/føler seg like trygg på andre mennesker. Men så lenge den er glad i deg, går det vel bra? :)

Er det rasekatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Dette er sikkert et utrolig teit spørsmål, men jeg klarer ikke dy meg :gjeiper:

Kattungen vi har annskaffet oss elsker meg, den ligger på magen min, på skulderen og fanget, den slikker meg i ansiktet og på hånda :)

Men den liker ikke andre mennesker like godt som meg, hvorfor?

Urk. hater slike katter. hadde og en slik katt da jeg var mindre. Den likte alle i familien vår men kom det fremmede gjemte den seg

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke redd for andre, hun lar også andre ta på henne og kose med henne, men hun ligger ikke på fanget, eller slikker noen andre enn meg :)

Nei, det er ikke rasekatt.

Og vi har hatt henne bare en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat slik er puseungen vår også. Den lar de andre få kose med seg, men det er meg den kommer til og ligger tett inntil når den vil sove og kose selv.... Jeg syntes det er bare kos jeg da... og håper den aldri forandrer seg...

(vi har kun hatt den i to uker.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Så kjempekos :)

Jeg tipper kattungen har funnet ut av du lukter veeeldig godt (og kanskje noe som minner om kattemor), det er godt og varmt og trygt på fanget ditt.

Kos deg, det kan hende den oppførselen fortsetter, men det kan også tenkes at katten, ettersom den vokser til, endrer litt på kosevanene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Ene pusen min var slik i nesten to år, det tok veldig lang tid å gjøre henne trygg på andre enn meg. Siden jeg satte henne igjen hos foreldrene mine når jeg flyttet, er jeg glad for at det gikk over etterhvert. Da jeg dro var det fortsatt bare jeg som fikk lov til å plukke henne opp fra gulvet, eller holde henne fast for å fjerne floker eller flått, men nå som jeg ikke er der har det gått mye bedre for henne å la andre komme nærmere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...