Gjest SmurfeLurfen Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Hei! Er for tiden arbeidsledig og på leting etter jobb. Bor hjemme hos foreldrene mine. Bruker å legge meg mellom kl 22 og 01 om kvelden og sovner etter å ha lest 3 sider i en spennende roman. Er for trøtt til å fortsette. Uansett når jeg legger meg, så sover jeg 12 timer uten noe problem, hvis jeg ikke vet at jeg må stå opp til noe viktig. Står jeg opp etter 8 timer f.eks. så blir jeg trøtt utover dagen og må gjerne sover et par timer på ettermiddagen. Men blir likevel ikke noe vanskelig å sovne igjen om kvelden. Er jeg bare sløv og lat eller kan det være noe annet? Ingen som tar det seriøst og vil ikke syte heller. Når jeg gikk på videregående så kom jeg meg opp til skolen hver dag, men sov noen timer på ettermiddagen sånn at det ble ca 10 timer søvn i døgnet.
Neala Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Du må huske at det er ikke bra å sove for mye heller. Du får bare prøve deg frem. Prøv å finne et fast tidspunkt du står opp på, og et fast tidspunkt du legger deg på, og hold deg til det. En venninne av meg har hatt samme problemet som deg, og hun fikk strenge beskjeder av legen om å holde seg LANGT UNNA ettermiddagshvilen, og heller legge seg tidligere. Prøv det, uansett hvor vanskelig det er å holde seg våken. Gå heller en tur enn å legge deg på sofaen Det kan også være at du sover dårlig de timene du sover på natten. Går det an at du legger deg på et annet rom? Jeg har hørt av mange at de har måtte bytte soverom fordi de ikke sov godt på det de hadde. Tenk på temperatur, seng, pute, luft - er det noe du må gjøre noe med?
Gjest bustyvel Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Jeg blir trøtt hele dagen hvis jeg sover over 6 timer. Har levd på 5-6 timers søvn i over 10 år. Hadde aldri kunnet fungert med 8/9 timers søvn. Ville prøvd ut over en kortere periode om hvor mange timers søvn du blir mest opplagt av og sover du i 12 timer blir du trøttere enn om du sover 8! Endret 19. oktober 2010 av bustyvel
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 19. oktober 2010 #4 Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Takk for svar Ingenting er som en god middagshvil! Blir et trist liv uten, hehe =D Puta jeg har nå, er ikke så god nei. Kan prøve å skifte den og tvinge meg selv til å legge meg til samme tid og stå opp til samme tid. Skal prøve det og se om det hjelper Kanskje det kan hjelpe å sove mindre enn 8 timer som er det vanlige.. Hmm... må prøve meg fram Endret 19. oktober 2010 av SmurfeLurfen
Neala Skrevet 19. oktober 2010 #5 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg anbefaler virkelig å droppe middagshvilen Lykke til, og så må du oppdatere oss om hvordan det går! Det viktigste er at du må virkelig holde på tålmodigheten! I belive in you
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 19. oktober 2010 #6 Skrevet 19. oktober 2010 Takk for oppmuntrende ord GUNS =) Så skal jeg prøve å ha stor selvdisiplin og se hvordan det fyker av
Dyreelskern Skrevet 19. oktober 2010 #7 Skrevet 19. oktober 2010 Har du vært hos legen? Det kan hende du har stoffskifteproblemer (finner du ut med en enkel blodprøve).
Gjest SmurfeLurfen Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 Nei, har ikke vært hos legen på lenge. Men hvis det ikke blir bedre så må jeg vurdere det
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #9 Skrevet 19. oktober 2010 Ta en tur til legen å få sjekket og tatt blodprøver. Jeg sov 5-7 timer i mange år. Så begynte jeg å forsove meg til jobben. Gikk så langt at jeg fikk påpakk fra jobben og tilbud om å jobbe 50%. Viste seg at jeg hadde en stoffskifteproblematikk. Dropp ettermiddagshvilen. Slep deg heller igjennom dagen og gå tidlig til sengs.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå