Gå til innhold

Eksen finner ut brukernavnene mine her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gang tidligere har eksen funnet ut av brukernavnet mitt her på KG. Jeg aner ikke hvordan, jeg har vært veldig nøye på hva jeg skriver her og hvordan jeg formulerer meg. Skriver jeg f.eks om han eller om bikkja mi, endrer jeg på alder, hunderase, hvor lenge vi var sammen, området vi bor, omformulerer veldig på hva som har skjedd hvis det er noe lett kjennbar, men uansett så fant han ut hva det forje brukernavnet mitt var. Uten at jeg skjønner hvordan. Han fortalte meg det da han hadde lest noe jeg hadde skrevet som han ikke likte, men hadde vist det en god stund.

Jeg slettet da brukeren min, og oppdrettet etterhvert en ny bruker. Da var jeg 1000 ganger mer forsiktig, skrev alltid som anonymbruker hvis det var noe han kunne kjenne seg igjen i, og jeg omformulerte på ALT som hvem jeg skal feire jul med og jeg lot vær å skrive i tråder jeg normalt ville skrive i (f.eks hotel cæsar tråden). Men skulle inn på internett på mobilen hans i ste, og da hadde han jaggu meg lagret brukeren min som bokmerke på internetten på mobilen. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan han kan ha funnet ut det. Han kan ikke brukernavnet eller passordet mitt, det er jeg rimelig sikker på. Ganske sikker på at han ikke kjenner passordet på mailen min, så han kunne gått inn der (Har passord på nesten 20 bokstaver). Jeg sletter alltid loggen min når jeg har vært her, og sletter da også passord. Har aldri vært innlogget på kvinneguiden på hans datamaskin, men som sagt når han har brukt min datamaskin (som regel med meg til stede, innimellom kanskje et par timer mens jeg er på jobb når han er innom for å lufte hunden min) så har jeg slettet logg (google chrome).

Nå må jeg atter en gang slette brukeren min, og nei det er ikke fordi jeg ikke vil han skal lese det jeg skriver og fordi jeg skriver noe som han ikke kan få vite, men rett og slett fordi jeg føler at han invaderer mitt privatliv og snoker daglig på min brukerprofil for å vite hva jeg driver med. Jeg kjenner jeg blir sint. Jeg har ikke sagt til han at jeg er klar over at han vet det, men tror han har vist brukernavnet og "holdt et øye med meg" en stund.

Jeg kjenner jeg er litt redd for å oppdrette meg en ny bruker. Jeg liker forumet, og liker å ha noe å gjøre om kveldene og jeg elsker å diskutere. Men jeg vil ikke at han skal drive å snike rundt og lese alt jeg skriver bare fordi han vil. Han er over gjennomsnittet datakyndig, men er det noen måte han kan finne ut av brukernavnet mitt her, når det er så og si umulig at han kjenner igjen hva jeg skriver?? Har ikke hatt et profilbilde han ville igjenkjent heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lureste er nok ikke å opprette en ny tråd om det. Jeg regner med at han klarer å finne den...

Opprett en ny bruker. Ikke skriv om eksen din, så burde det vel ikke by på problemer.

Skrevet

Har ikke skrevet om eksen med forje bruker, kun da som anonymbruker de få gangene jeg har gjort det.

Og hva så om han finner denne tråden?

Skrevet

Du har jo et lett gjenkjennelig språk. Trenger ikke være mer mystisk enn som så.

Skrevet

Finner han tråden, så kan han sikkert finne din nye bruker? Eller kanskje han liker det dårlig at du skriver enda mer om han?

Opprett en bruker du og se hva som skjer. Kanskje han ikke finner deg denne gangen.

Skrevet

Finner han tråden, så kan han sikkert finne din nye bruker? Eller kanskje han liker det dårlig at du skriver enda mer om han?

Opprett en bruker du og se hva som skjer. Kanskje han ikke finner deg denne gangen.

Har ikke slettet meg enda, så dette er den 2.brukeren han har funnet ut av..

Har forresten lagt om skrivestilen min også. På brukeren før denne skrev jeg på dialekten min.

Skrevet

Da vil jeg tro at han har tilgang til ett eller annet, som identifiserer deg her inne. Kan være han kan passord for enkelte er dyktige på å finne passordene til kjærestene sine. Men er det helt nytt, er det godt mulig han har tilgang til ett eller annet som gjør at han finner det ut.

Skrevet

Da jeg slo opp med eksen opprettet jeg ny bruker, mens jeg en stund fortsatte å av og til skrive et innlegg med den gamle brukeren min. Kanskje du kunne gjøre det samme, bruke den brukeren han vet om til et ufarlig innlegg nå og da, mens du bruker en ny bruker i det daglige?

Skrevet

Jeg vet ikke jeg assa, men finnes det ikke program som kan vise IP-adressene da? Om han er datakyndig så er sikkert det en enkel sak!

Skrevet

Da jeg slo opp med eksen opprettet jeg ny bruker, mens jeg en stund fortsatte å av og til skrive et innlegg med den gamle brukeren min. Kanskje du kunne gjøre det samme, bruke den brukeren han vet om til et ufarlig innlegg nå og da, mens du bruker en ny bruker i det daglige?

Hadde akkurat tenkt til å skrive det samme!

TS- Behold brukeren din, og opprett en ny med et helt annet passord enn hva du har nå. Ikke bruk noe passord han kan finne på å ha mulighet til å kunne vite. Har du flere epostkontoer, så bruk en annen enn den du har her nå. (du kan opprette gratis konto på gmail.com)

Skrevet

Jeg ville også byttet passord på e-post kontoen min, bare sånn i tilfelle. Til noe helt random, med tall og store og små bokstaver og det hele...

Skrevet

Jeg hadde droppet eksen jeg. Han har tydeligvis et enormt stort kontrolleringsbehov ovenfor deg så hvorfor i all verden har dere kontakt enda?

Gjest Nedfall
Skrevet

...

Har aldri vært innlogget på kvinneguiden på hans datamaskin, men som sagt når han har brukt min datamaskin (som regel med meg til stede, innimellom kanskje et par timer mens jeg er på jobb når han er innom for å lufte hunden min) så har jeg slettet logg (google chrome).

...

Du har latt han være alene med pcen din i ett par timer? Da er det jo ikke så mye som hindrer han i å installere keyloggere eller noen annen spionprogramvare.

Ikke mye hjelp i å slette logger da.

Du kan kanskje prøve med antikeylogger programmer, slik som f.eks denne. Men det beste vil nok være å formatere/reinstallere win, og så selvsagt sette ett kraftig innloggingspassord på windows. Hvis han har inst. keylogger, er det mulig han har lagt inn mye annen drit også..

Skrevet

Du har latt han være alene med pcen din i ett par timer? Da er det jo ikke så mye som hindrer han i å installere keyloggere eller noen annen spionprogramvare.

Ikke mye hjelp i å slette logger da.

Du kan kanskje prøve med antikeylogger programmer, slik som f.eks denne. Men det beste vil nok være å formatere/reinstallere win, og så selvsagt sette ett kraftig innloggingspassord på windows. Hvis han har inst. keylogger, er det mulig han har lagt inn mye annen drit også..

Syns det du beskriver her høres skummelt ut jeg, men det er sikkert mange som gjør det på dem de vil kontrollere. Syns du skal følge disse rådene og ikke ha kontakt med han mer og reinstallere maskina di. Få slettet det som eventuelt er der.

Lykke til.

Gjest Nedfall
Skrevet

Syns det du beskriver her høres skummelt ut jeg, men det er sikkert mange som gjør det på dem de vil kontrollere. Syns du skal følge disse rådene og ikke ha kontakt med han mer og reinstallere maskina di. Få slettet det som eventuelt er der.

Lykke til.

Det er i prinsippet ingenting som hindrer folk i å sette opp en maskin akkurat som dem vil, bare de har fysisk tilgang til den. Folk er ofte redde for hva man kan få inn via nettet, men angrep den veien blir ofte stoppet av antivirus, brannmur, og rettighetsnivået til den påloggede brukeren (UAC er jo en slik begrensning) mm.

Lurer på om ikke ts bør låse inn pcen sin (det går utmerket an å knekke påloggingspassord, kommer an på "nivået" til han der karen), dvs sette den i ett rom, der han ikke kommer seg inn. Evt. supplere med en "honningkrukke", dvs en maskin han FÅR tilgang til, men der det ikke skjer noe interessant.

Eller rett og slett be han til helvete holde seg unna.. ? Hvorfor skal ts ha kontakt med han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...