Gå til innhold

Stirring og baksnakking..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ok.. hva skjer med stirring egentlig?

jeg er ei jente på 17 år som har akkuratt startet på ny skole (vgs). Jeg har 2 gode venner der som jeg er med heletiden, og klassen min trives jeg godt med.. Men problemet er folka på skolen.. de som er eldre.. De stirrer sjuukt mye på meg.. Jeg vet liksom ikke hva som er problemet.. På starten brydde jeg meg ikke, men de gir seg ikke og jeg begynner å bli VELDIG irritert nå .. Jeg er ei jente som alltid er i godt humør, veldig tullete, men kanskje litt overlegen mot folk jeg ikke kjenner.. ikke at jeg ser stygt på noen men ser ikke på noen jeg ikke kjenner egentlig.. men det gir ikke noen rett til å baksnakke meg eller se stygt på meg..

jeg vet liksom ikke hva som er problemet, altså er det det at de syntes jeg er så stygg teit? eller bare sjalusi?? det er også en del gutter på den skolen som liker meg har jeg merka..

Jeg syntes selv jeg ser bra ut, får alltid positive komentarer både på utsende mitt og personligheten min.. fra både gutter og jenter.. er ei veldig feminim jente med langt mørkt hår, alltid pent kledd, pent sminka og veldig koselig jente.. ikke det at utsende har noe å si men...

skjønner ikke hva de baksnakker om ei jente de ikke kjenner eller noen ting..

selvtilliten min har altså gått veldig mye ned etter så mye stirring og baksnakking over langt tid.. jeg orker ikke dette mer..

Hva skal jeg gjøre for at dette går over? skal jeg fortsette å overse dem? skal jeg gå bort til dem å spørre rett ut hva de glaner på ? hva skal jeg gjøre??

Er det flere som har det som meg eller bare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiller det noen rolle da?

Man kan ikke bli likt av alle.

Du trives i klassen og har venner.

De andre er jo uten betydning for deg. De kjenner ikke deg og er ikke i sammen med deg.

Løft hode og fortsett med å være deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdom har dårlig selvtillit, det er derfor de baksnakker og står i grupper. De ønsker å tilhøre, fordi de er livredd for å stå alene. Det er ikke fordi de ikke liker deg, men fordi de har problemer selv. Fortsett å vær deg selv du, smil og vær positiv og ikke vær overlegen. Da viser du at du er selvsikker og trygg på andre..Da er det lett å komme i prat med deg og bli kjent. Kansje jentene er litt misunnelige, eller er usikkre fordi du til tider er overlegen ovenfor de du ikke kjenner? Hvorfor ikke smile til dem en dag og hilse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor egentlig, men av en eller annen grunn blir jeg lei meg og tenker mye på det.. det er ikke så fristende akkurat å smile til en som står i en gjeng som ser på deg å fniser som en 5 åring..

men hva mente du med dette? de blir usikkre fordi jeg til tider er overlegen? hva blir de usikkre på liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hvis jeg stirrer på folk er det nok av positive grunner. Det er en jente i klassen min (går første året på vgs) som er usedvanlig pen og har en skikkelig flott utstråling, så det er av og til jeg bare må beundre øynene hennes og beinstrukturen i ansiktet. Jeg er ikke lesbisk, men hun er bare en sånn som tiltrekker seg blikk bare fordi hun er usedvanlig flott. Kanskje det er derfor folk stirrer på deg? :)

Men om det er av negative grunner... som noen andre sa: man kan ikke bli likt av alle. Jeg er ikke typisk bitchy og føler ikke et behov for å baksnakke andre, men vet at det finnes folk som har noe i mot meg av forskjellige grunner. Slik er det bare i tenårene. Usikkerhet og sjalusi kan gjøre folk eklere enn nødvendig, noe som gjør ting litt verre enn det egentlig behøver å være.

Det beste du kan gjøre er å ignorere de og se om det går over. Men om det blir verre og gjør at du gruer deg til å gå på skolen bør du kontakte kontaktlærer o.l.

Æsj, blir så irritert av slike folk -.-

Håper det ordner seg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor egentlig, men av en eller annen grunn blir jeg lei meg og tenker mye på det.. det er ikke så fristende akkurat å smile til en som står i en gjeng som ser på deg å fniser som en 5 åring..

men hva mente du med dette? de blir usikkre fordi jeg til tider er overlegen? hva blir de usikkre på liksom?

Det er jo umulig å vite sikkert da :) Men folk blir usikkre fordi de er usikkre på seg selv. Dere er unge og dere er ikke helt voksne ennå, så da har man en sterk gruppe-mentalitet og har et behov for å tilhøre.

Hvorfor ikke hilse på en av dem om sjangsen byr seg? Vis at du er en trivelig jente ved å være hyggelig mot alle.

Men husk at du kan velge dine venner. Velg venner som er gode tvers igjennom, uansett hvor poppis de er, eller hvor kule de ser ut. Gode mennesker er gull verdt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De prøver seg på god gammeldags utpsyking, og om du bryr deg om det, har de lykkes. Se forbi dem og SMIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...