Gjest HJELP! Skrevet 19. oktober 2010 #1 Skrevet 19. oktober 2010 Det klør rundt kjeden og rundt i rompa der nede så mye at når jeg kjør får jeg røde prikker av det.. Jeg lurer på siden jeg også har blitt veldig tørr, og jeg har dette hver ENESTE dag i 3 måneder nå; Kan det være p-pilla (loette), kan det være sopp (går den liksom aldri vekk da? og jeg lukter ikke, veksler mellom mye og lite utflod som vanlig, verken smak eller utseende ser unormalt ut), eller bør jeg gå til hudlege, for jeg har tross alt vert tørr i huden hele livet? kan det være en kombinasjon av alt dette? Har vert hos gynekolog, fant ikke noe annet enn at jeg var litt tørr. Fikk en pille mot sopp som jeg skulle ta når jeg kjente kløen. Jeg sa at den kom verst når jeg begynte å få mensen og under mensen, men den er egentlig det hver eneste dag den kløen! Jeg prøver å smøre på med aloevera, men orker ikke å smøre flere ganger om dagen snart, for jeg begynner å lure på om den som har skylla for kløen snart blir motstandsdyktig mot den geleen... Tror dere kanskje at det kan være pillene som gjør meg tørr? Har ikke prob med å bli våt når jeg er kåt, men jeg klør og får sprekker...Våkner om morgenen(da jeg ikke sover med klær), at jeg er fuktig der nede. Jeg prøver å gå med bomullstruser. Fikk dette en uker etter et ligg, uka da jeg skulle få mensen. Det kom som et LYN, da tror jeg at det kan ha vert sopp, men gynekologen sa at det trengte ikke å ha noe med han å gjøre. Salva mot sopp funker ikke. Men skulle det være sopp, vil jeg måtte ta piller resten av livet da, går det aldri bort? Jeg har hørt at de som får, får soppen en gang i blant, men hvis jeg har sopp er den der 24/7 365dager i året! Normalt? Noen som kjenner seg igjen heer??
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #2 Skrevet 19. oktober 2010 Kan være kjønnsvorter, de kan være veldig små og nesten ikke synlige, ellers kan det være sopp ja.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg synes det høres ut som sopp. Har du prøvd kombinasjon av vagitorie (pille i skjeden) og krem? Enten Pevaryl eller Canesten. Det er viktig å smøre seg fra klitoris og helt opp til der hvor rumpesprekken slutter! Og du må holde på noen dager etter symptomene er borte. Det trenger ikke å være noen andre symptomer enn kløe. Sårhet, tørrhet og ekstra eller klumpete utflod er også vanlige symptomer. Om det ikke hjelper så be lege/gynekolog ta en prøve og dyrke den. Du må ikke gi deg, få en seriøs konsultasjon.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2010 #4 Skrevet 20. oktober 2010 TS Tusen takk! Jeg har egentlig bare smørt rundt der det klør mest, ikke så langt opp som du sier og hele veie ned. Jeg fikk en svelgepille, men siden jeg klør nå før mensen, tror du jeg kan ta den nå eller bør jeg vente til da jeg vet det er verst? Tenker bare siden jeg klør nå, og når jeg klør tilbake bare forverrer jeg kløen som ikke betyr at den verste tiden har kommet enda. Vet ikke om det er sånt men...
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #6 Skrevet 20. oktober 2010 TS Tusen takk! Jeg har egentlig bare smørt rundt der det klør mest, ikke så langt opp som du sier og hele veie ned. Jeg fikk en svelgepille, men siden jeg klør nå før mensen, tror du jeg kan ta den nå eller bør jeg vente til da jeg vet det er verst? Tenker bare siden jeg klør nå, og når jeg klør tilbake bare forverrer jeg kløen som ikke betyr at den verste tiden har kommet enda. Vet ikke om det er sånt men... Hei igjen! (AB som svarte deg over her) Om du klør nå så ville jeg ha startet på en kur nå, men ikke om du venter mensen veldig snart. Det tar ca en uke å bli frisk av en soppinfeksjon, og selv om du kan ta den under mens så kan mens også lage litt krøll med ph balansen i underlivet. Etter soppkuren så kan du bruke melkesyrekapsler som forebygging før under og/eller etter mens, akkurat som du selv kjenner det trengs. Det kan være greit å gjøre det en stund etter kuren ihvertfall. Det er viktig å smøre hele veien ja, ellers så blir ikke alt borte og det kommer tilbake med en gang.
Gjest Iah Skrevet 20. oktober 2010 #7 Skrevet 20. oktober 2010 Dette hadde jeg faktisk tatt videre til hudlege.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #8 Skrevet 20. oktober 2010 Når det blir ubalanse i kroppen, kan man få litt av hvert av problemer, slik som sopp. Det som skaper ubalanse er stivelse og karboydrat. Har hørt folk si at man skal smøre yoghurt nedentil, men jeg er har mer tro på å få kroppen frisk fra innsiden.
Gjest Vanndråpe Skrevet 20. oktober 2010 #9 Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har hatt noe lignende før, og legen kunne ikke finne noe. Så ble jeg sendt til gynekolog og hun sa at kløen og de små sårene kunne komme av hår som irriterte. Hun anbefalte meg å klippe de litt kortere (ikke barbere) og bruke en fet krem en stund som hjelp til å få fuktighet. Og det hjalp!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #10 Skrevet 20. oktober 2010 Hei! Jeg hadde dette problemet etter en antibiotika kur.. Det kom og gikk med gjevne mellomrom ca 1/2 år! Det som hjalp hos meg var at jeg tok noen ordentlige runder med behandling,(smøre hele vegen, og holde på i hvertfall 1 uke etter kløstopp) canesten vaginaltab. + krem. Ellers byttet jeg intimsåpe til Lactasyd! Det gjorde underverker. Har dessuten alltid liggende en tube med canestenkrem som jeg bruker forebyggende før mensen, da det ofte kom under eller rett etter mens.. Jeg er kvitt plagene mine (bank i bordet). Lykke til! Håper du får bukt med dette snart, er helt grusomt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå