Gjest gjest Skrevet 20. oktober 2010 #1 Skrevet 20. oktober 2010 Hei! Jeg er en kvinne med diverse depressive, sjalusiaktige tanker og tendenser til angst. Har veldig lavt selvbilde. Nå har jeg lest at det går an å forsøke hypnoterapi. Er det noen som har noen som helst erfaringer de vil dele med meg? Jeg er kjempenysgjerrig, men er usikker på om jeg tror dette er "ekte" eller bare kvakksalveri. Hvordan funker det? Noen?
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #2 Skrevet 20. oktober 2010 Husk på at alle som driver på med slikt ikke er like flinke. Undersøk nøye hvem du går til. Så må en vere åpen for slikt selv. Jeg gikk til hypnose hovedsaklig for angst. Hadde vert utsatt for trakkasering på jobb i lengre tid, noe som gjorde at jeg hadde mistet troen på meg selv og folk rundt meg. Var langt nede og klarte ikke komme meg ut av en vond sirkel. Gikk til hypnose i alt 4 ganger. Er en person som er ganske åpen for hypnosen virket veldig godt på meg og hun som hypnotiserte meg var også veldig flink. Fikk med en gang tillitt til henne. Jeg lærte også noe som heter EFT som er en form for selvhypnose hvor en banker på akkupungtur pungter på kroppen og gjenntar sentninger. Har hatt god virkning på meg. Har brukt mye EFT på egehånd siden dengang. Prøvde og en cd med hypnose for røykeslutt senere, men den vil jeg ikke annbefale om en er plaget med angst. For slik skremselspropeganda har jeg liten tro på. Følte meg rett og slett uvel, kvalm og syk lenge etterpå. Mulig det jeg reagerte så sterkt siden hypnose virker godt på meg.
Gjest TS Skrevet 20. oktober 2010 #3 Skrevet 20. oktober 2010 Husk på at alle som driver på med slikt ikke er like flinke. Undersøk nøye hvem du går til. Så må en vere åpen for slikt selv. Jeg gikk til hypnose hovedsaklig for angst. Hadde vert utsatt for trakkasering på jobb i lengre tid, noe som gjorde at jeg hadde mistet troen på meg selv og folk rundt meg. Var langt nede og klarte ikke komme meg ut av en vond sirkel. Gikk til hypnose i alt 4 ganger. Er en person som er ganske åpen for hypnosen virket veldig godt på meg og hun som hypnotiserte meg var også veldig flink. Fikk med en gang tillitt til henne. Jeg lærte også noe som heter EFT som er en form for selvhypnose hvor en banker på akkupungtur pungter på kroppen og gjenntar sentninger. Har hatt god virkning på meg. Har brukt mye EFT på egehånd siden dengang. Prøvde og en cd med hypnose for røykeslutt senere, men den vil jeg ikke annbefale om en er plaget med angst. For slik skremselspropeganda har jeg liten tro på. Følte meg rett og slett uvel, kvalm og syk lenge etterpå. Mulig det jeg reagerte så sterkt siden hypnose virker godt på meg. Hm.... Hvordan foregikk egentlig hypnosen? Kan du fortelle litt hva de gjorde? Og var det skummelt? Hvordan reagerte du på det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå